Įgyvendintas „Megos“ plėtros projektas


Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „Mega“ duris lankytojams atvėrė pasikeitęs – ne tik padidėjęs prekybos centro plotas, daugiau naujų poilsiui skirtų paslaugų, bet ir modernesnis pastato fasadas, daugiaaukštė automobilių aikštelė, atnaujintas prekių ženklas. Grandiozinio objekto projekto koncepciją sukūrė Rolando Paleko architektų studija, idėjoms įgyvendinti vadovavo architektas Saulius Mikštas. Plėtros darbų generaliniu statybos darbų rangovu pasirinktas AB Panevėžio statybos trestas, o statybos darbų techninę priežiūrą vykdė inžinerinių paslaugų bendrovė „Baltic Engineers“.

 

Bendras plotas: 102 000 m2 (naujo priestato plotas 54 000 m2)

Komercinių patalpų plotas: 30 000 m2

Daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė: 23 000 m2

Vietų transporto priemonėms skaičius: 2 200

Plėtros rekonstrukcijos užsakovas: AB „Baltic Shopping Centers“

Generalinis rangovas: AB Panevėžio statybos trestas (PST)

Projektuotojas: techninio projekto autoriai – UAB „Viltekta“; darbo

projekto rengėjai – „PST projektai“ (A korpuso konstrukcinė dalis),

UAB „Viltekta“ (B korpuso konstrukcinė dalis)

Architektai: Rolandas Palekas (statinio koncepcija,

„R. Paleko ARCHstudija“), Saulius Mikštas (UAB „Forma“)

Rekonstrukcijos pradžia: 2015 m. spalis

Rekonstrukcijos pabaiga: 2016 m. Lapkritis

Rekonstrukcijos kaina: 47 mln. eurų su PVM


Naujoviškumas – Jūsų poreikiams

„Megos“ plėtros projektas spėjo sulaukti pagyrimo dėl inovatyvios ir tinkamos architektūrinės koncepcijos ir neginčijamai tapo pažiba. Atnaujinat ir plečiat prekybos centro erdves (prekybai skirtas plotas padidėjo daugiau nei 40 %), buvo siekiama harmoningo įsiliejimo į esamą aplinką ir kartu įvairiausių miesto ir jo bendruomenės poreikių patenkinimo, buvo sėkmingai sukurta pastatų fasadų pusiausvyra, pasiekta dermė su greta esančiu administraciniu „Senukų“ pastatu. Šiandien vieta garsėja ne tik kaip puikiai funkcionuojantis didžiausias prekybos centras vidurio Lietuvoje, bet ir milžiniškas miestiečių bei jų svečių gyvenimo būdo įvairiose erdvėse kompleksas.

Naujose „Megos“ prekybinėse alėjose duris atvėrė viena didžiausių Baltijos šalyse pasaulinio mados prekių tinklo parduotuvė „H&M“, įsikūrė tarptautinio mados prekių tinklo „Peek & Cloppenburg“ parduotuvė bei kitos Lietuvoje jau pamėgtų ir naujai į rinką žengiančių mados prekių ženklų parduotuvės, kavinės. Įrengtas didžiausias Baltijos šalyse 7,5 tūkst. m2 ploto sporto ir sveikatingumo centras „VS-Fitness“ su uždaru lauko teniso aikštynu, skvošo salėmis, moderniausiais treniruokliais ir reabilitacijos centru. Šeimos su vaikučiais mielu noru leidžia laiką naujos kartos vaikų edukaciniame pramogų centre, žaidimų aikštelėse.

Pirkėjų patogumui patobulintas judėjimas prekybos centre, atidaryta daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje telpa beveik 800 automobilių. Iš viso kartu su atnaujinta prekybos centro antžemine automobilių aikštele „Megoje“ dabar įrengta 2 200 automobilių statymo vietų.

Pagrindiniai įėjimai į centrą dabar lengviau pastebimi ir greitai lankytojus nuveda į bendrąsias erdves, skirtas ne tik pasinerti į šurmuliuojantį prekybos bei pramogų sūkurį, bet ir atsikvėpti.

Palankiai ekspertų įvertinti projektiniai plėtros pasiūlymai

„Megos“ plėtros koncepciją patikėta sugalvoti „Paleko ARCHstudija“ architektams. Kūrybinę grupę sudarė architektai Rolandas Palekas, Adelė Dovydavičiūtė, Dalia Uogintė, Alma Palekienė ir Bartas Puzonas. R.Palekas spėja, kad plėtros priežastys galėjo būti kelios. Anot jo, pastatai jau buvo šiek tiek apsidėvėję. Neatitiko šiuolaikinio įvaizdžio reikalavimų. O ir pastarasis buvo sunkiai skaitomas, perkrautas. Kaip trečiąją priežastį plėtros koncepcijos autorius įvardijo įžiedinimo būtinybę: klasikinis prekybos tinklų planas viduje – judėjimas žiedu arba aštuoniuke. Pasak architekto, „Megoje“ būta „gatvės su dviem galais“, lankytojų srautų judėjimas veikė nepatenkinamai. Ketvirtoji priežastis – savininkai įžvelgė investicijų potenciją, įvertino tai, kad paklausa neslūgsta, centras turi perspektyvą ir nutarė padidinti prekybinius plotus.

Apie koncepcijos paieškas jos autorius pasakoja: „Mums reikėjo suprasti, kas buvo blogai prieš tai, pašalinti trūkumus ir įvesti aiškumą. Dažnai architektūra gera, kai ji suprantama ir perskaitoma, nekelia rebusų, tad pirmiausia norėjosi įvesti daugiau tvarkos: aiškiai artikuliuoti pagrindinius įėjimus, kad jie būtų labai suprantami ir kviestų (tiek dieną, tiek vakare), prie įėjimų sukurti viešąsias erdves, kad būtų, kur lauke jaukiai palaukti. Natūralu, kad tokie milžiniški pastataiyra antihumaniški, tad architekto pareiga – pasistengti įvesti humanizuojančių žmogiškojo mastelio sprendinių. Tą pirmiausia ir stengėmės daryti, o visa kita privalėjo būti funkcionalu ir estetiška.“

Architektas atkreipė dėmesį, kad po atnaujinimo pasikeitė pats „Megos“ įvaizdis. Šiuo metu prekybos centras kartu su „Senukų“ administraciniu centru, projektuotu architekto G. Natkevičiaus biuro, sudaro vientiso komplekso įspūdį, pasipuošusio naujo dizaino logotipu. Vientisumas, pasak R. Paleko, reiškia ženkliškumą, įsimintinumą ir ne tik atvykusiems, bet ir skubiai lekiantiems pro šalį. Taip pat R. Palekas paminėjo ir dabar gerokai aiškiau pažymėtas automobilių stovėjimo aikšteles, patrauklesnę viešąją erdvę: renginių aikštelę, želdynus, fontaną.

Kaip pasakojo „Paleko ARCHstudija“ architektas, ne viskas dėl tam tikrų objektyvių priežasčių, kas buvo sumanyta, visiškai išpildyta, pavyzdžiui, ūkio kiemo pastato dalies fasadas. Kaip taisytiną vietą objekte R. Palekas įvardijo ir daugiaaukštę stovėjimo aikštelę. „Dabar akivaizdu, kad norisi erdvesnių išsisukimų spindulių, nei reikia pagal STR – kad būtų paprasčiau vairuoti“, – sakė architektas.

Projektiniam „Megos“ plėtros pasiūlymui „Paleko ARCHstudija“ paruošė daugiau nei šimto puslapių knygą, kurioje – ir atsakymai į visus architektūrinius klausimus, įskaitant dizaino smulkmenas, taip pat kompozicinė strategija, išdėstymai.

Toliau užsakovai skelbė konkursą techniniam, darbo ir interjerų projektams, kurių architektūrinę ir sklypo plano dalį rengė ir įgyvendinant plėtros koncepciją vadovavo architektas S. Mikštas. Architektų komandoje taip pat dirbo Tautvydas Čaplikas, Andrius Zanevičius, Gaudrė Mikštienė (UAB „Forma“). Parduotuvės „H&M“ interjerą kūrė dizainerės Deimantė Narbutaitė ir Rūta Goštautienė, o „Debesų lubų“ prekybos centro mole autorius – dizaineris Saulius Valius (UAB „Ekspobalta”).

Architektūrinis kratinys įgavo aiškų vaizdą ir pasipildė

Techninio ir darbo projektų bei projekto vykdymo priežiūros architektūrinės dalies vadovas architektas S. Mikštas sakė, kad užduotį sunkino tai, kad pastato plėtros darbai vyko veikiant prekybos centrui. Jis nebuvo uždarytas nė vienai dienai ir visas didis dalykas gimė visiškai jam funkcionuojant. Todėl planuojant pastatą teko numatyti ir „tarpinius“ scenarijus, kurie veikė statybos laikotarpiu. Nelengvu išbandymu S. Mikštas pavadino ir senojo pastato sujungimą su nauju – trūko informacijos apie senąjį, nebuvo pakankamos išpildomosios dokumentacijos, daug ką reikėjo išsiaiškinti statybos metu. Taip pat realiai projektuojant koncepcijoje numatytus sprendinius, įvertinus tikruosius konstrukcijų gabaritus, keletas pastato esminių architektūrinių elementų keitėsi.

Laikantis esminės koncepcijos, bet pageidaujant investuotojui, teko kai kurioms užduotoms nuostatoms rasti naujus sprendimus.

„Buvęs pastatas neturėjo aiškios architektūrinės idėjos, tai buvo gausių, sunkiai tarpusavyje derančių elementų ir detalių rinkinys. Po rekonstrukcijos susitvarkė bendras pastato vaizdas, objektas įgavo užbaigtą konceptualią išraišką su akcentuojamomis svarbiomis vietomis, paženklintais įėjimais, papildyta pagrindinio įėjimo vietos funkcija. Pastatas įgavo aiškų, lakonišką siluetą, puikiai matomą perspektyvose važiuojant plentu ir nuo Vilniaus, ir nuo Klaipėdos.

Pasikeitė ir pastato aplinka. Ji papildyta naujais apželdinimo ir apšvietimo sprendimais, vaikų žaidimo aikštele, amfiteatru. Sukūrėme individualaus dizaino segmentinį suoliuką, kuris pritaikytas specialiai šiam projektui, pagrindinio įėjimo vietoje suprojektavome „šokantį“ fontaną“, – apie malonius pokyčius pasakojo UAB „Forma“ vadovas.

Deja, anot architekto, liko neįgyvendintų sumanymų, o kai kurių sprendimų realizacija atlikta perdėm taupant, todėl rezultatas neatitinka lūkesčių, kaip, pavyzdžiui, pagrindinio fasado apšvietimas. Dalį įrangos sklype projektavo, parinko ne projekto autoriai, todėl, pavyzdžiui, stoginės prekybos centro vežimėliams aiškiai nesiekia koncepcijoje užduoto estetinio lygio.

Užtikrino nuoseklią darbų eigos veiklą

AB Panevėžio statybos trestas (PST) generalinis direktorius Dalius Gesevičius neslėpė, kad vykdant plėtros darbus PLC „Mega“ iššūkių netrūko, tačiau problemomis to pavadinti jis nenorėtų. Anot jo, greičiau tai buvo bendro tikslo siekimas, norint užtikrinti „Megos“ veiklą. T. y. projektavimo etape buvo įgyvendinamos tokios idėjos, kurios garantuotų esamo pastato saugų eksploatavimą ir naudojimą, estetinį vaizdą. Statybų metu PLC „Megos“ veikla nebuvo stabdoma, centras dirbo nuolatos.

Nuoseklus darbų planavimas, atsiradusių netikėtų faktorių lokalizavimas, esamų sprendinių analizavimas bei pritaikymas pagal situaciją – kasdienis PST komandos darbas. Norimas rezultatas, kurį gali įvertinti „Megos“ lankytojai, buvo pasiektas atkakliu darbu. Išties juk

kiekviename objekte užsakovo norai kitokie, jie keičiasi, nes rinkoje atsiranda modernesnių įrenginių, įdomesnių pasiūlymų bei inovatyvių technologijų. Kadangi „Megoje“ įsikūrė daug naujų parduotuvių, kavinių, kiekviena jų turėjo savitų poreikių, viziją, interjerą, specifiką. Per visą molo ilgį numatytos jaukios poilsio zonos, bendros erdvės suskirstytos zonomis – žemė, upė, vanduo, dangus. AB Panevėžio statybos trestas komandai visas planuotas bei naujai realizuotas idėjas puikiai pavyko įgyvendinti.

Naujovės suteiks vertę, išskirtinumą

Visoms objekte naudotoms medžiagoms kelti aukšti kokybiniai reikalavimai, nes PST visuomet vadovaujasi kokybės kriterijumi. Pavyzdžiui, fasadui panaudotos keraminės plytelės, padengtos HT danga, turinčios savaiminio nusiplovimo funkciją, t. y. išsiskiriančios grafičiams nepalankiu efektu. Remiantis pažangiausiomis technologijomis įrengtas baseinas, pagal muziką veikia fontanas. Zonoms pagyvinti, išryškinti panaudotos italų gamintojo keraminės plytelės. Erdvių estetikai pabrėžti įrengtas itin modernus apšvietimas „debesų lubos“, sukuriantis dangaus pojūčio vaizdinį, pastato išorėje reklaminės tūrinės raidės, šviečiančios skirtingomis spalvomis, prideda jam gyvybės, originalumo, savitumo.

Visas prekybos centro darbas automatizuotas. Objekte įrengta automatinė automobilių statymo sistema, indikuojanti informaciją apie esamas laisvas vietas, sukurianti patogumo pojūtį klientams. Taip pat priešgaisrinė, pranešimų transliavimo, automatinė pastato valdymo sistemos. Sumontuotos vėdinimo, vėsinimo bei šildymo sistemos „Megoje“ sukuria komfortišką aplinką prekybos centro lankytojams bei personalui. O naujieji ir aplinkos neteršiantys ozonatoriai palengvins kavinių darbą.

PST vieni pirmųjų pradėjo ruošti statinių projektus naudodami BIM

PST projektavimo biuras „PST projektai“ vieni pirmųjų Lietuvoje pradėjo ruošti statinių projektus naudodamasis BIM projektavimo platforma. Realybe tapo ne tik informacinis erdvinis modeliavimas projektavimo stadijoje, bet ir statinio informacinio modelio pritaikymas statybos aikštelėje statybos darbams planuoti ir valdyti, medžiagoms planuoti, logistikai koordinuoti, darbo grafikams vizualizuoti 4D aplinkoje. Gamybinis procesas pradėtas nuo gamyklinių brėžinių parengimo, toliau planuojant konstrukcijų ir elementų gamybą, tiekimą, montavimą reikiamu suplanuotu laiku, o pasiektą rezultatą atvaizduojant sukurtame 3D modelyje.

BIM ketvirtos dimensijos pritaikymas sėkmingai įgyvendintas prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ plėtros statinio surenkamųjų karkaso konstrukcijų statybos srityse: projektuojant, gaminant, tiekiant ir montuojant.

„Rekonstruotas ir naujai įrengtas PLC „Mega“ – vienas didžiausių ir patraukliausių laisvalaikio ir pramogų centrų Lietuvoje, turintis estetiškumo, komforto ir prabangos pojūtį, – sakė AB Panevėžio statybos trestas direktorius D. Gesevičius. – Kaip generalinis projekto rangovas, taip pat kaip ir užsakovas, esame patenkinti galutiniu rezultatu.“

Nepriekaištinga priežiūra garantuoja sėkmę

Įmonė „Baltic Engineers“ projekto „Mega“ įgyvendinimo metu kartu su architektu Rolandu Paleku planui realizuoti parengė detalią techninę užduotį ir pastato koncepciją, pagal kurią ir buvo įgyvendinti projektavimo ir statybos darbai.

„Išskirčiau kelis projekto etapus: techninės užduoties ir koncepcijos (prieš projektiniai pasiūlymai, aiški vizija) parengimas, projektavimo – techninio ir darbo projekto – parengimas, o kaip trečiąjį etapą įvardyčiau statybos darbus“, – pasakojo projektų direktorius Renatas Viršilas, pridurdamas, kad techninės užduoties ir koncepcijos etape specialistams buvo svarbu parengti užduotį taip, kad pats projektavimo ir statybos procesas būtų efektyvesnis. „Svarbu, kad projektuotojai, atlikdami projektavimo darbus, aiškiai suprastų projekto apimtį, projektui keliamus reikalavimus. Turėdami ilgametę prekybos centrų statybos patirtį, ją tinkamai perteikėme ir per tolesnį darbų etapą – atlikdami techninę užduotį. Projektavimo metu tikrinome, ar projektas atitinka užduotyje keliamus reikalavimus, aukštus kokybės standartus, ar siūlomi sprendimai yra optimalūs. Statybos metu teikėme inžinerines konsultacines paslaugas, vykdėme ir techninės priežiūros funkcijas, konsultavome, ar projekto metu vykdomi darbai nenukrypsta nuo grafiko, kokybės keliamų reikalavimų, patarėme ir dėl projektinių sprendimų optimizavimo, medžiagų, statybos rangovų atrankos parinkimo“, – teigė projektų direktorius.

Įmonės specialistams PC „Mega“ nėra pirmas tokio pobūdžio projektas. UAB „Baltic Engineers“ turi patirties dirbdama su rekonstruojamais prekybos centrais, kai darbo sąlygos yra sudėtingos. Prekybos centras veikė, todėl, vertinant triukšmą, dulkes ir kitas galimas rizikas, kylančias statybų metu, sukaupti įgūdžiai pravertė, taikant prevenciją ar planuojant darbus. Įmonės darbų sąraše: Vilniaus „IKEA“, Panevėžio „RYO“, „Rimi“ Lietuva, „IKI“ bei „Akropolis“. Beje, anot R. Viršilo, didelio masto projektus efektyviai vykdyti padeda ne tik įmonėje dirbantys įvairių sričių ekspertai, bet ir naudojamos naujausios inovatyvios programos, padedančios įvertinti ir produktyviai spręsti klausimus, užduotis.

Įmonės specialistai daug dėmesio skyrė darbo našumui bei kokybei užtikrinti. Siekdama, kad planuojamiems darbams būtų tinkamai pasiruošta, prieš rangovui pradedant veiklą, „Baltic Engineers“ nuodugniai tikrino kiekvieną projekto įgyvendinimo plano etapą ir užduotį. Organizuoti atskiri kokybės susirinkimai, kokybės vadybos procesui užtikrini pasitelkta ir vaizdinė medžiaga, parengta kontrolės dokumentacija, kurios patikrinimo rezultatai buvo nuolatos atnaujinami ir fiksuojami.

Svarbu paminėti, kad tokio pobūdžio projektuose itin didelį vaidmenį atlieka laikas. PC „Mega“ pastatyta per 13 mėnesių. „Prekybos centrams svarbu per kuo trumpesnį laikotarpį įgyvendinti projektą. Atliekant darbus buvo nuspręsta keisti sprendinius, išlaikant projekto įgyvendinimo terminus. Taip pat darbai buvo vykdomi nepertraukiant prekybos centro veiklos, todėl dalį darbų teko daryti naktimis, užtikrinti, kad statybos metu nebūtų pažeistos konstrukcijos, nepadaryta žala esančioms parduotuvėms. Statant buvo jungiamasi ir prie esamų konstrukcijų bei inžinerinių sistemų, buvo svarbus kruopštus pasirengimas šiems darbams, plano patikrinimas, leidimas dirbti. Taip pat buvo pritaikytos naujo tipo Lietuvoje dar nenaudotos konstrukcijos, dėl kurių ypač reikėjo sukontroliuoti šių gaminių kokybę, patvirtinančius kokybę dokumentus, tvirtinimo mazgus“, – pasakojo R. Viršilas.

Beje, bendruoju aspektu tokiems objektams reikia ne tik ypatingų pasiruošimo darbų dar prieš statybų pradžią, bet ir taikomų problemų prevencijos sprendimų, efektyvaus komandinio darbo, greitos komunikacijos, prisitaikymo prie kintančios aplinkos ar pokyčių. Itin svarbi komandos narių patirtis, vadybos branda ir kompetencija. Visą tai užtikrina patirtis ir įgūdžiai, vykdoma vidaus politika.

UAB „Baltic Engineers“ yra kliento patarėjas, siūlantis aukštos kokybės įgūdžius ir tarptautinės patirties inžinerines konsultacijas, projektavimo ir projektų valdymo paslaugas, kuriantis darnią, inovatyvią ir harmoningą darbo ir gyvenamąją aplinką. Skatindama pasitikėjimu grįstą visų komandos narių bendravimą, darbuotojų iniciatyvumą ir savininkiškumą, įmonė vadovaujasi tokiomis vertybės, kaip nešališkumas, iniciatyvumas, siekis tobulėti, operatyvumas, preciziškumas.

Įmonės darbų bei tikslų sąrašą papildo ne tik veikla vietos rinkoje, bet ir komunikacija su tarptautiniais partneriais, bendradarbiavimo ryšių su mūsų sektoriaus įmonėmis užmezgimas Lietuvoje ir užsienyje, taip pat orientacija į tarptautines rinkas ir tarptautinius partnerius, patirties ir kompetencijų stiprinimas, inovatyvių technologijų taikymas, efektyvumo gerinimas, lyderystės tobulinimas bei, žinoma, klientų puoselėjimas, bendradarbiavimas ir puikaus grįžtamojo ryšio užtikrinimas.

„Esame viena iš didžiausių kompanijų Lietuvoje, teikianti projektų valdymo ir techninės priežiūros paslaugas. Kokybės kontekste esame atestuoti kokybės ISO sertifikatais, turime BREEAM atestuotojo vertintojo licenciją. Įmonė nuolatos investuoja į darbuotojų kompetencijų augimą, inovatyvumą, siekdama didinti įmonės veiklos efektyvumą, paslaugų kokybę, konkurencinį pranašumą rinkoje“, – vardijo projektų direktorius R. Viršilas.

Pirmasis Baltijos šalyse prekybos centras su orą valančiu fasadu

Architektų komisija senąjį „Megos“ fasadą apibūdino kaip beveidį, sudėtingą, turintį per daug akcentų, išskyrus „Senukų“ pastato dalį, į kurio estetiką ir nutarta orientuotis rekonstrukcijos metu. Architektas Rolandas Palekas pabrėžė, kad siekiamybė buvo aiški – paprasta fasado kompozicija, kur vyrautų vientisumas ir atpažįstamumas. Naujajam prekybos centro fasadui architektai įveikė užsakovų sampratą sukurti patrauklų eksterjerą, pasiūlydami prie administracinio pastato derančias, estetiškas ir dar orą valančias vokiečių įmonės „Agrob Buchtal“ plokštes. Jas tiekusios įmonės pardavimo atstovas Baltijos šalims Nedas Bobinas pasidžiaugė, kad dabar „Mega“ yra vienintelis prekybos centras Lietuvoje, turintis orą valantį fasadą. Antras, bet mažesnis prekybos centras Baltijos šalyse yra Taline (Estija).

Pašnekovo teigimu, plokštės „KeraTwin® K20“ paviršius yra ypač ekologiškas ir nekenksmingas mus supančiai aplinkai, kurioje gausu automobilių išmetamųjų dujų ir pramonės veiklos išskiriamų teršalų, tokių kaip azoto ir sieros oksidų junginiai. Fotokatalitinio proceso metu aktyviai gaminamas deguonis, o minėtieji junginiai neutralizuojami. „Fasadinė K20 keramika išsiskiria unikalių fotokatalitinių savybių turinčia HT danga. Jos esmė – titano dioksidas, kuris, esant aukštai temperatūrai, integruojamas į keramikos paviršių dar gamybos metu ir išlieka ten iki pat plokštės eksploatacijos pabaigos,­ – pasakojo įmonės „Agrob Buchtal“ atstovas. – Be oro valymo, šiai dangai būdingos savybės – ­antibakterinis poveikis ir savaiminio valymosi efektas. Veikiant UV spinduliams, plokštės paviršius neutralizuoja bakterijas bei kenksmingus junginius ir suaktyvina itin vandenį pritraukiantį paviršių, o tai leidžia nesunkiai nuplauti nešvarumus vien lyjant lietui. Apskaičiuota, kad „Megos“ rekonstrukcijos metu plokštėmis „KeraTwin® K20“ padengta apie 6 000 m2 fasado ploto, kuris valo orą, kaip 420 lapuočių medžių giraitė.“ N. Bobino teigimu, prekybos centro investuotojas renkasi ne tik praktinius, estetinius dalykus, bet ir jaučia atsakomybę bei atsakingai prisideda prie aplinkos užterštumo mažinimo.

Anot „Agrob Buchtal“ atstovo Lietuvoje, rekonstruojant prekybos centrą „Mega“, automobilių stovėjimo zonoje pirmą kartą pasaulyje pritaikytas unikalus sprendimas – pagamintos specialios formos K20 plytelės, kurios individualiai suprojektuotais tvirtinimo elementais tvirtinamos prie fasado, taip sukuriant žaliuzių efektą. „Agrob Buchtal“ fasadų keramika užtikrina ne tik patrauklią bei solidžią pastatų išvaizdą, bet ir nepriekaištingą produkcijos kokybę.

Originalių sprendimų luboms paieškos

Prekybos centrai įgauna vis naujų funkcijų – ne tik apsipirkimo, bet ir laisvalaikio, pramogų, maitinimo, kultūros, poilsio, sporto ir pan. Šeimos paįvairina laisvalaikį leisdamos laiką tokiuose daugiafunkciuose centruose. Taigi ir architektams kyla naujų uždavinių – dažnai lankomas objektas turėtų kaskart atsiskleisti naujomis detalėmis. Dėl to, žengdamas į naują centro veiklos etapą, planuodamas „Megos“ plėtrą ir ieškodamas originalaus, nestandartinio, nematyto sprendimo, kuris padėtų išgauti erdvės pojūtį, esant reliatyviai žemoms luboms, kurių aukštinti nebuvo galima, architektas R. Palekas kreipėsi į menininką ir kūrėją Saulių Valių, bei visą ekspozicijas, renginių reklamas, o, svarbiausia, – originalius sprendimus projektuojančią ir klientams juos įrengiančią UAB „Ekspobalta“ komandą. Jiems padedant po daugybės tyrimų ir bandymų naujojoje „Megos“ prekybinėje alėjoje atsivėrė… dangus.

UAB „Ekspobalta“ įkūrėjas ir kūrybos vadovas S. Valius pasakojo, kad jiems pavyko susitvarkyti su sudėtinga kompleksine užduotimi – sukurti autorinį 324 m ilgio tiek dizaino, tiek gamybos technologijos, tiek inžinerinį kūrinio sprendimą, instaliaciją taip, kad vėliau būtų patogu jį eksploatuoti, nebūtų blokuotas priėjimas prie komunikacijų. Prekybos centro lubos gimė panaudojus sukauptą asmeninę, ir pasitelkus kūrybinę įmonės patirtį, visame pasaulyje dirbant su instaliacijomis skirtingose parodose, mugėse ir pritaikius neįgyvendintas idėjas. Šios padiktavo „Ekspobalta“ komandai kūrybinę nuojautą, kad padarius du sluoksnius ir tam tikru atstumu juos instaliavus, judant žiūrovui, turėtų susidaryti debesų slinkimo pojūtis. Atlikus testus ir bandymus, pavyko gauti darnų vizualinį efektą.

„Viršutinis kūrinio sluoksnis – virš tūkstančio rėmų, kabantys palei lubas, į kuriuos nuo lubų pusės šviečia šviesos diodų (LED) UAB „Gaudrės“ šviestuvai. Ant aliuminio rėmo užtemptas specialus LED šviesdėžėms skirtas audinys. Ant šio – skaitmeniniu būdu atspausdintas žydro dangaus su debesimis vaizdas ir viršutinis sluoksnis šviečia kaip šviesdėžė, – aiškino idėjos subtilybes UAB „Ekspobalta“ kūrybos vadovas. – 40 cm žemiau pakabintas antras „dangaus su debesimis“ sluoksnis, atspaustas ant tinklelio, naudojamo reklaminei spaudai.“ Pasidomėjus, kas lėmė tokį pasirinkimą, S. Valius sakė, kad ilgai testuota ir ieškota optimalaus varianto: „Tinklelis buvo parinktas, kad persimatytų aukščiau esantis sluoksnis. Teko atlikti nemažai tyrimų, kad rastume tinkamą akutės dydį – jeigu ji per didelė, „debesys“ ištirpsta ir nesukuria efekto. Jeigu tinklelio akutė per maža, ji per daug užgožia viršuje esantį sluoksnį.“ Vėliau sekė grafinio dangaus vaizdo ir programavimo darbai. Sukurtas milžiniško dydžio failas luboms, kurį reikėjo suskaidyti gabalais, tiksliai identifikuotais skaitmeninei spaudai. Kiekvienas rėmas turi savo numerį, kiekvienas privalo kabėti tik toje konkrečioje vietoje, nes pastatas yra skirtingo pločio, jo molai tai platėja, tai siaurėja, daro posūkį.

Originalų kūrinį ir jo sprendimą entuziastingai priėmė tiek užsakovai, tiek specialistai, tiek naujieji prekybos centro lankytojai. Tai ne pirmas tokio didelio masto UAB „Ekspobalta“ darbas, matomas Lietuvoje. „Tokioms idėjoms gimti turi būti sukurtos specialios sąlygos – ambicingi architektai ir drąsūs, inovacijų trokštantys užsakovai“, – įsitikinęs S. Valius, kalbėdamas apie „Megoje“ įgyvendintą projektą.

Unikaliam projektui – analogų neturintis apšvietimo produktas

Dvidešimties metų patirtį apšvietimo srityje turinčios įmonės AB„Gaudrė“ apšvietimo dizaineris Simas Rinkevičius pabrėžė, jeigu apšvietimo specialistai dalyvauja darbuose nuo jų pradžios, kaip kad jų įmonė prekybos centro rekonstrukcijos projekte, priimti gerus, pažangius sprendimus tikimybė labai didelė. AB „Gaudrė“ specialistai idėjas vystė drauge su architektais Rolandu Paleku, Sauliumi Mikštu bei jų komandomis, tad darbai prisimenami su malonumu. Specialistas teigia, kad užsakovui buvo itin svarbios pažangios technologijos, taip pat ieškota būdų sumažinti energijos naudojimą. Tad apšvietimo įmonės specialistai gavo progą įgyvendinti kelerius metus puoselėtas idėjas ir pritaikyti unikalius produktus. Pavyzdžiui, molui, kurio lubose tyvuliuoja architektų sukurta dangaus kompozicija, apšviesti panaudotas unikalus, specialiai šiam projektui pritaikytas ir retas gaminys „Triangle LED“ – atspindėtos šviesos šviestuvas su šviesos diodais (LED). Speciali šviestuvo optinė sistema užtikrina komfortišką ir tolygų šviesos paskirstymą erdvėje. Jo

šviesos srauto reguliavimo diapazonas nuo 1 iki 100 %,

veikimo trukmė > 60 000 valandų. Anot specialisto, „Megos“ projektui buvo pritaikyti modifikuoti ir nestandartiniai „Triangle LED“ ilgiai (standartinis gaminys šiek tiek paprastesnis). „Šviestuvo ypatybė ta, kad jis labai didelį plotą gali apšviesti iš nedidelio atstumo, – pasakojo S. Rinkevičius. – Įgyvendinome didžiulį mums iškeltą iššūkį tinkamai apšviesti vieną didingų prekybos centro vietų – molo lubas, vaizduojančias dangų. Parinkus netinkamą apšvietimą, kartu dingsta ir architektų sumanyta dinaminė instaliacija – plaukiančių debesų efektas. Pašnekovas pasakojo, kad gudru įmonės komandai buvo ne tik sugalvoti, kaip plotą apšviesti, bet ir kaip tuos šviestuvus pakabinti… ore.

Šiame objekte įmonės AB „Gaudrė“ specialistų buvo pritaikyta ir avarinio apšvietimo technologinė inovacija. „Tai gana naujas produktas Lietuvoje, kuris naudojamas Vokietijoje, Skandinavijos šalyse, – neabejojo apšvietimo dizaineris S. Rinkevičius. – Inovacija kitokia tuo, kad ne kiekviename šviestuve individualiai sumontuotas akumuliatorius, o įdiegta bendra centrinė baterija. Pagrindinis jos pranašumas – labai mažos eksploatacijos sąnaudos, nors ją įsirengti kainuoja brangiau.“

Kokybiškas plokščių montavimas

Pasakodamas apie daugiasluoksnes plokštes ir keramikos fasado plyteles UAB „Agrob buchtal“ vadovas Nedas Bobinas pabrėžė, kad atnaujinti fasadą padėjo ir kokybiškai jas sumontavo įmonės UAB „Irteka“ komanda, kurios vizitinė kortelė – daugiasluoksnių Sandwich tipo plokščių ir ventiliuojamo fasado montavimas statant naujus bei renovuojant jau esamus pastatus. Bendrovė yra pelniusi užsakovų ir klientų pasitikėjimą, prisidėjusi prie ne vieno stambaus projekto įgyvendinimo Lietuvoje bei užsienyje. UAB „Irteka“ vadovas Darius Miliauskas sakė, kad objektas šį kartą buvo ypač sudėtingas. Įspūdinga buvo ir pati projekto apimtis. UAB „Irteka“ pavyko ne tik įgyvendinti aukštus reikalavimus, bet ir operatyviai per trumpą laiką išspręsti sudėtingas problemas. Įmonė pasiūlė veiksmingus, tinkamus sprendimus, iškilusius plėtros metu rūpinantis pastato fasadais bei koordinuotai dirbto su dideliu skaičiumi kitų įmonių. Pasak D. Miliausko, neabejotina, kad daugiasluoksnių plokščių montavimo paslaugos poreikis šalyje auga. Ši šiuolaikinė statybinė medžiaga kasmet sulaukia vis daugiau populiarumo dėl teigiamų savybių. „Pradedant greitu surinkimu, baigiant lengva pastato eksploatacija, žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą“, – stipriąsias fasadinių plokščių savybes įvardija įmonės, kuri ne vienus metus montuoja jas bet kokio gamintojo ir tipo, specialistas.

Užtikrinta darni elektrifikacija

UAB „Voltas“ specialistai prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ plėtros metu pasiūlė geriausius ir kokybiškiausius sprendimus. Kaip visuomet, siekdami įgyvendinti elektrifikavimo (vidaus ir lauko) darbus, UAB „Voltas“ atsižvelgė ne tik į architektų, užsakovo suformuotus koncepcijos poreikius, bet ir užtikrino jų įgyvendinimą, laikantis visų elektros tinklų projektavimo, montavimo techninių reikalavimų bei standartų.

Klaipėdoje įsikūrusi kompanija džiaugiasi galėdama prisidėti prie tokių projektų įgyvendinimo kaip Vakarų medienos grupės įmonių gamybinių ir sandėliavimo patalpų plėtra, AB „Grigeo Klaipėda“ jėgos linijų ir technologijos rekonstrukcija, vėjo jėgainių elektrifikavimas Šilutės, Pagėgių ir Jurbarko rajonuose bei medienos perdirbimo fabrikų plėtra Borisove bei Mogiliove, Baltarusijos Respublikoje.

„Mūsų įmonė žygiuoja kartu su didžiausiomis statybos kompanijomis Lietuvoje“, – savo rezultatais džiaugėsi jau gyvavimo šešiasdešimtmetį mininčios UAB „Voltas“ vadovas Darius Levickis. Ilgai gyvuojančios įmonės sukaktys skatina susitelkti į ilgalaikę vertę visuomenei, neleidžia sustoti vietoje ir kintantys visuomenės poreikiai bei technologinės naujovės.

Pasak vadovo, „Megos“ plėtros metu jų įmonei iššūkis buvo projekto apimtis – tokių viešosios paskirties objektų mūsų šalyje pasitaiko kartą per penkerius metus. „Megos“ plėtra – tai vienas įdomiausių projektų, džiaugiamės galėdami prie jo prisidėti“, – kalbėjo D. Levickis. Jis taip pat paminėjo, kad darbuotojai projekto metu gavo ir tobulėjimo pamokų – įsimintina užsakovo taikyta projektų valdymo praktika. Techniškai įdomiu darbu pašnekovas pavadino elektros jėgos pagrindinės galios paskirstymą ne elektros kabeliais, o šynolaidžiu, kurio paklota per 200 metrų. Įmonės specialistai elektrifikavimo darbams atlikti taip pat buvo pasirinkti ir trijų pagrindinių prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ nuomininkų: sporto klubo „VS-Fitness“, parduotuvių „Peek & Cloppenburb“ bei „H&M“.

Sukauptos įmonės „Voltas“ darbuotojų žinios lėmė

sėkmingai įgyvendintus klientų lūkesčius ir vizijas, o patyrusių atestuotų bendrovės darbuotojų projektavimo patirtis leido pasiūlyti ilgalaikius ir efektyvius sprendimus, naudoti aukštos klasės technologijas.

Tikslingi vėdinimo ir kondicionavimo sistemų sprendimai

Bendrovė „Vėsa ir partneriai“ per antrąjį prekybos centro „Mega“ plėtros etapą įrengė visas vėdinimo sistemas. Projektavimas truko mėnesį, sumontavimas – dar aštuonis mėnesius.

Įmonės projektų vadovas Andžėj Šostak sakė, kad patys darbai, nors ir didelio masto, ėjosi sklandžiai. Žinoma, iššūkių kėlė tai, kad prie pastato buvo galima privažiuoti ir tam tikrus montavimo darbus atlikti tik iš vienos pastato pusės. „Šimtatonis kranas, kurį specialiai užsakėme iš Latvijos, galėjo privažiuoti tik iš vienos pusės (palei vieną pastato pusę), iš kitos buvo senasis „Megos“ pastatas, nes priestato vėdinimo sistemos buvo daromos visiškai atskiros (nesujungtos su pagrindinio pastato sistemomis). Tai buvo vienas sudėtingiausių mūsų įgyvendintų užsakymų Lietuvoje. Iš tiesų šioje srityje dirbu 15 metų ir tokios didelės apimties projekto per tokį trumpą laiką dar nesu realizavęs“, – paminėjo A. Šostak. Beje, keliant vėdinimo kameras galingu kranu, taip pat teko paruošti ir nubraižyti specialias darbo saugos schemas, kad visa įranga savo vietą pasiektų ne tik greitai, bet ir saugiai.

Šiame projekte per aštuonis mėnesius (vietoje įprasto maždaug 2,5 metų termino) 30 tūkst. m2 plote reikėjo sumontuoti daugiau nei 20 skirtingų vėdinimo sistemų. Įmonė, kaip visuomet, darbus atliko laiku ir, žinoma, kokybiškai.

„Žmonių turime, patirties turime, tačiau dirbant su šiuo projektu reikėjo labai daug energijos, ypač gero planavimo ir darbų organizavimo. Panašaus dydžio objekte anksčiau dirbome dvejus su puse metų. Šiuo atveju laiko, skirto suderinti su patalpų nuomininkais, įrangos ir ruošinių gamybai bei montavimo darbams buvo labai nedaug. Teko daryti specialius skubius užsakymus. Laimė, mūsų partneriai buvo supratingi. Jų gamybos tempai padėjo mums viską spėti“, – sakė bendrovės „Vėsa ir partneriai“ projektų vadovas. Taip pat jis pabrėžė, kad kai kurios sistemos labai didelės – po 40 tūkst. m3, jos suskirstytos aukštais, zonomis. O vėdinimas suprojektuotas taip, kad nuomininkų patalpoje būtų galima sukurti individualų, atskirą mikroklimatą.

Vėdinimo sistema dažniausiai parenkama ir jos parametrai apskaičiuojami pagal patalpos plotą, numanomą žmonių skaičių patalpoje bei užsakovo reikalavimus. „Vėsa ir partneriai“ projektų vadovas teigė, kad sistemos buvo apskaičiuotos „su atsarga“. Kai kurios PC „Mega“ priestato erdvės buvo specifinės. Pavyzdžiui, sporto

centre, kuriame įrengtas teniso aikštynas, reikia dar intensyvesnio vėdinimo, todėl buvo sumontuoti šiuolaikiniai specialūs vėdinimo įrenginiai.

„Kiekviena sistema turi atskiras oro paėmimo ir išmetimo angas, o visos vėdinimo sistemų priežiūros aikštelės sumontuotos ant stogo. Manau, tai labai patogu eksploatuojant“, – teigė A. Šostak.

Kokybiškos vėdinimo sistemos – nepastebimos lankytojo akiai, tačiau jos yra itin svarbi ir klientų, ir darbuotojų komforto dalis: juk žydro dangaus, šviesiomis spalvomis dekoruotų erdvių ir smilgų interjeras tikrai prarastų žavesį, jeigu tokioje patalpoje trūktų šviežio oro.

Ilgametę darbo patirtį turinčios įmonės darbų sąraše ne tik PC „Mega“. Bendrovė neretai prisideda prie didelės apimties projektų visoje Lietuvoje. „Vėsa ir partneriai“ specialistai montavo sistemas Vilniaus Jungtinės gyvybės mokslų centre, Druskininkų pramogų centre „Snow Arena“, taip pat „Siemens“ arenoje ir daugelyje kitų objektų.

Elektrifikacijos ypatumai

Architektai nuo pat komplekso projektavimo pradžios suskirstė „Megos“ patalpas į grupes pagal galimas funkcijas ir suplanavo sąlygas įsikurti labai skirtingos veiklos įmonėms. Juk čia veiks ne tik maitinimo įstaigos, sporto klubai, vaikų ugdymo centras, bet ir be jokios abejonės pačios įvairiausios parduotuvės. Kai kurių įmonių

sėkmingam darbui reikia išskirtinių dalykų. Didelis dėmesys, siekiant kuo geriau pateisinti veiksiančių įmonių poreikius, buvo skirtas ir elektrifikacijai. Šiems darbams atlikti ieškota įmonės, turinčios praktikos dirbant su stambiais objektais, naudojančios savo darbams naujausius ir moderniausius elektrotechnikos gaminius bei technologijas, turinčios didelę patirtį. Tuos kriterijus puikiai atitiko 50 metų dirbanti UAB „Vekada“. Prekybos centro plėtros metu jiems teko pasirūpinti automobilių aikštelės elektros montavimo, t. y. apšvietimo, jėgos tinklų, skydų montavimo darbais bei įjungimu. Įmonės vadovas Jonas Žilvytis pasakojo, kaip jie pasirūpino ir įrengė apšvietimo, jėgos tinklus naujose „H&M“, „Peek & Cloppenburg“ parduotuvėse, atliko elektros skirstymo skydų montavimo ir prijungimo, apšvietimo valdymo sistemos diegimą. Pasak jo, parduotuvėje „Peek & Cloppenburg“ teko montuoti „Wago“ kabelių prijungimo sistemą, kuri kituose panašaus pobūdžio objektuose pasitaiko rečiau tik ne tokia didele apimtimi. J. Žilvytis sakė, kad efektyvumui didinti įmonė pasitelkia modernią įrangą, pažangias technologijas, nuolat tobulina projektinius sprendimus. Pasiekti puikių rezultatų padeda kvalifikuota profesionalų komanda. Ji „Megos“ plėtros metu dirbo kruopščiai, kokybiškai ir planuotai, kartais ir pamainomis, naktimis, nes vienu metu darbavosi ir kitų inžinerinių sistemų montuotojai. „Visąlaik stengiamės patenkinti ir pranokti kliento lūkesčius, kaskart atsižvelgiame į jo norus bei poreikius, pavyzdžiui, projektuojant PC nuomininkai kėlė labai griežtus reikalavimus, reikėjo itin tiksliai apskaičiuoti apkrovas, išgrupuoti vartotojus, tad kruopščiai analizavome ir atsakingai vykdėme skirtas užduotis“, – plėtros darbų laikotarpį prisiminė vadovas.

UAB „Vekada“ atlieka statinio iki 10 kV elektrotechninės dalies statybos ir projektavimo darbus, taip pat: vidaus ir lauko elektros tinklų montavimą, apšvietimo ir elektros instaliacijos įrengimą, automatizavimo, nuotolinio ryšio (telekomunikacijų) montavimą, transformatorinių pastočių bei skirstyklų, žaibosaugos ir įžeminimo sistemų įrengimą, paleidimo derinimo darbus, elektrofizinius matavimus, projektuoja ir montuoja fotovoltines elektrines bei kitą įrangą, susijusią su atsinaujinančiais energijos

ištekliais. Didelis dėmesys skiriamas kokybės, aplinkosaugos ir darbų saugos reikalavimams.

Aukščiausios kokybės apsauga nuo gaisro

Prekybos centrai gaisrinės saugos atžvilgiu sudėtingi ir pavojingi statiniai. Juose ugnis ir dūmai greitai plinta, o dėl nemažo centrą lankančių žmonių skaičiaus evakuacija tampa ypač sudėtinga. Norint sukurti plačias erdves, svarbu suvaldyti nuodingus gaisro dūmus ir kiek įmanoma ilgiau sulaikyti ugnies plitimą. Tam tokiuose šiuolaikiniuose prekybos centruose kaip „Mega“ naudojamos įvairios apsaugos nuo ugnies, dūmų, dujų šalinimo sistemos.

Įmonės UAB „Fogo“ gaisrinės saugos inžinierius Martynas Matulevičius pasakojo, kad prekybos ir laisvalaikio centre jų įmonės sumontuotos dūmų užuolaidos, skirtos stabdyti dūmų, karščio, toksiškų degimo produktų sklaidai pastate, apriboti dūmų zonoms, nukreipti dūmams ir degimo produktams dūmų šalinimo kryptimi. Šis sprendimas suteikia besievakuojantiems žmonėms daugiau laiko palikti gaisro apimtą patalpą, riboja gaisro pažeistų patalpų skaičių, galimus nuostolius.

Tausojančios technologijos oro kokybei gerinti

Atnaujintame solidžiame prekybos centre „Mega“ sumontuoti šiuolaikiški oro tiekimo ir šalinimo įrenginiai su energijos rekuperacija, ozono generatoriai. Kad lankytojai ir darbuotojai pastate jaustųsi sveikai ir komfortiškai, būtų užtikrinta aukštesnė erdvių oro kokybė, pasirūpino įmonė „NIT“. Bendrovė užsakovų pasirinkta dėl tausojančių technologijų ir darbuotojų žinių bei patirties, naudojant inovatyvias, efektyvias vidaus mikroklimato technologijas. Pasak rinkodaros direktoriaus Andriaus Gurevičiaus, jų įmonė prekybos centre sumontavo du įrenginius „RoofVent® RC“ (teniso aikštyne) ir keturis (3 didesni + 1 mažesnis) ozono generatorius „AirMaid“ (kavinėse).

Unikalios technologijos modelio „RoofVent® RC“ stoginiai vėdinimo įrenginiai teniso aikštyne tieks šviežią ir pašalins ištraukiamą orą. Tiekiamą orą pašildys arba atvėsins per integruotus šilumokaičius. „Naujos kartos įrenginiai ne tik atitinka naujausias ERP direktyvas, bet ir tenkina dar aukštesnius poreikius: didelės galios energijos rekuperavimo sistemos taupo energiją, o kintamo greičio ventiliatoriai užtikrina poreikiu grindžiamą vėdinimą, – pasakojo A. Gurevičius. – Teniso aikštelės, naudojant įrenginį, bus kruopščiai vėdinamos nesukeliant skersvėjų, jose palaikoma tolygi temperatūra ir oro kokybė. Tokiose patalpose žmonės, tiek sportuojantys, tiek dirbantys, tikrai jausis puikiai.“ Įrenginį gamina tarptautiniu mastu žinomas ir pripažintas vidaus klimato sistemų gamintojas įmonė „HOVAL“. Dėl unikalios įrenginio technologijos patalpoje bus išsaugoma daugiau erdvės, užteks mažesnio oro kiekio (lyginant su kitomis sistemomis), tad: mažės investicijos, užteks mažesnės galios įrenginių, blės šilumos nuostoliai, todėl sumažės ir veiklos sąnaudos.

Prekybos centro kavinėse nuo šiol veikia ir UAB „NIT“ ozono generatoriai „AirMaid 10000V“, „AirMaid 5000V“, nepakeičiami tokiose vietose, kaip restoranų ir pramoninės virtuvės, kuriose keliami labai griežti reikalavimai riebalams ir kvapams eliminuoti. Jie ne tik efektyviai sumažina riebalų sankaupas, ruošiamo maisto kvapus, dūmus, bet ir pašalina visų tipų bakterijas, iki minimumo susilpnindami riziką, kad jų pateks atgal į virtuvę per išmetimo ortakius. Įrenginyje „AirMaid“ naudojama unikali įranga „Corona Glass Cell“, kuriai beveik nereikia priežiūros.

Bendrovės „NIT“ patirtis leidžia plėtoti aukštos kokybės standartus tiekiant pažangių technologijų gaminius, nepriekaištingai sumontuoti juos įvairiausio dydžio ir paskirties objektuose.

„VTS Vilnius“

Ilgametę darbo patirtį turinti įmonė „VTS“, siūlanti oro ruošimo įrenginius „Ventus“, aukšto efektyvumo vandeninius šildytuvus „Volcano“ ir oro užuolaidas „Wing“, galinti pasigirti įspūdingais skaičiais – daugiau nei 630 tūkst. parduotų įrenginių, prisidėjo prie grandiozinės prekybos centro „Mega“ rekonstrukcijos.

„VTS Vilnius“ specialistams prekybos centro „Mega“ atkūrimo metu buvo patikėta svarbi užduotis – pasirūpinti vėdinimo įranga. Juk tokio dydžio pastate oro vėdinimas tampa vienu svarbiausių aspektų! Įmonė tiekė ne tik vėdinimo įrangą „Ventus“, bet ir kokybiškas oro užuolaidas „Wing“.

Nors darbams didelės įtakos turėjo nemaža apimtis ir laiko stoka, „VTS“ profesionalai sugebėjo išsisukti net iš pačių kebliausių situacijų ir pritaikyti geriausius įmanomus sprendimus.

„Mūsų oro ruošimo įrenginiai – naujos kartos techniškai pažangūs vėdinimo įrenginiai, kurių gamybai naudojamos naujos projektinių tyrimų, gamybos ir logistikos technologijos. Įrenginiai išsiskiria patikimumu, ilgalaikiškumu, mažu energijos suvartojimu, nedidelėmis eksploatacijos išlaidomis. Oro užuolaidos „Wing“ – naujos kartos įrenginys, sukurtas formų paprastumo ir modernaus dizaino pagrindu. „Wing“ jungia unikalų dizainą ir puikų efektyvumą, todėl visiškai pakeičia oro užuolaidos paveikslą. Tai netradiciniai sprendimai, užtikrinantys aukščiausią kokybę“, – pasakojo komercijos direktorius Laimonas Mačys. O atsakydamas, kodėl prekybos centro „Mega“ rekonstrukcijai buvo pasirinkta būtent „VTS“ įmonė, jis teigė, kad tai, ko gero, lėmė kokybės, kainos ir techninių parametrų santykis, kuris yra bene geriausias šiuo metu rinkoje.

Verta paminėti, kad nuolatinė aukščiausia kokybė, patraukliausia kaina rinkoje, greičiausi pristatymo terminai yra trys sudedamosios rinkos politikos dalys, leidžiančios „VTS“ įmonei išsiskirti iš konkurentų.

Anot „VTS“ specialistų, dirbant su tokio pobūdžio objektais, ypatingas dėmesys skiriamas energijos suvartojimo ir jos taupymo aspektams. Todėl prekybos centro „Mega“ rekonstrukcijos metu panaudoti efektyvūs energijos rekuperavimo prietaisai, efektyvūs ventiliatorių varikliai. Taip išgautas rezultatas – žemas energijos suvartojimas ir mažos eksploatacijos išlaidos. Taip pat didelis dėmesys skirtas vėdinimo įrangai bei jos skleidžiamam triukšmui pastato viduje. Siekta užtikrinti ramią aplinką. „VTS“ įmonė didžiuojasi, kad rasti sprendimai tenkino ir užsakovą, ir vartotojus.

 


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų