Vilniaus centre, tarp Naujamiesčio ir Naujininkų, išsidėsčiusi didžiulė geležinkelių pramonei naudojama teritorija ateityje gali tapti svarbiu vilniečių traukos tašku. Į sostinėje vyksiančias „Eurocities“ architektūros dirbtuves susirinkę architektūros, urbanistikos, transporto ir kitų sričių ekspertai ieškos šios teritorijos ateities vizijos. Vėliau bus svarstoma, kokie jų pasiūlyti sprendimai ir kada galėtų būti įgyvendinti.
„Šalia sostinės Senamiesčio esanti ir vilniečiams neprieinama tikrai didelė – 42 ha – teritorija galėtų tapti savita miesto erdve. Dirbsime kartu su ekspertais tam, kad parengtume kuo geresnį planą ir gyventojų lūkesčius atitiksiančią teritorijos viziją“, – sako Vilniaus vicemeras Tomas Gulbinas.
Didžiausias dėmesys per susitikimą bus skiriamas trims kertinėms temoms: darnaus judumo užtikrinimui, aplinkos bei viešųjų erdvių puoselėjimui, miesto identiteto bei gyvybingos bendruomenės kūrimui.
Specialistai siūlys, kaip geriausia suformuoti pagrindinių ir vidinių gatvių tinklą bei transporto mazgus, nustatyti prioritetines pėsčiųjų ir dviratininkų zonas. Taip pat bus sprendžiama, kaip organizuoti patogų viešųjų erdvių tinklą.
Šiuo metu stoties teritorijoje ir aplink ją jau yra suplanuota ar vykdoma eilė projektų. Vilniaus miesto savivaldybė kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ įgyvendina projektą „Vilnius Connect“, kuriuo numatoma pertvarkyti geležinkelių stotį, jos prieigas bei stoties aikštę kartu su aplinkine infrastruktūra. Greta planuojamos ir autobusų stoties pertvarkos, atkuriant istorinę Sodų gatvę. Stoties teritorijos apylinkėse planuojamas viešųjų erdvių audinys, kuris apims Šv. Stepono bažnyčios skverą, Strumilos sodą, Šviesos skverą. Tarp privataus verslo projektų – buvusio stiklo fabriko konversija, taksi parko konversija, daugiabučių projektai, technologijų miestelis „Lelijos“ fabriko teritorijoje ir kt.
Gegužės 30-31 d. vyksiančiame „Eurocities“ renginyje dalyvauja Lietuvos ir užsienio architektai, urbanistai, darnaus judumo ekspertai ir „Lietuvos geležinkelių“ atstovai.