Technologijų milžinas „Tencent“ paskelbė planus sukurti ateities miestą, „kurio dydis panašus į Monaką“, Kinijos metropolyje Šendženo mieste. Anot jo kūrėjų, 2 mln. kvadratinių metrų (22 mln. Kvadratinių pėdų) mieste prioritetu bus pėsčiųjų, žaliųjų erdvių ir savarankiškai važiuojančių transporto priemonių eismas.
Ambicingas miestas yra skirtas užimti rekultivuotos žemės ruožą, nutiestą į Pearl River upės žiočių plotą. Miestas skirtas apgyvendinti apie 80 000 žmonių. Čia bus pastatyti keli verslo centrai, parduotuvės, mokyklos ir net viešieji pastatai, tokie kaip ligoninės, policijos nuovada, biblioteka.
Miestas turės puikiai išvystytą infrastruktūrą ir susisiekimą su Šendženo miestu. CNN skelbia, kad pagrindinį projektą ruošia pasaulinio garso architektūros planavimo ir projektavimo įmonė NBBJ.
Architektai pasakoja, kad mieste jau numatyta pramogų infrastruktūra, o pakrantės promenada pritrauks lankytojus iš kitų miestų.
Anot NBBJ projektavimo partnerio Jonathano V., planas skiriasi nuo uždarų universiteto miestelių, kuriuos pastaraisiais metais pradėjo didžiosios technologijų kompanijos.
„Mes nekuriame izoliacijos salos nuo likusio pasaulio, mes kuriame gyvybingą ir modernų miestą“, – sakė architektai.
NBBJ, laimėjęs tarptautinį konkursą projektuoti teritoriją, sugebėjo pergalvoti automobilio vaidmenį miesto planavime.
„Mūsų pagrindinis tikslas buvo suteikti vietą, kurioje inovacijos tikrai galėtų klestėti. Norėdami tai padaryti, stengėmės kiek įmanoma sumažinti automobilio poveikį. Gyventi pasaulyje be automobilio vis dar sudėtinga, todėl daug laiko skyrėme projektavimui miesto, kuriame dėmesys sutelkiamas į žmones“, – aiškino jis.
Nors įprastais automobiliais bus galima patekti į kai kurias kaimynystės vietas, planas koncentruojamas aplink „žaliąjį koridorių“, skirtą autobusams, dviračiams ir autonominėms transporto priemonėms. Išdėstymas pašalina tai, ką architektai vadino „nereikalingu“ srautu.
„Mes buvome išbraukę kelius tose vietose, kur, mūsų manymu, yra visiškai gerai, kad žmonės pėsčiomis gali keliauti dviem minutėmis ilgiau, nei juos nuvežtų metro ar taksi. Ir per tas dvi minutes jūs galite pamatyti ką nors įkvepiančio, prisijungti prie gamtos ar susitikti su kolega, kurio jau kuris laikas nematėte – visi tie dalykai, kuriuos galite pamatyti darbe, gali nutikti mieste“, – sakė architektai.
Pagrindinis NBBJ planas, ne tik integruojamas į platesnią Šendženo miesto struktūrą, yra skirtas pasiūlyti tai, ką architektai vadina „sujungta, į žmogų orientuota organine ekosistema“.
„Tencent“ darbuotojams tai gali reikšti, kad bus panaikintas skirtumas tarp jų darbo ir asmeninio gyvenimo – idėja, kuri tapo dar aktualesnė atsižvelgiant į „Covid-19“ pandemiją.
„Tradiciniuose miestuose yra aiškiai nubrėžta takoskyra tarp darbo ir asmeninių erdvių, net ir tankiuose miestuose, kur yra daugiau sąveikos. Tačiau šiandien jau galima ištrinti ar nežymiai keisti tą takoskyrą tarp skirtingų gyvenimo dalių“, – pridūrė jis.
Planuose numatyta, kad visiems pastatams energiją gamins ant stogo įrengtos saulės baterijos, pakartotinis lietaus panaudojimas. Projektuojant miestą yra prognozuojamas net galimas jūros kilimas ir imtasi priemonių apsaugoti pastatus net ir vykstant juodžiausiam klimato kaitos scenarijui.
„Tencent“ nėra vienintelė privati įmonė, norinti sukurti savo miniatiūrinį miestą. Šių metų pradžioje automobilių gamintoja „Toyota“ pristatė 175 arų miesto planą Fudžio kalno papėdėje, kur bus išbandomos autonominės transporto priemonės, išmaniosios technologijos ir robotas.
Dešimtis atskirų pastatų, kurių aukštis bus nuo vieno iki 30 aukštų, suprojektuos daugybė skirtingų architektūros firmų.
Taip pat yra planuojama nemažai kitų didelio masto įvykių Šendženo mieste, kurio plėtra prasidėjo 1980 metais, kai Kinijos vyriausybė jį pavadino „specialiąja ekonomine zona“. Tikimasi, kad pirmasis miesto statybos etapas bus baigtas iki 2022 metų.
Visų etapų plėtra užtruks kokius septynerius metus.
@Architektų vizualizacijos