jokšų tiltas
Jokšų tiltas.

Prie Klaipėdos planuojama rekonstruoti daugiau nei šimto metų senumo tiltą


Klaipėdos rajono valdžia ketina rekonstruoti daugiau nei šimtą metų statytą ir vienintelį iki šių dienų išlikusį – Jokšų tiltą per Vilhelmo kanalą. Suremontavus avarinės būklės tiltą jis išliks unikalus ir pasitarnaus trumpinant kelią tarp aplinkinių gyvenviečių.

Savivaldybė jau ieško rangovo maždaug milijono eurų vertės darbams, teigia savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Karbauskas.

Prieš kelis metus buvo skelbta, jog techninį projektą atliko ir statybos leidimą gavo bendrovė „TEC Infrastructure“.

„Iš viso Jokšų tilto rekonstrukcija gali atsieiti apie milijoną eurų, o Kultūros ministerijos prisidėjimas – 118 tūkst. eurų. Tikiuosi, kad viešieji pirkimai vyks sklandžiai ir rasime pajėgų rangovą, galintį sutvarkyti šį visam rajonui reikšmingą objektą“, – komentare sakė S. Karbauskas.

Atskirą tilto tvarkybos konkursą paskelbė ir Kultūros infrastruktūros centras.

„Tikimasi rasti rangovą, pasirašyti su juo sutartį, kad kai atšils orai ir bus tinkamas laikas būtų galima atlikti tuos darbus“, – sakė centro vadovas Šarūnas Šoblinskas.

joksu tiltas

joksu tiltas
„TEC Infrastructure“ vizual.

Rekonstruojant į Lietuvos kultūros vertybių registrą įtrauktą tiltą reikės atkurti unikalią jo išvaizdą bei konstrukciją, kurios važiuojamojoje dalyje yra medinis paklotas, pakeliamas taip, kad tilptų praplaukiančių laivų stiebai.

46 metrų ilgio ir 5,6 metro pločio tiltu galės važiuoti ir lengvieji automobiliai, jis gerokai sutrumpins susisiekimą tarp Venckų ir Svencelės – šiuo metu į jas galima nuvažiuoti tik padarius nemažą lanką per Priekulę ir Dreverną.

1902–1904 metais buvo pastatyta 10 tiltų per Vilhelmo kanalą, tačiau jie Antrojo pasaulinio karo metais buvo sunaikinti, išliko tik Jokšų tiltas.

Kuršių marias Klaipėdoje ir Miniją ties Lankupiais Klaipėdos rajone jungiantis 27 kilometrų ilgio Vilhelmo kanalas oficialiai atidarytas 1837 metais, jis pavadintas tuometinio Prūsijos karaliaus Fridricho Vilhelmo I garbei ir buvo skirtas apsaugoti laivus bei plukdomus sielius nuo audrų, kildavusių mariose.

Ateityje planuojama kanalą pritaikyti turizmui.

Šaltinis: BNS


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Susiję straipsniai

Tiltai jungia žmoniją

Tiltai yra labai svarbios transporto tinklų grandys, jungiančios kelius, greitkelius ir geležinkelių sistemas, padedančios mažinti eismo spūstis. Tačiau kiekviena tokia…

1
Has photos

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų