Rekordinio ilgio tilto statybų procesas turėtų pajudėti iš „mirties taško“

2022 m. gegužės 31 d.

Structum.lt.

portalas@structum.lt

Iš europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį Jonavoje rangovo konkurso pašalinta Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ nutarė nebestabdyti projekto – ji atsisakė prašymo neleisti vykdyti jau pasirašytos sutarties su jos konkurente Italijos bendrove „Rizzani de Eccher“. 

 

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) atstovų teigimu, toks ispanų sprendimas leis iš „mirties taško“ išjudinti konkurso procedūras.

Vis dėlto Ispanijos įmonė toliau bylinėsis tiek su ją iš konkurso eliminavusia Vyriausybe ir jos komisija, tiek su jos pasiūlymą atmetusiais „Lietuvos geležinkeliais“.

Pasak Vilniaus apygardos teismo (VAT) atstovės Linos Nemeikaitės, praėjusią savaitę į teismą kreipėsi tiek „Puentes y Calzadas Infrastructuras“, tiek atsakovai – „Lietuvos geležinkeliai“ bei „LTG Infra“, prašydami panaikinti anksčiau pritaikytą draudimą pradėti įgyvendinti sutartį su Italijos bendrove.

„Išnagrinėjęs tokį prašymą gegužės 30 dieną Vilniaus apygardos teismas panaikino Lietuvos apeliacinio teismo balandžio 7 dienos nutartimi byloje taikytas laikinąsias apsaugos priemones“, – BNS sakė L. Nemeikatė.

Anot „LTG infros“ atstovės Gintarės Žalytės-Štarienės, toks teismo sprendimas leidžia iš „mirties taško“ išjudinti konkurso procedūras.

„Dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo sutarties vykdymas buvo sustabdytas. Dabar jas panaikinus sutartis galės būti pradėta vykdyti“, – BNS teigė „LTG infros“ atstovė.

„Tačiau ši nutartis iš esmės neišsprendžia tarp šalių kilusio civilinio ginčo, kuris ir toliau bus nagrinėjamas teisme“, – pridūrė ji.

Šiuo metu Vilniaus apygardos administraciniame teisme nagrinėjamas „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ skundas dėl Vyriausybės ir jos komisijos sprendimų, jog įmonė neatitinka nacionalinio saugumo interesų, o Vilniaus apygardos teisme bendrovė siekia panaikinti LTG konkurso komisijos sprendimą atmesti jos pasiūlymą bei pripažinti jo laimėtoja „Rizzani de Eccher“.

VAT atstovės L. Nemeikaitės teigimu, pagal gegužės 30 dienos teismo sprendimą ispanai tik atsisakė toliau tęsti ginčą dėl laikinųjų apsaugos priemonių, o LTG patvirtino, kad bendrovei ateityje nereikš pretenzijų dėl šių priemonių galimai atsirasiančių nuostolių.

Už europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ balandžio pradžioje pasirašė beveik 64 mln. eurų (be PVM) vertės sutartį su Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“, kuri įsipareigojo pastatyti ilgiausią geležinkelio tiltą Baltijos šalyse.

Vyriausybė šių metų pradžioje nutarė, kad tilto rangovo konkursą laimėjusi Kinijos korporacijos valdoma Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų.

Todėl „LTG Infra“ su ja sausio pabaigoje nepasirašė 62,5 mln. eurų vertės (be PVM) sutarties.

Naujas geležinkelio tiltas per 2,5 metų turėtų iškilti šalia Jonavos ir turėtų būti ilgiausiu tokiu tiltu Baltijos šalyse. Jo ilgis sieks 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.

Šaltinis: BNS

https://structum.lt/wp-content/uploads/2022/08/340x430-px_Structum.lt_.png

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!