Nustatyti efektyviausi būdai transporto problemoms spręsti


Vasario 5 d. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) buvo surengta diskusija tema „Transportas: efektyviausi būdai problemoms spręsti“. VGTU Transporto ir logistikos kompetencijos centro darbuotojas, Europos Sąjungos strategijos Baltijos jūros regionui transporto politikos koordinatorius dr. Algirdas Šakalys ir Loreta Žeimytė-Dvareckienė (atstovaujanti ESTEP įmonei) pristatė pagrindinius transporto sektoriaus iššūkius, tikslus ir uždavinius, kuriuos šiam sektoriui teks spręsti po 2020 metais. 

Plės pagrindinį kelių tinklą

Susisiekimo ministerijos atstovai pastebėjo, kad pagrindinio tinklo plėtra sudarys palankias technines prielaidas Lietuvos transporto sektoriui atlikti svarbesnį vaidmenį, aptarnaujant globalius (Azijos, Europos ) prekybos srautus. Vien tik Kinijos, Europos prekybos apimtys siekia 1,5 mlrd. eurų per dieną. Todėl labai svarbu efektyviai įsilieti į šių prekybos srautų logistinį aptarnavimą. Kauno LEZ atstovo Arijandro Šliupo nuomone, tai ir turėtų būti svarbiausias Lietuvos transporto politikos uždavinys po 2020 m.

Išskirtinis prioritetas turėtų būti teikiamas susietojo ir automatizuoto judumo plėtotei. Šioje srityje Lietuva turėtų aktyviai bendradarbiauti su partneriais tiek iš kontinentinės Europos, tiek BJR mastu. Ambicingus tikslus šioje srityje yra užsibrėžęs Baltijos jūros regionas. Skaitmeninimas, didžiųjų duomenų bazių panaudojimas, autonominės transporto sistemos, suderinto su ES Strategijos BJR veiksmų plano 3 skyriaus nuostatomis, turi prisidėti prie atskirų transporto rūšių integracijos. Tokiu būdu išnyksta ribos tarp transporto rūšių arba tampa neryškios ir tuo užtikrinamas saugus ir tvarus žmonių bei prekių mobilumas nuo durų iki durų. Iš esmės, tai būtų revoliucinis , o ne evoliucinis, kaip pažymėjo diskusijos dalyviai, transporto raidos kelias.

Saugaus eismo užtikrinimas
 
Šiuo klausimu diskusijoje savo nuomonę išsakė VGTU Automobilių inžinerijos katedros vedėjas prof. Saugirdas Pukalskas. Jo nuomone, dabar dar ne laikas kalbėti apie konkrečias intervencijas, mažinant žūčių ir sunkių sužalojimų skaičių, nes nežinomos jų priežastys. Baigiantis diskusijai, vis tik buvo susitarta, kad pateiktos intervencijos dar bus papildytos ir koreguotos.
VGTU Transporto ir logistikos kompetencijos centro doc. dr. Viktor Skrickij atkreipė dėmesį į didelę automobilių tuščią ridą ir būtinumą tyrimais išsiaiškinti jos priežastis.
 
Pranešimas redaguotas ir adaptuotas. Originalus pranešimas čia

Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų