„ECL Portal“ – naujos kartos sprendimai


Skubūs žingsniai ankstyvą rytą tamsiu koridoriumi… Jų garso aidas išblėso, nes prasidėjo nauja era, kurioje apsnūdusius žingsnius pakeitė miklus, tačiau švelnus ekrano lytėjimas. Vienu interaktyvaus mygtuko spustelėjimu viskas tapo lengva, paprasta – jokio diskomforto ar papildomai eikvojamų išteklių.

Šildymu pradėjo rūpintis sistema „ECL Portal“.

Inovatyvusis ECL portalas

Sparčiai kopdami evoliucijos laipteliais, turime pripažinti, kad senieji, tradiciniai inžineriniai sprendimai prasilenkia su lūkesčiais ir poreikiais tenkinti pačius primityviausius žmonių norus – jausti absoliutų saugumą ir komfortą. Tačiau tokios inovacijos kaip ECL portalas padeda prisiminti, kad galime norėti daugiau ir rasti sprendimų, kurie ne tik padeda užtikrinti tikslingą šilumos paskirstymą objekte, bet ir yra ekonomiški.

ECL portalas – inovatyvi sistema, valdoma internetu. Vienas svarbiausių sistemos pranašumų – ji apsaugo šildymo sistemą nuo avarijų: pradedant optimaliu šilumos kiekio palaikymu, baigiant rimtais sutrikimais, galinčiais sunaikinti patalpose esantį turtą. Be to, moderni sistema turi ir šiandien Lietuvoje aktualią legioneliozės prevencijos funkciją, kai palaikoma higienos normas atitinkanti karšto vandens temperatūra, arba, siekiant taupyti, pasirinktu metu reguliariai atliekamas termošokas ir užtikrinamas bakterijų sunaikinimas.

Analizuojant ekonomiškumo aspektus, apskaičiuota, kad naudojat programą „ECL Portal“ per šildymo sezoną įmanoma sutaupyti 11–15 % išlaidų. Programos integravimas atsiperka vos per 10 šildymo mėnesių. Tiesa, specialistai įvardija – svarbu, kad siekis sutaupyti netaptų komforto priešu. Taupyti galima, kai lauke temperatūra artima nuliui. Todėl, anot ateities inžineriją kuriančios UAB „Danfoss“ Šildymo skyriaus didmeninės prekybos projektų vadovo Kęstučio Paulavičiaus, „ECL Portal“ turi optimizavimo funkciją, kurios kiti valdikliai neturi. Sistema mažina taupymą, jei lauke yra šalčiau. Juk svarbiausia – komfortas.

Ar novatorišką programą sudėtinga valdyti?

Didelę darbo patirtį ir kvalifikuotą personalą turinčios UAB „Vilšansta LT“ direktorius Robertas Krupauskas, kurio vadovaujamos įmonės darbuotojai efektyviai ir kokybiškai įdiegia „ECL Portal“ ir atlieka šios programos techninę priežiūrą, teigia, kad svarbiausia sąmoningumas – suvokimas, kad programa naudinga, o ja naudotis lengva. Visa kita – 10 min. darbas (vartotojų apmokymai, įskaitant programos diegimą, užtrunka apie 10–15 min.). Vartotojo sąsaja taip pat paprasta. Pastato administratoriui užtenka nustatyti komforto arba taupymo režimus ir pasirinkti norimą pasiekti temperatūrą.

Šildymo sistemos valdiklių duomenys nuolat stebimi, archyvuojami kas 15 min. ir saugomi archyve iki penkerių metų. Jie leidžia vartotojui stebėti energijos sąnaudas, palyginti jas su ankstesnių mėnesių rezultatais ir lengviau rasti gedimo priežastis šilumos mazge.

„ECL Portal“ išsiskiria ir tuo, kad turi ne tik temperatūros, bet ir automatinę slėgio kontrolės bei stebėsenos funkciją. Tai padeda užkirsti kelią nesklandumams. Vis dėlto, jeigu nutinka taip, kad programa iškrečia pokštą, į pagalbą atskuba UAB „Vilšansta LT“ specialistai. Jie greitai ir sumaniai pašalina galimas gedimo priežastis.

„Mūsų darbas – rūpintis, kad įranga gerai veiktų, ir stebėti, ar viskas vyksta pagal grafikus. Jeigu mazgas nepasiekia nustatytos temperatūros per tam tikrą laiką ar atsiranda koks nors kitas nuokrypis, mes gauname pranešimą, kad kažkas šiame objekte negerai. Tada ieškome, kas galėjo išeiti iš rikiuotės“, – paaiškina R. Krupauskas.

Sėkmingi integravimo pavyzdžiai

Nebijantieji rizikuoti visada džiaugiasi stebinančiais rezultatais. „ECL Portal“ teikiami pranašumai jau spėjo pagerinti VGTU, VTDK, MG AB „Precizika“ ir kitų objektų šildymo kokybę. Pasak K. Paulavičiaus, ši moderni sistema Lietuvoje rūpinasi daugiau nei 200 pastatų.

Vienas akivaizdžiausių sėkmės pavyzdžių – sistemos integracija VTDK padaliniuose. „Turime 13 šilumos punktų, išdėstytų keliose skirtingose vietose. Vien viską aplakstyti, kad įjungtum šildymą, užtrukdavo. Bet, pavyzdžiui, pernai šildymo sezoną visuose padaliniuose įjungiau per 15 minučių. Tam net neprireikė išeiti iš namų“, – džiaugiasi Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos (VTDK) Ūkio tarnybos vadovas Marius Lomanas, teigdamas, kad didžiausias sistemos pranašumas – ekonomiškumas ir komfortas, suteikiamas tiek programos valdytojui, tiek vartotojams. M. Lomanas įvardija, kad optimalios temperatūros palaikymas (19 laipsnių) objektuose leido pasiekti anksčiau neregėtų sutaupymo rezultatų.

M. Lomanas neabejoja, kad „ECL Portal“ verta diegti ypač tokioms organizacijoms, kurios turi daugiau šilumos ūkių ir patikimų pagalbininkų, pavyzdžiui, „Vilšansta LT“.

Kitas puikus pavyzdys – Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU). Įstaigos Ūkio direkcijos direktoriaus pavaduotojas Henrikas Giedrys džiaugiasi sistemos galimybe bet kuriuo metu stebėti šildymo sistemos veiklą ir pagal poreikius keisti jos nuostatas. „Dabar galime nustatyti skirtingą temperatūrą šiaurinėje ir pietinėje pastatų dalyse, taip pat sudaryti šildymo grafikus. Pavyzdžiui, universiteto patalpų visą naktį intensyviai šildyti nereikia, tad maždaug nuo 22 val. įjungiame taupymo režimą, o 5–6 val. ryto vėl pradedame palaikyti žmonėms komfortišką temperatūrą“, – atkreipia dėmesį H. Giedrys, džiaugdamasis, kad „ECL Portal“ leidžia šildymo sistemos veiklą stebėti visą parą. Tam tereikia turėti išmanųjį prietaisą – kompiuterį, telefoną ar planšetę – su interneto ryšiu.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų