Dar 1995 metais statytas ir iki šiol nerenovuotas Vytauto Didžiojo progimnazijos pastatas Jurbarke gali virsti šiuolaikiška meno mokykla. Tam savivaldybė numato pastato ir jo lauko erdvių atnaujinimą, perplanuojant erdves, pritaikant jas intensyvesniam panaudojimui.
Modernius, šiandienes tendencijas atitinkančius progimnazijos atnaujinimo pasiūlymus rengia komanda „GOArchi“ – Vilniaus Gedimino technikos universiteto ketvirtojo kurso architektūros studentės Gabrielė Štraupaitė, Odeta Vaicikauskaitė ir Vaida Vaitkevičiūtė kartu su darbo vadovu prof. Sigitu Kuncevičiumi.
Gabrielė Štraupaitė, Odeta Vaicikauskaitė ir Vaida Vaitkevičiūtė jau turi patirties naujų ir atnaujinamų mokyklų projektuose, todėl Vytauto Didžiojo progimnazijoje iškart įžvelgė didelį potencialą.
„Mūsų sukauptos žinios ir patirtis bus naudingos teikiant modernius, dabartines tendencijas atitinkančius siūlymus. Mokykloje sieksime pritaikyti šiuolaikiškas, naujas bei patikrintas technologijas ir sprendinius, kurie užtikrins individualius poreikius atitinkantį ugdymą“, – sako „GOArchi“ komanda.
Kaip vieną esminių problemų Lietuvos miestų ir miestelių planavime projekto dalyvės mato funkcinių „miestelių“ kūrimą. „Maža funkcinė įvairovė ir besiplečiantys priemiesčiai skatina švytuoklinę migraciją.
Didėjant atstumams didėja ir privačios transporto priemonės poreikis, mažėja dviračių, pėsčiųjų judėjimo galimybės, galiausiai tam tikros teritorijos arba net ištisos gyvenvietės dienos metu tampa negyvybingos. Funkcinės įvairovės užtikrinimas lengvintų kasdienį gyvenimą ir stipriau burtų bendruomenes“, – įsitikinusios projekto dalyvės.
G. Štraupaitė, O. Vaicikauskaitė ir V. Vaitkevičiūtė neabejoja, kad tiek pastatų, tiek miesto ir viešųjų erdvių sėkmingumas tiesiogiai priklauso nuo žmonių – geros erdvės yra naudojamos erdvės. O vienu didžiausių Jurbarko privalumų, kuris traukia miestiečius ir svečius, jos įvardija gamtą.
„Jurbarkas – labai žalias miestas, todėl tikime, kad gamta turėtų tapti tiesiogine ugdymo proceso dalimi.
Turime tikslą miestui pasiūlyti įtraukią, inovatyvią ir žalią mokyklą, – sako „GOArchi“ architektės. – Sieksime pademonstruoti, kad domėjimasis naujomis technologijomis ir noras jas pritaikyti miestuose dažnai atneša netikėtų rezultatų.“