Konkursą laimėjusi architektūros studija „Arkitema Architects“ netrukus imsis sudėtingos užduoties – statys stotį iš medžio. Dabartinė geležinkelio stotis turėtų virsti „mediniu Trondheimo miestu“.
Naujas stoties pastatas bus centrinėje Trondheimo dalyje. Tikimasi, kad pastatas atliks daugiau funkcijų nei tik aptarnavimo stotis. Pagrindinis siekis – kad naujoji stotis taptų visų trečio pagal dydį Norvegijos miesto gyventojų susitikimo vieta. Būsima stotis neturėtų būti tik išvykimo ar kelionės pabaigos taškas, o pasiūlytų kur kas didesnį spektrą paslaugų. Pastate taip pat turėtų įsikurti nemažai biurų, kurie bus šimtų miesto vietos gyventojų darbo vieta.
Naujosios Trondheimo stoties projektavimo programa išties ambicinga. Norima sukurti daugiarūšio transporto centrą, kuris pabrėžtų miesto tapatybę ir taptų patrauklia vieta Trondheimo gyventojams ir miesto svečiams. Stotis turėtų tapti draugišku aplinkai urbanistinio pastato pavyzdžiu.
„Medinis Trondheimo miestas“ – tai nauja miesto vizija, įkvėpusi medinį stoties dizainą. Svarbiausia tai, kad mediena yra biologiškai skaidoma ir atsinaujinanti, joje randamas kur kas mažesnis anglies pėdsakas lyginant su panašiomis statybinėmis medžiagomis. Mediena kaip statybinė medžiaga pradėta naudoti jau prieš tūkstančius metų.
Pagrindinis iššūkis, kuris gali apsunkinti stoties statybų procesą, yra tai, kad pastate konstrukcijos apims geležinkelio bėgius ir negalės trukdyti traukinių eismui. Tai reiškia, kad bėgius apimančios pastato sudedamosios dalys bus sukonstruotos iš atskirų modulių.
Naujos Trondheimo stoties tapatybę ir jos estetines savybes įtvirtins būtent medienos panaudojimas. Tikimasi, kad pastatas taps išskirtiniu orientyru tiek architektūroje, tiek klimato politikos srityje.
Iš tiesų Trondheimas gali didžiuotis savo medinių pastatų istorija. Vienas didžiausių medinių pastatų visoje Skandinavijoje yra būtent Trondheime. Tai yra Stiftsgarden, arba Karališkoji rezidencija, įsikūrusi 18 a. statytuose mediniuose rūmuose.
„Arkitema Architects“ nuotr.