Prieš daugiau nei 160 metų pastatytuose buvusio Klaipėdos Dujų fabriko pastatuose gimsta unikalus projektas. Pagal architektų studijos „Altitudės“ viziją aštuonkampiuose pastatuose įrenginėjamas senovinių automobilių muziejus ir tai tik stambaus konversijos projekto pradžia.
Neįprastos formos pastate veiks apvalus automobilių liftas. Liftas suteiks galimybę keisti automobilių ekspozicijas, dėl to atvykstantiems muziejaus lankytojams neatsibos eksponatai.
Šiuo metu buvusio Dujų fabriko teritorijoje yra išlikę du statiniai – į saugomų paveldo objektų sąrašą įtrauktos aštuonkampės dujų saugyklos. Likusioje fabriko teritorijoje planuojama statyti naujus pastatus.
Architektų studijos „Altitudės“ architektė Gerda Antanaitytė portalui Structum.lt teigia, jog šiuo metu rengiamas teritorijos projektas naujos statybos pastatams. „Tikimės šiemet gauti statybos leidimą, bet žiūrėsime kaip seksis – teritorija komplikuota ir priklausanti paveldui“, – teigia G. Antanaitytė.
Architektė neslepia – iki šiol ji nieko panašaus nėra dariusi.
„Kai pradėjome kurti šią idėją, mums tai buvo didelis iššūkis. Pastato geometrija nestandartinė – aštuonkampis pastatas, didelė erdvė ir daugiau nieko. Tarsi norėjosi ją pabrėžti ir neįrengti perdangų. Sukome galvas, kaip padaryti, kad būtų įdomu lankytojams ir automobiliams liktų pakankamai vietos.
Kadangi tai paveldosaugos pastatas, nėra taip, kad viską statai nuo nulio – turi prisiderinti visus matmenis. Kai buvo rengiamas darbo projektas, buvo baisu, kad tas „lego“ susidėliotų, nes jeigu būtų pasitaikę neatitikimų, tai labai brangiai kainuotų.
Užsakovo noras buvo, kad automobilių tilptų kuo daugiau. Tačiau nesinorėjo aukoti erdvės arba ekspozicinės idėjos vardan kiekio. Daug maketavome, žaidėme su projektu virtualioje realybėje, atlikome 3D skanavimą. Tai buvo ilgas procesas, kurio metu kartais net pati suabejodavau, ar tai gali virsti realybe. Tačiau, kai buvo įmontuotos pirmosios automobilių lifto konstrukcijos, pamačiau, kaip tai atrodys ir tada pasidarė smagiau“, – kalbėjo G. Antanaitytė.
Buvusio Klaipėdos Dujų fabriko teritorija priklauso uostamiesčio verslininkui Augustinui Jankevičiui.
„Su užsakovu bendraujame gana senai – nuo galimybių studijos rengimo. Jis kreipėsi, kad panagrinėtumėme Dujų fabriko teritoriją. Buvo kilę įvairiausių minčių, ką tose „aštuonkampėse bačkose“ daryti.
Kadangi pats teritorijos savininkas yra automobilių kolekcionierius, jis sakė, kad norėtų, jog Klaipėdoje atsirastų klasikinių automobilių mėgėjų vieta, kur jie galėtų susiburti ir eksponuoti savo automobilius. Taip ir sugalvojome įrengti automobilių keltuvą – kad būtų galima nesudėtingai keisti ekspozicijas. Tai muziejui suteiks dinamišką funkciją ir lankytojams nepabos vis tie patys automobiliai“, – teigė pašnekovė.
Anot architektės, sudėtingiausia dalis automobilių muziejaus projekte jau yra baigta.
„Karkasas jau baigtas, reikia sudėti perdangas, turėklus, laiptus, netrukus prasidės vidaus įrengimo darbai, apšvietimas ir pan.“, – sakė G. Antanaitytė.
Projekto autoriai: Andrius Laurinaitis, Gerda Antanaitytė, Aurimas Baužys
Projekto vadovas: Rolandas Rakevičius
Konstruktorius: Kęstutis Rimkus
Bendra Klaipėdos dujų fabriko komplekso konversijos vizija