Praėjusią savaitę Kinijoje buvo pristatytas naujas magnetinio levitacijos traukinio prototipas. Jo kūrėjai teigia, kad traukinys galės pasiekti net 600 km/val greitį. Tokiu traukiniu kelionė iš Vilniaus į Palangą truktų vos 30 min. Tai beveik tiek pat kiek ir lėktuvu, kurio judėjimo greitis siekia 800–900 km/val.
Valstybinė Kinijos geležinkėlių korporacija (CRRC) yra didžiausia pasaulyje geležinkelio tranzito įrangos tiekėja. Praėjusį ketvirtadienį jos atstovas paskelbė apie planus iki 2021 metų magnetinius levituojančius traukinius pradėti gaminti komercinėse gamyklose.
Projekto komanda nusiteikusi optimistiškai. Planuojama, kad Kinijos kraštovaizdį visiškai pakeis levituojantys magnetiniai, dideliu greičiu skriejantys traukiniai. Tai bus dar vienas patrauklus pasirinkimas tarp greitųjų traukinių ir oro transporto.
„Jeigu skaičiuosime pasiruošimo kelionei laiką, lėktuvui reikia 4,5 valandos, beveik tiek pat – daugiau nei penkių valandų – reikia greitiesiems traukiniams. Magnetinėms transporto priemonėms, kurioje traukiniai juda virš bėgių vien tik magnetų pagalba, toks pasiruošimas užtrunka 3 valandas“, – sakė CRRC vyriausiasis inžinierius Ding Sansan, traukinio tyrimų ir plėtros komandos vadovas.
Šiuo metu Pekino ir Šanchajaus linijos traukiniai pasiekia maksimalų 350 km/ val. greitį.
Treji metai plėtros
Magnetiniai traukiniai gali išvystyti įspūdingą greitį, nes specialūs magnetai „stumia“ traukinį nuo bėgių, taip sumažindami trintį, todėl traukinys gali greičiau įsibėgėti ir judėti į priekį.
Po beveik trejų metų techninių tyrimų Ding Sansan teigė, kad komanda sukūrė lengvą ir stiprų traukinio korpusą. Tai tapo pakankamu pagrindu pakeisti esamus modelius ir kurti naujus inžinerinius prototipus. Dukterinė CRRC įmonė „CRRC Qingdao Sifang“ šiuo metu stato eksperimentinį centrą ir greitųjų magnetinių traukinių bandymų gamybos centrą, kuris, kaip tikimasi, pradės veikti antrąjį šių metų pusmetį.
Įdomu tai, kad levituojantys traukiniai buvo pristatyti 2002 metais, kuomet buvo atidarytas 30 kilometrų atstumo geležinkelis tarp Šanchajaus Putongo oro uosto ir miesto centro. Tuokart traukinys pasiekė 431 km/val. greitį ir tai iki šiol yra sparčiausia pasaulyje komercinė magnetinė traukinių sistema. Tačiau sistema vis dar veikia vos keliose valstybėse: Kinijoje, Pietų Korėjoje ir Japonijoje.
Beje, Kinija nėra vienintelė nusitaikiusi pirmoji užpatentuoti tokio tipo ir galimybių traukinį. Japonija šiuo metu testuoja naujos kartos traukinius.
Lenktynės dėl patentų
Pirmą kartą pasaulis magnetinius traukinius išvydo 1960-aisiais Japonijoje. Japonijoje testuojami traukiniai jau buvo pasiekę 603 km/val. 2015 metais ir tai buvo naujasis pasaulio rekordas. Tačiau iki šio traukiniai tokiu greičiu keleivių nevežioja. Dabar Japonija kuria naują „Chuo Shinkansen“ liniją, kurios traukiniai pasiekia maždaug 500 km/val. greitį.
Centrinė Japonijos geležinkelių kompanija sukūrė naują greitojo „Shinkansen N700S“ arba „Shinkansen Supreme“ traukinio modelį, kuris debiutuos 2020 metais. Tai tylesni ir „išmanesni“, ekologiškesni traukiniai.
„Mes sukūrėme traukinį, kuris gali simbolizuoti naują traukinių sistemos linijos erą.“ – sakė „JR Tokai“ Shinkansen operacijų skyriaus generalinio direktoriaus pavaduotojas Masayuki Ueno.
16-os modelių variacija yra 11 tonų lengvesnė nei senesnės kartos traukiniai, iš dalies dėl natūralios oro aušinimo sistemos. Dėl jos naujasis traukinio modelis suvartos mažiau energijos.
Naujausia N700S traukinio technologija taip pat sutrumpins stabdžių sistemos reakcijos laiką. Pogrindinė įranga buvo supaprastinta, leidžianti daugiau lankstumo. Pavyzdžiui, įprastas 16 automobilių variantas gali būti sumažintas iki aštuonių. Tikimasi, kad šis lankstumas padarys modelį patrauklesnį potencialiems užsienio ir vidaus pirkėjams.
Šie traukiniai kuriami naujam projektui, kuriuo siekiama sujungti Tokiją ir Nagoją. Projektas bus baigtas 2027 metais. Ir tikimasi, kad kelionės laikas tarp šių miestų sumažės perpus.