Antrojo Vilniaus „Akropolio“ projektas susilaukė kritikos dėl infrastruktūros išvystymo kokybės


Vilniaus Vilkpėdės mikrorajone planuojamo daugiafunkcinio kultūros, pramogų, verslo ir prekybos kvartalo „Akropolis Vingis“ projektiniai pasiūlymai sulaukė Vilniaus regioninės architektų tarybos (VRAT) įvertinimo. Architektų taryba teigiamai įvertino būsimo kvartalo architektūrinius sprendinius ir pateikė rekomendacijų dėl kai kurių kompozicinių elementų.

 

Kaip skelbiama Vilniaus RAT pateiktose išvadose, „komercinio komplekso urbanistinė-architektūrinė idėja yra novatoriška ir tinkama nagrinėjamoje vietoje, vystydami projektą autoriai iš dalies atsižvelgė į ankstesnes RAT rekomendacijas dėl kvartalų struktūros išgryninimo“.

Architektų taryba teigiamai įvertino komplekso architektūrinių kampų išryškinimą, formuojamas viešąsias erdves, lauko laiptus ant stogo, taip pat rekomendavo paieškoti labiau derančios kampinių tūrių architektūrinės išraiškos, pasitikrinti komplekse numatytų konferencijų ir koncertų salių integralumą į bendrą miesto audinį, labiau išryškinti lauko erdvių hierarchiją.

Pasak „Akropolis Vingis“ statybas sostinėje planuojančios „Akropolis Group“ grupės direktoriaus Manfredo Dargužio, gavus miesto architektų tarybos įvertinimą, sostinės Vilkpėdės rajone planuojamo daugiafunkcinio kvartalo projektiniai pasiūlymai artimiausiu metu bus pristatyti Vilniaus miesto savivaldybei ir visuomenei.

„Naująjį „Akropolis Vingis“ projektavome kaip daugiafunkcinį kultūros, pramogų, verslo ir prekybos kvartalą, kuriame skirtingos pastatų funkcijos papildo viena kita. Tikime, kad šis konversijos projektas taps reikšmingu impulsu tiek Vilkpėdei, tiek ir visam Vilniui – ilgą laiką apleista buvusi pramoninė teritorija taps gyvybingu miesto kvartalu“, – komentuoja M. Dargužis.

 

akropolis vingis vilkpėdė

 

Pasigedo išorinės infrastruktūros sprendimų

Vilniaus RAT išvadose pažymima, jog miestro transporto dalies sprendiniai stipriai atsilieka nuo projektuojamo komplekso sprendinių tiek savo apimtimi, tiek ir sprendinių kokybe.

„Miesto transporto sistemos sprendiniai atsilieka nuo komplekso projektavimo eigos, be išorinės infrastruktūros įrengimo kompleksas negalės pradėti veikti. Pagal pateiktą medžiagą išorinės infrastruktūros planuojami sprendiniai kokybiniu požiūriu nepakankami. Tenka konstatuoti, kad miesto transporto dalies sprendiniai stipriai atsilieka nuo projektuojamo komplekso sprendinių tiek savo apimtimi, tiek ir sprendinių kokybe“, – rašoma RAT išvadoje. Taryba rekomenduoja atlikti išsamią transporto patekimo į teritoriją ir judėjimo analizę, atsižvelgiant į aplinkinių teritorijų įtaką.

„Projektuodami naująjį „Akropolis Vingis“, gilinomės į naujausias Europos architektūrines tendencijas ir siekėme, kad būsimame kvartale darniai susilietų prekybos, verslo, viešosios ir gyvenamosios erdvės. Kartu buvo ypač svarbu, kad būsimiems gyventojams, lankytojams ir kaimynams jis būtų patogus bei jaukus, todėl didelį dėmesį skyrėme želdynams, bendruomenės erdvėms, koncertų salės bei kino teatro integravimui. Kartu atsižvelgėme į aplinkos specifiką, todėl „Akropolis Vingis“ taps svarbiu žingsniu atgaivinant visą nepelnytai pamirštą Vilkpėdę“, – komentuoja „Akropolis Vingis“ projektuojančios architektūros studijos „Do Architects“ architektė Andrė Baldišiūtė.

Atsakingai vertinant teritorijos lokaciją ir būsimo daugiafunkcinio kvartalo lankytojų srautus, komplekse suprojektuota itin talpi apie 4400 vietų automobilių aikštelė. Du iš keturių aikštelės aukštų bus požeminiai, įrengti po kompleksu, jie talpins apie 3500 automobilių, o du mažesni aukštai, talpinsiantys apie 900 automobilių yra suprojektuoti šalia prekybinės paskirties patalpų, virš kurių numatyta įrengti viešbučio (co-living) paskirties patalpas.

