Šiemet bus rekonstruotas tiltas per Alką, esantis valstybinės reikšmės rajoninio kelio Šilutės rajone.
Pagal patvirtintą techninį projektą numatyta, kad tai bus gelžbetonis sijinis tiltas, pastatytas ant naujų krantinių atramų. Jame bus nutiestos dvi eismo juostos automobiliams, šalitilčiuose įrengtas praėjimas pėstiesiems, kuriuo galės naudotis ir žmonės su negalia. Tilto rekonstravimo laikotarpiu rangovas įsipareigojo sudaryti sąlygas transporto eismui: bus leidžiama važiuoti viena eismo juosta.
Sutartyje, kurią praėjusių metų gruodžio 23 d. pasirašė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir UAB „YIT Lietuva“, numatyta, kad darbai turi būti baigti per 8 mėnesius nuo sutarties pasirašymo dienos (į šį terminą neįskaitoma technologinė pertrauka, kuri prasideda gruodžio 15 d. ir baigiasi kitų metų kovo 15 d.). Darbų vertė 769,8 tūkst. eurų su PVM.
Rekonstrukcijos prireikė, nes tilto per Alką laikančiųjų konstrukcijų būklė bloga: nusidėvėjusi kelio danga, prastos būklės perdangos elementai, neveikianti vandens nuvedimo sistema ir kt.
Ir tai yra vienas iš nedaugelio tokio pobūdžio projektų.
Lietuvos automobilių kelių direkcija šiuo metu jau yra pasirašiusi sutartis arba vykdo viešųjų pirkimų procedūras (vertina pasiūlymus) visai sumai, skirtai 2020 metams, valstybinės reikšmės keliams administruoti, tiesti ir prižiūrėti. Pernai metų duomenimis, ši suma siekia 313,7 mln. eurų: bendra pasirašyta sutarčių vertė – 276 mln. eurų, rengiamasi pasirašyti sutarčių (atidėjimo terminas) už 37,7 mln. eurų.
Atsižvelgus į tai ir į 2019 m. gruodžio 16 d. gautą informaciją, kad 2020 metams numatoma užšaldyti 138,7 mln. eurų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP), Kelių direkcija yra priversta stabdyti viešųjų pirkimų procedūras už maždaug 40 mln. eurų ir neinicijuoti naujų pirkimų 2020 metams. Dėl visų 2020 metams užšaldytų lėšų, preliminariais skaičiavimais, Lietuvoje kitais metais bus išasfaltuota apie 230 km žvyrkelių mažiau nei planuota.
m.diena.lt nuotr.