Ramaus eismo sostinės Naujamiesčio rajone pilotinis projektas, pernai pradėtas nuo Naugarduko gatvės, bus tęsiamas. Pokyčiai apims Vytenio, T. Ševčenkos, Mindaugo ir kitas Naujamiesčio branduolio gatves.
Architektūros ir urbanistikos ekspertai atliko Naujamiesčio gatvių pritaikymo ramaus eismo zonai analizę, gyventojų apklausą ir parengė šių gatvių pertvarkymo koncepciją, numatančią jose lėtesnį eismą, žalesnius gatvės pakraščius ir pėstiesiems patrauklesnes viešąsias erdves. Per viešą koncepcijos pristatymą bus galimybė išsiaiškinti, kokią pridėtinę vertę kuria lėtesnio eismo principų taikymas ne vienoje gatvėje, o didesniame jų tinkle.
Gyventojams ramaus eismo gatvių koncepcija leidžia tikėtis saugesnio judėjimo ne vien automobiliams, bet ir pėstiesiems bei dviratininkams, kas sąlygoja ir gyvesnę bei patrauklesnę gyvenamąją aplinką. Naugarduko gatvė, kur nuosekliai pritaikomi lėtesnio automobilių judėjimo sprendiniai ir tvarkomos viešosios erdvės, tapo pirmuoju pozityviu pavyzdžiu, į gatvę pritraukusiu ir tokias iniciatyvas kaip gatvės turgus ar „keliaujantys kiemeliai“.
Ramaus eismo gatvių sprendiniai jau išbandyti ir Naugarduko, Islandijos, I. Šimulionio, Giedraičių ir dar keliose Vilniaus gatvėse. Atsisakius perteklinio eismo juostų pločio jis skiriamas gatvės apželdinimui ir parkavimui, automobilių greitis dėl šių priemonių įprastai sumažėja iki 20–30 km/h, toks yra numatomas ir pertvarkyti planuojamose Naujamiesčio gatvėse. Visi šie sprendiniai kuria pėstiesiems saugesnes gatves, o dviratininkai čia gali važiuoti tiesiog bendrame sraute su automobiliais.