Kokybe ir inovacijomis grįstas kelias


AB „Eurovia Lietuva“ jau daugiau nei 20 metų priklauso vienai didžiausių pasaulyje transporto infrastruktūros statybos ir miestų plėtros įmonių grupių „Eurovia“. Prancūzijos kapitalo įmonių grupė savo padalinius turi 15-oje Europos valstybių, o veiklą įgyvendina ne tik Europoje, Amerikoje, bet ir Azijoje. „Eurovia“ įmonių grupėje 2016 m. dirbo 38 tūkst. darbuotojų, o bendra apyvarta siekė 7,6 mlrd. eurų. Įmonės tikslų sąraše ypač svarbią vietą užima darbų sauga ir vykdomai veiklai taikomos inovacijos.

Kiekvienais metais personalo įgūdžiams tobulinti ir saugai darbe užtikrinti visuose „Eurovia“ padaliniuose skiriamas ypač didelis dėmesys. 2016 m. „Eurovia“ investavo 30 mln. eurų į darbuotojų mokymus ir skyrė 54 800 val. jiems įgyvendinti. Dalis grupės pelno naudojama moksliniams ir technologiniams tyrimams, siekiant didinti darbuotojų saugumą darbo vietose. Naujų technologijų sprendimams, kuriais siekiama išsaugoti aplinką, įgyvendinti, eismo dalyvių saugumui didinti ir infrastruktūros ilgalaikiškumui bei tvarumui užtikrinti „Eurovia“ įmonių grupė skiria net 70 % savo išteklių. Vien Europoje įkurti du mokslinių tyrimų centrai – Prahoje ir Bordo – ieškantys sprendinių inovatyvioms idėjoms įgyvendinti.

Lietuvoje veikiantis įmonių grupės padalinys iš esmės vykdo veiklą susisiekimo komunikacijų statybos ir tiesimo srityse. Įmonė taip pat gamina ir tiekia asfalto mišinius, bitumines emulsijas, polimerais miodifikuotus bitumus. Jos asfalto mišinių gamykla Mažojoje Riešėje – viena didžiausių asfalto mišinių gamyklų Vilniuje. 2009 m. sumontuotais naujais įrenginiais per valandą pagaminama iki 300 tonų asfalto mišinio. 2015 m. rudenį „Eurovia Lietuva“ atidarė modernią asfalto gamyklą Klaipėdoje ir įsitvirtino Vakarų Lietuvos rinkoje. Iš pradžių įmonė tiesė miesto gatves, užmiesčio kelius, o vėliau veiklą vykdyti pradėjo ir oro uostuose, geležinkeliuose, jūros uoste. Įmonė kartu su tarptautine patirtimi perėmė ir naujausias asfalto gamybos technologijas, kuriamas „Eurovia“ mokslinių tyrimų laboratorijose Prancūzijoje ir Čekijoje. Taiko technologinius sprendimus ir inovacijas, kurios iki šiol Lietuvoje dar nebuvo taikomos. Šiandien „Eurovia Lietuva“ – moderni, auganti, inovatyvi įmonė, kurioje dirba 274 darbuotojai.

„Jeigu nebūtų tradicijų ir inovacijų – nebūtų kokybės“, – teigia AB „Eurovia Lietuva“ integracinių ir vystymo projektų vadovas Zigmantas Perveneckas, įvardydamas, kad „Eurovia“ atliekamų darbų kokybė visuomet yra paremta aukšta darbo kultūra, patirtimi, atsakomybės jausmu ir inovatyvumu. Anot jo, „Eurovia Lietuva“ tikslas yra savo visais resursais ir žiniomis prisidėti prie kelių tinklo infrastruktūros plėtros. „Mūsų įmonės darbų kokybę lemia ne tik mūsų pačių įdirbis, bet ir tai, kad visuomet esame remiami savo patronuojančiosios kompanijos, kuri itin daug dėmesio ir lėšų skiria naujų sprendimų paieškoms“, – sako AB „Eurovia Lietuva“ direktorius Rytų regionui Audronius Šereika.

Specialistai akcentuoja, kad pagrindiniai faktoriai, nulemiantys gero produkto ar statinio sukūrimą, yra patyrę specialistai, naudojama efektyvi, moderni (trijų matmenų valdymo) technika, garantuojanti puikius rezultatus, bei, žinoma, pasirinktos geriausios ir patvariausios medžiagos. A. Šereika taip pat primena, kad svarbios ne tik tradicijos, bet ir šiuolaikiškas požiūris.

Įmonės pasiūlos sąraše – 55 inovatyvūs patentais apsaugoti statybos produktai, iš kurių penki efektyviai taikomi Lietuvos keliuose, t. y.: spalvotasis asfaltas „Viacolor“, triukšmą mažinantis asfaltas „Viaphone“, gerą rato sukibimą su danga užtikrinantis asfaltas „Rugovia TM“, dangų priežiūrai skirtas šlamo mišinys „Gripfibre“, atsikartojančių plyšių atsiradimo prevencinis asfalto sluoksnis „Viasaf“.

„Eurovia Lietuva“ pirmoji šalyje pradėjo gaminti ir kloti spalvotąjį – raudoną, geltoną, oranžinį, žalią, mėlyną – asfalto mišinį „Viacolor“ (žymėjimas Lietuvoje – AC 8 VL). Būtent tokį raudonos spalvos asfalto mišinį AB „Eurovia Lietuva“ specialiai naudojo dviračių takui Goštauto g., Vilniuje, nutiesti. Bendrovė spalvotąjį asfalto mišinį gamina įmonei priklausančiose asfaltbetonio gamyklose Vilniuje ir Klaipėdoje. Raudona mišinio spalva apima visą sluoksnio storį, tad taikant šią technologiją nereikia dažyti dangos, ypač, kad tai mūsų klimato sąlygomis tikrai neefektyvu ir dažnai gražiai atrodo trumpą laiką. Tokios spalvos danga vizualiai išsiskiria iš kitų dangų, skirtų pėstiesiems bei transportui, o tai palengvina eismo dalyvių suvokimą, kad ji yra skirta dviračių eismui. Išskirtinė spalva taip pat suteikia galimybę įrengti dviračių taką šalia gatvės. Raudonas asfaltas leidžia padidinti dviračių tako ir gatvės sankryžų saugumą. Be to, šios spalvos asfaltbetonio mišinys ne tik suteikia geresnį estetinį vaizdą, bet ir sukuria nepalyginamai didesnį važiavimo dviračiu komfortą nei lig šiol dviračių takams kloti naudotos raudonos trinkelės.

Bendrovė „Eurovia Lietuva“ taip pat pirmoji Lietuvoje pagamino ir įrengė ypač ploną asfalto dangą ant Liubarto tilto Vilniaus mieste. Tradicinių viršutiniams sluoksniams skirtų asfalto mišinių storis yra 3,5 iki –4 cm, o plonų sluoksnių – 2,5iki –3,5 cm. Tačiau įmonės siūlomas asfalto mišinys „Rugovia UM“ gali būti klojamas net nuo 10 iki 20 mm storio. Ši asfalto danga išsiskiria ne tik plonumu, bet ir kitomis papildomomis savybėmis, kurių neturi kitų tipų asfaltai. Dangos sluoksnis, įrengtas iš šio asfalto mišinio, yra atsparus provėžų susidarymui, o tai pailgina kelių ir gatvių eksploatacijos laiką. Inovatyviai kelio dangai taip pat būdinga labai aktuali miesto gyventojams savybė. Ją naudojant sumažinamas eismo triukšmas, nes važiuodami automobiliai sukelia mažiau triukšmo. Svarbu ir tai, kad danga nėra slidi, todėl jos ir automobilių ratų sukibimas daug geresnis, lyginant su kitomis panašaus tipo dangomis. Naudojant tokią dangą mažinama nelaimingų atsitikimų kelyje rizika.

„Eurovia Lietuva“, norėdama išlaikyti savo gerą vardą ir būti konkurencinga įmonė, prisideda prie Lietuvos kelių infrastruktūros gerinimo ir siekia užtikrinti, kad kiekvienas šalies pilietis galėtų džiaugtis kokybiškais, moderniais keliais. Žinoma, pasitaiko ir sunkumų. Pasak Z. Pervenecko, inovatyvių produktų integracija į Lietuvos rinką nėra lengva ne tik dėl inovacijoms nepalankios viešųjų pirkimų sistemos, bet ir dėl to, kad į naujoves yra žiūrima nepatikliai. „Tačiau rizika leidžia tobulėti“, – sako A. Šereika. Anot jo, iššūkiai būtini – naujos idėjos kelių sektoriuje skinasi kelią, gimsta novatoriškesni sprendimai, tradicinius asfalto mišinius keičia nauji mišiniai, keičiasi ir konstrukcijų ypatybės, asfalto storis, klojimo technologijos. Visa tai tam, kad keliai taptų ekonomiškesni, palankesni aplinkai, tvaresni.

Triukšmo mažinimas taip pat yra vienas svarbiausių aspektų, siekiant garantuoti, kad vairuotojai važinės aplinkai ir žmogui palankiais keliais. Juk apie 20 % ES gyventojų yra nuolat veikiami triukšmo, viršijančio 65 dBA dienos metu ir apie 30 % viršijančio 55 dBA nakties metu. Triukšmo žala žmogaus sveikatai akivaizdi – blogėja klausa, prastėja psichinė būklė, triukšmas turi neigiamą įtaką centrinei nervų bei širdies ir kraujagyslių sistemoms, prastina produktyvumą ir gyvenimo kokybę. Taip pat neigiami padariniai atsispindi ir daromoje žaloje gamtai bei nuvertėjusiam turtui.

„Eurovia Lietuva“ turi galimybių eliminuoti triukšmo faktorių keliuose, todėl gali pasiūlyti triukšmą mažinančius sprendimus, pavyzdžiui, poringąjį asfaltą „Drainovia“, ir, žinoma, triukšmą mažinantį asfaltą „Viaphone“, kuris ne tik efektyviai – nuo 4 iki 5 dBA – mažina transporto priemonių sukeliamą triukšmą, bet ir yra tvarus, atsparus provėžoms, bei užtikrina gerą padangos sukibimą su danga. Taip pat, siekdama prisidėti prie draugiškųpalankių aplinkai kelių kūrimo, „Eurovia“ sukūrė inovatyvią „du viename“ sistemą, kuri ne tik mažina triukšmą iki -11 dbBA, bet ir mažina oro taršą -– šalina azoto oksidus. Todėl sukurta triukšmo užtvarų sistema „NOxer noise barriers“ yra viena inovatyviausių, kuriančių dvejopąigubą pridėtinę vertę.

Specialistai sako, kad ir kiekvienas vairuotojas gali prisidėti prie triukšmo mažinimo, įsigydamas triukšmą sugeriančias „tyliąsias“ padangas.

Z. Perveneckas teigia, kad „Eurovia Lietuva“ ne tik šiuo metu rūpinasi kelių kokybe ir siūlo daug inovatyvių produktų, sprendimų, bet ir yra pasiruošusi „išmaniųjų kelių erai“, kai į viešuosius kelius pajudės autonominiai automobiliai. Įmonės siūlomų produktų sąrašą jau dabar papildo aukščiausios kokybės horizontaliojo ir vertikaliojo ženklinimo sistemos, kol kas brangokos Lietuvos rinkai, bet ateityje tapsiančios svarbia autonominių automobilių judėjimo pagalbine priemone bei išmaniųjų kelių atributu. Senoji infrastruktūra keisis, todėl pokyčiai vyks ir moderniose kompanijose, sugebančiose ne tik diegti naujoves, bet ir jas kurti. Būtent tai ir daro „Eurovia“ įmonių grupė. 


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

Paskutinės naujienos

Pastatas, kurio laukta 100 metų

Skelbiame paskutinį STRUCTUM metų projektą! Sostinės Antakalnio rajone, Vasaros gatvėje, kur nuo praėjusio šimtmečio trečiojo dešimtmečio veikia psichiatrijos ligoninė, iškilo…

Has photos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų