Vienas iš svarbiausių Vilniaus oro uosto aplinkosauginių tikslų – triukšmo zonų mažinimas. Tam pasitelkiamos įvairios priemonės, tokios kaip triukšmo monitoringo sistema, kuri dar šiemet bus atnaujinta ir leis efektyviai valdyti orlaivių sukeliamo triukšmo lygį.
„Siekiame valdyti triukšmą taip, kad kuo mažiau gyvenamųjų teritorijų būtų paveiktos. Pasitelkę naująsias sistemas galėsime įvertinti tikslias kiekvieno maršruto poveikio zonas, į jas atsižvelgdami maršrutus galėsime koreguoti nukreipiant juos nuo tankiai gyvenamų teritorijų ir taip sukelti kuo mažiau nepatogumų gyventojams“, – pasakoja Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Marius Gelžinis.
Jo teigimu, triukšmo lygis įvairiose Vilniaus oro uosto ir jo prieigų vietose fiksuojamas nuolat. Į sistemą patenka ir duomenys iš „Oro navigacijos“ radaro, kuris leidžia kiekvieną triukšmo įvykį susieti su konkrečiu orlaiviu ir jo kilimu ar tūpimu. „Turėdami šią informaciją turime galimybę tiesiogiai kreiptis į partnerius ir tartis su jais dėl konkrečių orlaivių keliamo triukšmo mažinimo“,- sako jis.
Mažinti triukšmą padeda ir kitos priemonės. Pavyzdžiui, oro uoste uždraustas variklių bandymas naktimis, taip pat kylantiems orlaiviams nustatyti maksimalūs kilimo laipsniai, leidžiantys lėktuvui ganėtinai greitai pakilti į didelį aukštį, o kuo staigiau jie kyla, tuo trumpiau girdimas orlaivio keliamas garsas.
„Greitu metu orlaiviams bus uždrausta leistis vizualiu artėjimu nesinaudojant tikslaus artėjimo tūpti sistema (angl. ILS – instrumental landing system). Kuo tiksliau laikomasi nustatytų leidimosi maršrutų, tuo mažiau tankiai apgyvendintų teritorijų yra veikiama orlaivių sukeliamo triukšmo. Pačios aviakompanijos taip pat siekia mažinti triukšmą – kai kurios reikalauja, kad pilotai kilimo ir leidimosi metu taikytų specialias triukšmą mažinančias procedūras, o ir oro linijų bendrovių naudojami naujesni orlaiviai yra techniškai geresni, taip pat ir tylesni“, – teigia M. Gelžinis.
Pranešama, kad naująją triukšmo monitoringo sistemą sudarys 2 mobiliosios ir 4 stacionariosios stotys bei speciali programinė įranga. Mobiliosios stotys planuojamos statyti tankiai apgyvendintose teritorijose. Dabar Vilniaus oro uostas naudoja vieną mobiliąją ir 4 stacionariąsias stotis.