Architektūros studija „Urb“ planuoja 64 km ilgio magistralę Dubajuje paversti „žaliausiu pasaulyje greitkeliu“, kuris būtų atsakas Niujorko „High Line“.
„Green Spine“ pakeis šeicho Mohamedo bin Zajedo kelią, taip pat žinomą kaip E311, ir taps žaliausiu pasaulyje greitkeliu, skelbia ArchDaily.
Kelias bus apsodintas daugiau nei milijonu medžių, o automobilių hegemonijos problema bus sprendžiama vietos gyventojams ir turistams įrengiant pėsčiųjų takus ir saulės energija varomą tramvajų sistemą.
Studijos teigimu, taip siekiama padidinti Dubajaus miesto kraštovaizdžio prieinamumą ir kartu pagerinti oro kokybę bei padėti atvėsinti miestą.
„Dubajaus „Green Spine„ – tai ne tik susisiekimas, bet ir miesto funkcionalumo keitimas, kad miestas taptų patogesnis gyventi ir labiau orientuotas į žmogų“, – sako „Urb“ generalinis direktorius Baharashas Bagherianas.
„Tai prieštarauja įprastoms infrastruktūros normoms ir įrodo, kad mūsų gatvės gali ne tik palengvinti automobilių eismą, bet ir gerokai pagerinti gyvenimo kokybę“, – pridūria A. Bagherianas.
„Šis projektas rodo, kokį didelį poveikį miesto sveikatai ir gyvybingumui gali turėti apgalvotas ir integruotas miestų planavimas.“
Dėl „Green Spine“ projekto siūlymo, Dubajus tapo naujausiu miestu, norinčiu sukurti kultinės „High Line“ – ant buvusios geležinkelio linijos Niujorke iškilusį viešąjį parką, kurį suprojektavo „Field Operations“ kartu su „Diller Scofidio + Renfro“.
Londone „Field Operations“ kartu su „vPPR Architects“ taip pat kuria Camden’o versiją, o Seule „MVRDV“ sukūrė „augalų kaimą“ 1970-ųjų greitkelio atkarpoje, kurią ketinta nugriauti.
Nors 64 kilometrų ilgio kraštovaizdžio kūrimo tvarkaraštis nenustatytas, planai rengiami pagal Dubajaus 2040 m. bendrąjį miesto planą.
Bendrajame plane daugiausia dėmesio skiriama gyventojų gyvenimo kokybei gerinti, nes prognozuojama, kad per ateinančius du dešimtmečius gyventojų skaičius mieste išaugs iki beveik aštuonių milijonų.
„Green Spine“ planuose daugiausia dėmesio skiriama pėstiesiems ir dviratininkams, prieinamų antžeminių ir požeminių parkų ir takų įrengimui.
Urb teigia, kad tai atitinka vieną iš Dubajaus 2040 m. miesto bendrojo plano tikslų – paversti Dubajų 20 minučių miestu, t. y., kad gyventojai galėtų pasiekti pagrindinius patogumus per 20 minučių pėsčiomis nuo savo namų.
64 kilometrų ilgio atkarpoje taip pat bus pastatyti keli pastatai, kuriuose bus įrengtos įvairios komercinės, kultūrinės, rekreacinės ir edukacinės patalpos gyventojams.
Tarp jų bus įrengtos žaidimų aikštelės, sklypai ir sporto aikštelės, kad vietos bendruomenės galėtų bendrauti. Dabartiniame pasiūlyme taip pat numatytos sistemos, skirtos eismo srautams ir energijos naudojimui valdyti pasitelkiant išmaniąsias technologijas.