Antradienį magistralėje Vilnius-Klaipėda ties Giraite šalia Kauno atidarytas viadukas panaikino vieną pavojingiausių sankryžų valstybinės reikšmės kelių tinkle, sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pasak jo, viadukas užtikrina saugumą, nes šioje vietoje dėl intensyvaus eismo srauto buvo didelė avarijų rizika.
„Saugumas yra svarbiausia, šioje vietoje per parą pravažiuoja apie 40 tūkst. transporto priemonių, įsivaizduokite – anksčiau dalis jų turėjo apsisukti magistralėje, tai mes turėjome tikimybę, kad 40 tūkst. transporto priemonių kažkas galėjo atsitikti. Dabar magistralė yra sutvarkyta ir saugi, atitinkanti aukščiausius europinius reikalavimus. Tai pavyzdinis projektas“, – viaduko atidarymo renginyje antradienį žurnalistams sakė M. Skuodis.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Remigijus Lipkevičius sako, kad aukščiausi eismo saugumo reikalavimai šioje vietoje privalomi, nes ruožas yra transeuropinio tinklo magistralės „Via Baltica“ dalis.
„Turime sutvarkyti „Via Baltica“ ruožą taip, kad jis atitiktų keliamus standartus saugumo ir patogumo keliauti. Šioje vietoje norint apsisukti reikėdavo kirsti tris eismo juostas. Per 8 metus čia yra įvykusi 81 eismo nelaimė, daugiau techninės, bet buvo ir tokių, kurios liūdnai pasibaigė. Du žmonės žuvo, devyni sužeisti“, – sakė R. Lipkevičius.
Anot M. Skuodžio, eismo permainas pajus visi vairuotojai, nes nebeliko buvusio posūkio.
„Tai reikšminga visos Lietuvos gyventojams, nes magistralė Vilnius-Klaipėda yra intensyviausia magistralė Lietuvoje, bet kas, kas važiuoja ties šia vieta, dabar tikrai pajus. Visi, kas yra važiavę čia anksčiau, žino, ką reiškia tas posūkis, ypač Kauno ir Kauno rajono gyventojams, kurie čia dirba, gyvena, keliauja“, – kalbėjo M. Skuodis.
Jo teigimu, magistralėje Vilnius-Kaunas reikia sutvarkyti dar bent tris tiltus, įskaitant jau modernizuojamą Kleboniškio tiltą Kaune. Jį pastačius bus statomas tiltas tiek Kruna.
„Visai nedaug reikia, kad ties intensyviausiomis vietomis mes jas sutvarkytume. Automagistralėje Vilnius-Kaunas reikia sutvarkyti dar tris tiltus – Kleboniškio, Miškinio tiltas, jį sutvarkius imsime dar vieną šalia, o tada laukia pats sudėtingiausias ties Kruna (upelis Kauno rajone – BNS). Vienu metu jų remontuoti negalime, nes taip sudarytume didžiausią eismo kamštį Lietuvoje“, – kalbėjo M. Skuodis.
Keturių kilometrų magistralės ruožą ties Giraite už 17,5 mln. eurų rekonstravo Lietuvos bendrovė „Autokausta“ kartu su Lenkijos „INTOP Warszawa“.
Šaltinis: BNS