Numatoma daugiaaukštė automobilių aikštelė bus atvira ne tik kvartalo lankytojams ir darbuotojams, bet ir visiems vilniečiams bei miesto svečiams. Projektuojamoje vienoje didžiausių ir patogiausių daugiaaukščių automobilių aikštelių sostinėje numatoma įrengti atskirą požeminę infrastruktūrą – vidines gatves, interaktyvius transporto srautų reguliavimo sprendimus, platesnes stovėjimo vietas. Krovininės rampos, skirtos prekių tiekimui ir atliekų išvežimui, taip pat yra projektuojamos po pastatu, tokiu būdu minimizuojant vizualinę ir akustinę taršą.

 

akropolis vingis vilkpėdė do architects

 

Numatoma, kad tolygų transporto srautų pasiskirstymą kvartale užtikrins ir skirtingas atskirų funkcijų pastatų lankomumo intensyvumas skirtingu paros metu – biurų darbuotojai atvyks ryte ir išvyks po darbo valandų, kai į kompleksą, keliaudami iš darbo į namus, atvyksta didžioji dalis pirkėjų, kurie tolimesnę savo kelionę tęs jau po apsipirkimo, o koncertų salės lankytojai atvyks vakare, sumažėjus pirkėjų srautui.

Atsižvelgiant į VRAT pateiktas rekomendacijas priešprojektiniams „Akropolis Vingis“ pasiūlymams, buvo detalizuotas transporto srautų judėjimas tiek kvartalo viduje, tiek jo išorėje. Pasak projekto autorių, kvartalo teritorijoje prioritetas bus teikiamas pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimui.

„Akropolis Group“ lėšomis planuojama rekonstruoti šalia būsimo kvartalo esančias gatves: dabartinę sankryžą tarp Geležinio Vilko, Gerosios Vilties ir M. K. Čiurlionio gatvių pakeis Gerosios Vilties gatvės pradžioje įrengtas žiedas, po Geležinio Vilko gatve numatoma požeminė pėsčiųjų ir dviratininkų perėja bei vienas iš įvažiavimų į komplekso automobilių stovėjimo aikštelę. Po šių infrastruktūros pakeitimų Geležinio vilko, Gerosios vilties ir M. K. Čiurlionio gatvių sankryža taps nereguliuojama, išaugs jos pralaidumas.

Projekto įgyvendinimo metu taip pat bus rekonstruojama Eigulių gatvės dalis, sutvarkyta dalis M. K. Čiurlionio gatvės prieigų, įrengti 2,5 km naujų dviračių bei pėsčiųjų takų.

Šie išorinės miesto infrastruktūros sprendiniai, kurių Vilniaus RAT kol kas nevertino, bus toliau derinami su Vilniaus miesto savivaldybe ir detalizuojami vėlesniais projekto vystymo etapais.

 

akropolis vingis do architects

 

Kvartale – koncertų salė, maisto halė, vaikų zonos ir laisvalaikio erdvės

Daugiafunkciniame kvartale „Akropolis Vingis“ bus įrengos laisvalaikio erdvės po atviru dangumi, pėsčiųjų alėja nuo Geležinio Vilko gatvės iki Neries upės, taip pat vidinė lėto eismo gatvė.

Už Vingio parko įsikursiantis daugiafunkcinis kultūros, pramogų, verslo ir prekybos kvartalas bus itin žalias – numatoma dabartinio parko kaimynystėje išlaikyti darnų apželdinimo įsiliejimą į kvartalą, tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir būsimo pastatų komplekso sukuriant parką su pėsčiųjų ir dviratininkų takeliais. Arčiau upės esančių pastatų stogai bus apželdinti žemaūgiais augalais, „Akropolis Vingis“ kvartalo vidiniai kiemeliai bei terasos ant stogo bus apsodintos nedideliais medžiais, krūmais bei daugiamečiais augalais.

Naujajame daugiafunkciniame kvartale be mažmeninei prekybai ir paslaugų teikimui skirtų patalpų taip pat planuojama įrengti 2500 sėdimų vietų koncertų salę, konferencijų centrą, kino salių kompleksą ir erdvią maisto halę – kavinių ir restoranų zoną, vaikų pramogų erdvę.

Projektas bus vystomas laikantis tarptautinio tvarios statybos standarto BREEAM reikalavimų, jame bus naudojama žalia energija. Numatoma, kad įgyvendinus projektą, kvartalo teritorijoje bus sukurta apie 8 tūkst. naujų darbo vietų.

Vykdydama konversijos projektą, „Akropolis Group“ pasinaudos analogiška patirtimi Latvijoje. 2019 metais Rygoje atidarytas „Akropole Riga“ kompleksas iškilo vietoje Kuznecovo porceliano fabriko, į prekybos centro interjerą įkomponavus istorinį buvusio fabriko paveldą.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų