Ilgiausio pasaulyje geležinkelio tunelio po jūra tarp Kinijos Ningbo miesto ir Džoušano salos už maždaug 60 km nuo Šanchajaus planavimo darbai pabaigti, paskelbė šeštadienį Kinijos dienraštis „Ningbo Evening News“.
Techniniai 162 km ilgio tunelio darbai truko pastaruosius dvejus metus. Jie praėjusią savaitę buvo patvirtinti specialistų grupės, vadovaujamos Qian Qihu – Kinijos inžinerijos akademijos, kuri specializuojasi tunelių įrengime, nario.
Tunelis bus skirtas automobilių eismui ir turės 77 km ilgio Ningbo-Džoušano greitųjų traukinių geležinkelio atšaką, kuri drieksis tuneliu ir per keletą tiltų iš Ningbo į Džoušaną per Dzintango salą.
Planavimo darbai ilgai užtruko dėl sprendimo pastatyti 14 m skersmens tunelį, kurio maksimalus gylis yra 78 m, naudojant 11 km ilgio po jūrą esantį skydą.
Kai tunelis bus baigtas, juo traukiniai iš Ningbo į Džoušano salą galės judėti 250 km per valandą greičiu, įveikdami visą atstumą vos per pusvalandį. Kelionė automobiliu per Ningbo tiltą virš jūros užtruktų apie 1,5 val.
Traukiniais tuneliu bus galima nukeliauti iš Hangdžou, Džedziango provincijos sostinės, į Džoušaną per 80 minučių.
Valdininkų teigimu, tunelis bus pradėtas tiesti dar šiemet, o projektą planuojama įgyvendinti per 6–7 metus. Gręžimo darbai, būtini tunelio pagrindui, jau baigti gegužę.
Džoušaną sudaro Hangdžou įlankos pietuose esantis archipelagas. Jame gyvena apie 1,1 mln. žmonių.