Raudona danga dviračių takams
Visiems žinoma, kad susisiekimo sistemoje kiekvienas eismo dalyvis privalo turėti savo vietą, atitinkančią jų funkcinius, techninius, eismo saugumo pranašumus. Augant dviračiais keliaujančių žmonių skaičiui, daug dėmesio skiriama ir dviračių infrastruktūrai, kuri turi būti patogi, saugi ir aiškiai identifikuojama. Pasak mokslininkų, tam pasiekti tikslinga dviračių takų dangas įrengti raudonos spalvos. „Eurovia Lietuva“ pirmoji Lietuvoje nuo 2012 m. užsakovams siūlo raudonos spalvos asfaltbetonio mišinį AC 8 VL specialiai dviračių takams. Raudonas asfaltbetonis AC 8 VL atitinka visus automobilių kelių asfalto mišinių techninių reikalavimų aprašo „TRA asfaltas 08“ reikalavimus, taip pat padeda projektuotojams įgyvendinti „Pėsčiųjų ir dviračių takų projektavimo rekomendacijas R PDTP 12“. Raudonos spalvos asfalto mišinys gaminamas Lietuvoje esančiose įprastose asfalto gamyklose iš vietinių žaliavų, papildomai pridedant raudono pigmento. Mišinio raudonumas yra per visą sluoksnio storį, todėl naudojant šią technologiją nereikia dažyti dangos. Mūsų klimato sąlygomis dažymas dažnai būna trumpalaikis. Raudona spalva dviračių dangą vizualiai išskiria iš kitų dangų, skirtų pėstiesiems ir transportui, eismo dalyviams tampa lengviau suvokti, kad danga skirta dviračių eismui, dviračių taką galima įrengti šalia gatvės, padidėja dviračių tako ir gatvės sankryžų saugumas, o dviračių takams suteikiamas geresnis estetinis vaizdas.
„Raudonas asfaltbetonis – tai puiki papildoma inžinerinė saugaus eismo priemonė, turinti akivaizdų teigiamą poveikį, leidžiantį padidinti dviratininkų ir kitų eismo dalyvių saugumą. Minėtas produktas yra labai perspektyvus, jo poreikis turėtų didėti plečiantis dviračių takų infrastruktūrai, – tvirtina bendrovės „Eurovia Lietuva“ generalinis direktorius Stanislavas Kablys.
Plonasluoksnis asfaltas
AB „Eurovia Lietuva“ pirmoji šalyje pradėjo naudoti pažangią plonasluoksnio asfaltbetonio technologiją. Labai plonų sluoksnių asfaltbetonis – tai asfaltas, naudojamas kelio dangos konstrukcijos viršutiniame dėvimajame sluoksnyje ir atitinkantis darniąją techninę specifikaciją LST EN 13108-2 „Bituminiai mišiniai. Medžiagų reikalavimai. 2 dalis. Labai plonų sluoksnių asfaltbetonis“. Minėtasis asfaltas nuo kitų naudojamų mišinių skiriasi tuo, kad sluoksnis gali būti tik 2–3 cm storio; tokio tipo mišiniuose naudojama daugiau nei 60 % skaldos. Iš šio tipo asfalto įrengtas dangos sluoksnis yra labai atsparus provėžų susidarymui, jo paviršius šiurkštus, todėl pagerėja ratų sukibimas su dangos paviršiumi, o tai padidina eismo dalyvių saugumą. Bendrovė „Eurovia Lietuva“ yra sėkmingai išbandžiusi šio tipo mišinius tiek Lietuvos automobilių keliuose, tiek Vilniaus gatvėse.
„Pagal savo paskirtį ir granuliometrinę sudėtį labai plono sluoksnio asfaltas yra artimas skaldos ir mastikos asfaltui, kuris dažnai naudojamas didelio intensyvumo kelių ir gatvių dangos konstrukcijose, tačiau jo naudojimas sprendžia papildomus uždavinius, kurių neatlieka kitų tipų asfaltas. Visų pirma, tai transporto eismo triukšmo sumažinimas, kelio ar gatvės danga su plonasluoksniu asfaltu yra tylesnė, ši savybė labai aktuali miesto gyventojams. Antra, dangos paviršius yra neslidus, automobilio ratų sukibimas yra nepalyginamai didesnis už kito tipo dangas, naudojant plonasluoksnį asfaltą sprendžiama transporto eismo saugumo problema. Trečia, ši danga yra labai atspari provėžų susidarymui, o tai pailgina kelio ar gatvės eksploatavimo laiką iki būtino remonto“, – sako AB „Eurovia Lietuva“ laboratorijos, kurioje atliekami bituminių mišinių bandymai, vadovas Vygantas Baltakis.
Išmaniosios sistemos
Bendrovės specialistai sėkmingai naudojasi pažangiomis „Trimble“ trimatėmis (3D) mašinų valdymo sistemomis. Tai universalios kelių paviršiaus formavimo technologijos, įdiegtos ekskavatoriuje, buldozeriuose, greideriuose, frezoje. „Trimble“ mašinų valdymo sistemos kelių statyboje išsiskiria savo efektyvumu ir patogumu. Pasak gamybos direktoriaus Audronio Šereikos, sistemoje suvedami visi reikalingi duomenys: informacija apie projektuojamą paviršių, jo nuolydį ir kelio profilį. Visi šie duomenys apdorojami sistemoje, kuri toliau efektyviai padeda mechanizmų operatoriams atlikti visus paviršiaus formavimo, kasimo, tankinimo ar kelio dangos tiesimo darbus. Pasinaudojus šios sistemos galimybėmis, gerokai sumažėja darbų atlikimo laikas ir padidėja atliekamų darbų kokybė. Trimates sistemas galima valdyti ir rankiniu, ir automatiniu režimu. Mašinų valdymo sistemų darbo efektyvumas padidinamas, taikant statybvietės pozicionavimo sistemą. Ją taikant užtikrinamas aukštas statybos darbų produktyvumo lygis, sumažinamas prastovos laikas, greitai sprendžiamos statybvietėje kilusios problemos. Naudojantis belaidžiu duomenų perdavimu, projekto pasikeitimus ir atliktų darbų ataskaitas galima siųsti į biurą iš statybvietės ir atvirkščiai, realiuoju laiku maksimaliai padidinant technikos ir personalo našumą.