Vilniaus savivaldybėje gyventojams pristatyti atnaujinti Tauro kalno teritorijos sutvarkymo sprendiniai: pėsčiųjų takai, apšvietimas, poilsio zonos, vietos pasiekiamumas įvairiais būdais, želdynų projektavimas. Pamėnkalnio arba Tauro kalnas – itin svarbi vieta vilniečiams, todėl gyventojai aktyviai įsitraukė į teritorijos pokyčių planavimą ir išsakė savo nuomonę: jie norėtų matyti kalną žalią, su apžvalgos aikštelėmis, pritaikytą tiek vasaros, tiek žiemos pramogoms.
Jungtis su Senamiesčiu
„Nuėjome jau ilgą kelią planuojant ir projektuojant Tauro kalno atnaujinimą. Ačiū visiems gyventojams už anksčiau išsakytas pastabas ir pasiūlymus, kurie padėjo mūsų komandai surasti tvarius sprendimus. Iš pradžių planavome radikalesnius pokyčius, tačiau įsiklausę į gyventojų pastabas projektą pataisėme, kad Tauro kalnas būtų minimaliai keičiamas“, – susitikime su gyventojais kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis.
Tauro kalno atnaujinimo projektą rengia UAB „Vilniaus planas“, pagrindiniai Tauro kalno tvarkymo darbai prasidės jau pavasarį. Teritoriją planuojama sutvarkyti taip, kad ji ne tik pabrėžtų Nacionalinės koncertų salės architektūrą, bet ir taptų patogia žalia viešąja erdve susitikti ir pailsėti miestiečiams. Projekto įgyvendinimą prižiūri „Vilniaus vystymo kompanija“.
Tauro kalno šlaituose bus sutvarkyti pėsčiųjų takai, kuriais bus galima patogiai patekti į Nacionalinę koncertų salę iš šalia esančių gatvių – Pamėnkalnio, V. Kudirkos, Tauro gatvės. Tauro kalnas yra svarbi jungtis tarp žemutinės ir aukštutinės Naujamiesčio pusių. Anot vyriausiojo sostinės architekto M. Pakalnio, svarbu, kad atsirastų ryšiai tarp Vingio parko ir Senamiesčio. „Ši jungtis nepakankamai išnaudojama“, – įsitikinęs M. Pakalnis. Kad žaliąją erdvę ir Nacionalinę koncertų salę būtų paprasta pasiekti pėsčiomis nuo Senamiesčio pusės, virš Tauro gatvės bus įrengtas pėsčiųjų viadukas.
Atsižvelgiant į visuomenės išreikštus poreikius ir pageidavimus pėsčiųjų takai projektuoti pagal esamą žemės paviršių jų neįgilinant. Žmonės su specialiaisiais poreikiais galės pakilti į Tauro kalną nuožulniais takais, išvengdami laiptų.
Lankomas ir vasarą, ir žiemą
Po dviejų susitikimų su gyventojais, patikslinti ir apšvietimo sprendiniai. Atlikus apšvietimo modeliavimą ir skaičiavimus buvo numatyti parkinio tipo 4,5 m šviestuvai rampų viduryje, vietoj anksčiau numatytų įleidžiamų šviestuvų.
Ant Tauro kalno bus įrengtos net trys apžvalgos aikštelės, todėl kalnas taps dar vienu traukos objektu.
Netoli Pamėnkalnio gatvės bus įrengta vaikų žaidimo aikštelė, sporto aikštynas, amfiteatras ir vieta renginiams. Tauro kalno viršutinėje terasoje numatyta lauko treniruoklių aikštelė.
Prie Tauro kalno gyventojai ateina ir žiemos metu. Pasnigus kalnas virsta vilniečių mėgstama rogučių čiuožinėjimo vieta. Projektuotojai atsižvelgė į gyventojų norą palikti kalniuką žiemos pramogoms: vidurinėje kalno terasoje nebus šviestuvų ir kitų elementų, kurie galėtų trukdyti nusileidimui nuo kalno.
Gyventojai akcentavo, kad nori, jog Tauro kalnas išliktų žalias. Parke auga apie 1200 įvairių medžių ir krūmų, kuriuos stengiamasi maksimaliai išsaugoti, o projekto įgyvendinimo metu bus dar pasodinta 112 medžių, 2 tūkst. lapuočių krūmų, 11,7 tūkst. žolinių ir pomedžio augalų, svogūninių gėlių – 2,7 tūkst. Krūmų ir medžių eilės bus apsodintos ir greta automobilių stovėjimo aikštelių.
Patikslinus projektinius pasiūlymus ir pakeitus takų išdėstymą, papildomai išsaugoma 12 medžių. Šiuo metu numatyta šalinti 26 medžius. Trys iš jų yra prastos būklės ir gali kelti pavojų parko lankytojams, dar trys savaime išaugę ties svarbia inžinerine infrastruktūra. Kitus reikės šalinti dėl planuojamo statyti pėsčiųjų viaduko.
Atsižvelgta į pastabas
Tauro kalno parko prieigas viešuoju transportu be persėdimo galima pasiekti iš įvairių Vilniaus miesto rajonų su 14 viešojo transporto maršrutu.
Privažiuoti nuosavu automobiliu nuo Tauro g. prie planuojamos Nacionalinės koncertų salės bus galima projektuojamu privažiavimu nuo Tauro gatvės. Po gyventojų pastabų, privažiavimas buvo pakeistas: jis nežymiai iškreivintas, siekiant sulėtinti autotransporto eismą.
Gyventojai rūpinosi, ar pakankamai suprojektuota automobilių stovėjimo vietų. Projekto vadovas, „Vilniaus planas“ architektas Nerijus Siciūnas, atsakė, kad automobilių stovėjimo vietų turėtų užtekti. Greta Tauro kalno planuojama rekonstruoti jau esančias automobilių stovėjimo aikšteles prie Pamėnkalnio gatvės (87 vietos) bei Tauro gatvės 5 adresu esančią aikštelę. Pastaroji bus rekonstruota ir išplėsta iki 42 vietų. Planuojamoje teritorijoje taip pat numatyta uždara 54 vietų automobilių stovėjimo aikštelė Nacionalinės koncertų salės svečiams, atlikėjams, renginių organizatoriams. Iš viso šioje teritorijoje suprojektuotos 183 vietos automobiliams.
Tauro kalno sutvarkymas neatsiejamas nuo Nacionalinės koncertų salės statybos projekto bei Vilniaus Evangelikų senųjų kapinių teritorijos sutvarkymo. Leidimą Nacionalinės koncertų salės statyboms planuojama gauti dar šiais metais. Evangelikų senosiose kapinėse šiuo metu baigti archeologiniai tyrimai, vykdomi tvarkymo darbai. Juos planuojama užbaigti ateinančių metų rudenį.
Spaudos pranešimas. Portalo Structum.lt redakcija neatsako už jo turinį. Straipsnis viešinamas visuomenės informavimo tikslais.
Tinklalaidės DnA+ epizode pristatomas Vilniaus stoties regeneracijos projektas: