Šiuolaikinis muziejus pagal Danielį Libeskindą


Garsiojo Danielio Libeskindo studija baigė pirmąjį savo projektą Kinijoje – muziejų ir viešąją erdvę Uhane. Pastatas buvo atidarytas gegužę. Europoje, Amerikoje ir Irake ne vieną objektą projektavusi komanda muziejų pavertė plieniniu laivu, plaukiančiu dangoraižių jūroje.

Niujorko architektų studija „Studio Libeskind“ suprojektavo muziejų bendradarbiaudama su Uhano miesto savivaldybe ir didžiausiu Kinijos nekilnojamojo turto vystytoju „Vanke“, kurio architektas sukūrė išskirtinį drakono pavidalo paviljoną „Milan Expo 2015“.

Muziejus „Zhang ZhiDong“ yra įsikūręs sename plieno gamyklų miestelyje. „Studio Libeskind“ atstovai skelbia, kad panaudotos geometrinės plieninės plokštės sudaro skardinę struktūrą, kuri lyg levituoja ore. Pagrindiniai laiptai jungia aukščiau esančius parodų plotus.

„Mano tikslas buvo ne tik sukurti dar vieną muziejų, bet ir pasirūpinti, kad Uhane iškiltų pasaulinės klasės kultūros įstaiga, atspindinti šio miesto ateitį ir istorijos dvasią, taip pat regionui suteikti naują traukos objektą“, – sakė D. Libeskindas. 

Pastatas suprojektuotas taip, kad primintų miesto pramonės praeitį ir kartu pabrėžtų aiškią jo ateities viziją.

Stiklo ir plieno bokštai jungia įėjimą, pagrindinius laiptus kartu su muziejaus parduotuve, biblioteka ir biurais. Muziejaus grindys – akmens ir marmuro kompozicija.  

Perforuotas metalas – vertinamas architektūros ir statybos elementas dėl universalumo, dizaino estetikos ir struktūriškai stiprių savybių, be to, jo maža gamybos kaina, yra lengvai montuojamas, estetiškai patrauklus. Tai puiki alternatyva įvairios paskirties objektuose. Šiuo metu populiarėja ir metalo ekranai iš cinkuoto plieno. Nerūdijantysis plienas nebuvo tradicinis sprendimas muziejui, tačiau tikrai pasiteisino. Stiklinis fasadas nieko nestebina, tačiau plieninis laivo fasadas stebėtoją nukelia į ateitį. 

Kaip pasakoja architektų studijos vadovas, pastatas turi tris dalis, jas visas jungia laiptai. Pagrindinės arkos buvo kruopščiai sukonfigūruotos tam, kad optimizuotų eksponatus ir natūralią šviesą – saulės spinduliai kuo optimaliau apšviestų galerijos erdves. Parodos apima įvairius bendravimo su vietiniais menininkais aspektus, kurie nagrinėja skirtingas temas per instaliacijas ir interaktyvius meno kūrinius. Todėl buvo siekiama, kad natūrali dienos šviesa juos pabrėžtų. 

Antrame aukšte yra puslankio formos auditorija, pro kurios langus atsiveria senosios plieno gamyklos kraštovaizdis, pilkas urbanistinis peizažas.  

Viršutinis aukštas skirtas laikinosioms parodoms. Struktūrinė atrama čia atlieka įspūdingos stebėjimo platformos funkciją.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų