Pradedamos rekonstruoti trys laivų statybos veiklai naudojamos krantinės, esančios centrinėje Klaipėdos uosto dalyje. Įgyvendinus projektą, iš esmės pagerės sąlygos laivų statybai, investicijos prisidės prie jūrinės inžinerinės pramonės veiklos plėtros.
„Pradedame parengiamuosius darbus rekonstruoti tris prastos būklės krantines, kurios bus iš esmės sutvarkytos, ir, kas ypač svarbu, bus pagilinta doko duobė, į kurią nuleidžiamos pastatytos laivų konstrukcijos. Šios investicijos sudarys sąlygas ne tik laivų statybos veiklos tęstinumui, bet ir gerokai pagerins sąlygas.
Apie Klaipėdos uostą dažniausiai girdime, kai kalbama apie krovą, tačiau čia vykdoma ne mažiau reikšminga laivų statybos ir remonto veikla. Yra vizija uoste vystyti ir kitas veiklas, kuriančias pridėtinę vertę“, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Projekto tikslas – rekonstruoti blogos būklės krantines Nr. 64, Nr. 65 ir Nr. 65 A ir pritaikyti jas 14,5 metro gyliui, užtikrinti doko darbą prie krantinių, pakeisti atmušus. Šiomis krantinėmis naudojasi AB Vakarų Baltijos laivų statykla.
„Pradedama ilgai laukta laivų statybai skirtų krantinių rekonstrukcija padės plėsti mūsų įmonių grupės veiklą ir suteiks naujas galimybes konkuruoti pasaulinėje laivų statybos rinkoje.
Įgyvendinus projektą, tapsime dar stipresniu šios rinkos dalyviu, nes galėsime statyti didesnio tonažo laivus, o kartu išlaikyti ir kurti naujas darbo vietas, vystyti inovacijas, kurios būtų diegiamos į statomus pažangius laivus bei gamybos procesus, taip kuriant dar didesnę pridėtinę vertę įmonei, uostui, miestui, šaliai“, – tvirtino Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Projektą numatyta įgyvendinti dviem statybos etapais. Pirmojo etapo metu bus įgyvendinami kratinių Nr. 65 ir 65A rekonstravimo sprendiniai, kurie leis pasiekti 14,5 metro gylį ir suteiks operatoriui galimybes švartuoti doką. Antrasis statybos etapas apims krantinės Nr. 64 ir dalies krantinės Nr. 65 rekonstravimo sprendinius, kurie leis pasiekti 14,5 metro gylį ir suteiks galimybes švartuoti didesnius laivus.
Dalį pirmojo etapo darbų atliks konkursą laimėjusi Latvijos įmonė AB „BMGS“, su kuria pasirašyta rangos sutartis. Darbų vertė – 2,38 mln. Eur įskaitant PVM.