vno

Vilniuje pradės veikti pirmasis Baltijos šalyse orlaivių nuledinimo skysčio perdirbimo gamyklą


Vilniaus oro uostas šį rudens-žiemos sezoną žengia dar vieną žingsnį tvarumo link. Čia pradės veikti moderni orlaivių nuledinimo nuotekų perdirbimo gamykla – vienintelė tokia visose Baltijos šalyse.

Joje bus surenkamos ir perdirbamos visos orlaivių nuledinimo procese susidarančios nuotekos, kurios vėliau galės būti naudojamos kaip žaliava aviacijoje ir kitose pramonės srityse.

Nuledinimo skysčio perdirbimo gamyklos investicijų vertė siekė 2,9 mln. eurų (be PVM). Projektas buvo iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.

Gamyklos atidaryme dalyvavęs Lietuvos Respublikos Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas sakė, kad ši investicija žymi naują orlaivių aptarnavimo kokybės, aviacinės saugos ir tvarios veiklos lygį Lietuvos aviacijos rinkoje.

Vilniaus oro uoste atidaryta pirmoji Baltijos šalyse orlaivių nuledinimo skysčio perdirbimo gamykla

„Mūsų tikslas – klimatui neutralios ir tvarios aviacijos plėtra, o vienas iš oro uostams keliamų uždavinių – saugios ir tvarios infrastruktūros vystymas. Tokių aukščiausio lygio sprendimų diegimas įrodo, kad Lietuvos aviacijos sektorius kryptingai juda tiek aptarnavimo kokybės gerinimo ir saugumo didinimo, tiek tvarumo ir žaliojo kurso keliu“, – gamyklos atidaryme kalbėjo viceministras.

Automatizuota nuledinimo nuotekų perdirbimo gamykla yra svarbi Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos ir strateginės plėtros dalis. Be to, pasak Arno Dūmano, Lietuvos oro uostų plėtros departamento direktoriaus, tai – ir vienas reikšmingų žingsnių plėtojant darnią oro uostų veiklą.

„Nuledinimo infrastruktūra yra svarbi investicija į modernias aviacijos technologijas. Nuo šiol orlaiviai galės būti aptarnaujami pasitelkiant pažangius tvarumo sprendimus ir svariai prisidės prie mūsų „Net Zero“ (nulinės emisijos) įsipareigojimų įgyvendinimo iki 2030-ųjų. Tuo pačiu užtikrinsime dar didesnę skrydžių saugą ir oro uoste atliekamų operacijų greitį. Visa tai yra ypač svarbu aptarnaujant augančius aviacijos srautus ir pereinant prie kitų strateginės plėtros etapų Vilniaus oro uoste“, – renginyje sakė A. Dūmanas.

Pirmasis toks visose Baltijos valstybėse projektas prasidėjo dar 2021 m., kai buvo įrengtos keturios specialios orlaivių nuledinimui skirtos aikštelės abiejuose kilimo-tūpimo tako prieigose, šiaurinėje ir pietinėje perono pusėse. Dabar kartu su gamykla buvo suprojektuoti ir įrengti inžineriniai nuledinimo nuotekų surinkimo tinklai, nuotekų rezervuarai ir kita reikiama infrastruktūra, kuri šiandien yra paruošta darbui.

Numatoma, kad dabar po nuledinimo procedūrų orlaiviams sutrumpės atstumas iki pakilimo tako ir sumažės galimo pakartotinio apledėjimo rizika.

Nuledinimo procedūra šaltuoju metų laiku yra svarbi kiekvieno oro uosto veikloje dėl skrydžių saugos. Jos metu biodegraduojančiu (natūraliai gamtoje suyrančiu) skysčiu nuo lėktuvo pašalinamas visas susikaupęs sniego, ledo sluoksnis. Taip pat orlaivio paviršius papildomai padengiamas apsauginiu sluoksniu, kuris tam tikrą laiką neleidžia susidaryti ledui.

Ateityje Lietuvos oro uostai yra numatę galimybę orlaivių nuledinimo nuotekas, susidariusias Kauno ir Palangos oro uostuose, taip pat valyti Vilniuje. Svarstoma, kad nuotekos galėtų būti kaupiamos rezervuaruose, o vėliau valymui ir perdirbimui transportuojamos į automatizuotą gamyklą Vilniaus oro uoste.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Susiję straipsniai

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų