Šią savaitę Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė sutartį dėl magistralinio kelio Vilnius–Utena ruožo, esančio Utenos mieste, rekonstravimo darbų. Darbus kelio atkarpoje planuojama pradėti artimiausiu metu, baigti – kitų metų liepą.
„Utenos plente prasideda ilgai laukti realūs darbai: nepaisant daugybės buvusių iššūkių, čia startuoja pirmojo ruožo rekonstrukcija. Gera žinia ir ta, kad į pabaigą eina ruožo nuo Molėtų iki Utenos projektavimo darbai, tad artimiausiu metu šiam ruožus planuojama skelbti rangos darbų konkursą“, – pabrėžia Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Anot Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, jau kitų metų vasarą uteniškiai ir miesto svečiai galės įvertinti pirmąjį „amžiaus statybomis“ pramintų rekonstrukcijos darbų etapą bei pasikeitusias eismo sąlygas magistralinio kelio Vilnius–Utena ruože nuo Kupiškio iki J. Basanavičiaus gatvės.
Atlikus darbus, pagerės eismo sąlygos visiems eismo dalyviams: vairuotojai važiuos lygesne danga, patogiau ir saugiau pateks į aplinkines teritorijas, saugesnė infrastruktūra bus įrengta pėstiesiems ir dviratininkams.
Rekonstruojamo Vilnius-Utena kelio ruože (nuo 93,726 iki 95,653 km) yra numatytos dvi eismo juostos, bus paklota nauja asfalto danga, sutvarkytos, rekonstruotos ar naujai įrengtos nuovažos, rekonstruotos sankryžos, įrengti atskiri pėsčiųjų–dviračių takai, šaligatviai, autobusų sustojimo aikštelė su peronu, atlikti kiti eismo saugai užtikrinti reikalingi darbai. Rekonstruojamoje gatvėje ir sankryžose bus įrengtas apšvietimas.
Kupiškio gatvės su J. Basanavičiaus gatve ir Kupiškio g. su Molėtų gatve sankryžos bus rekonstruojamos į žiedines sankryžas. Rekonstruojant sankryžas, numatyta sutvarkyti valstybinės reikšmės kelių Utena–Pakalniai–Alanta, Kaunas–Zarasai–Daugpilis ir Kupiškis–Utena atkarpas.
Įgyvendinant projektą, didelis dėmesys bus skiriamas ir darnaus judumo infrastruktūros sprendimų plėtrai. Pėstiesiems ir dviračių vairuotojams kairėje gatvės pusėje iki J. Basanavičiaus gatvės numatyta įrengti pėsčiųjų–dviračių taką. Dešinėje Kupiškio gatvės pusėje nuo sankryžos su Molėtų gatve iki J. Basanavičiaus gatvės ir žiedinių sankryžų zonose bus įrengti šaligatviai. Visi sprendiniai parinkti atsižvelgiant į negalią turinčių žmonių judėjimo poreikius.
Šiuo metu taip pat intensyviai rengiamasi magistralinio kelio A14 nuo 21,5 km (Vilniaus r.) iki Utenos rekonstrukcijai – vyksta projektavimo darbai. Planuojama, kad pabaigus ruožo nuo Molėtų iki Utenos projektavimą, rangos darbų konkursas bus paskelbtas dar šiais metais, o nuo 21,5 km (Vilniaus r.) iki Molėtų – 2024 metais.
Magistralinis kelias Vilnius-Utena yra viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, vedančių iš šalies sostinės į aplinkines savivaldybes. Šis kelias yra ir vienas problematiškiausių Lietuvoje, kelio išskirtinumas – cementbetonio danga, kuri jau ilgą laiką yra deformuota ir susidėvėjusi.