LTG nuotr.

LTG užsitikrino nepriklausomumą nuo nedraugiškų valstybių: visiems geležinkelių sistemos elementams rastos alternatyvos


Siekdama užtikrinti nepriklausomumą nuo nedraugiškų valstybių technologijų, LTG grupė pasiekė reikšmingų rezultatų – išanalizavo visus svarbiausius geležinkelių elementus, kuriems rado alternatyvas.

„Mes užtikrinome, kad visi svarbiausi geležinkelių elementai, kurie anksčiau buvo gaminami Lietuvos atžvilgiu nedraugiškose valstybėse, turėtų patikimas ir saugias alternatyvas. Per praėjusius metus atlikome išsamią visos geležinkelių sistemoje analizę ir nustatėme apie 2 000 skirtingų elementų. Komanda atliko didžiulį darbą ieškodama ir vertindama alternatyvas elementams, kurie būtų gaminami ar įsigyjami tik Vakarų šalyse arba Ukrainoje.

Tiems elementams, kuriems alternatyvų rasti nepavyko, pasitelkėme Lietuvos mokslo institucijas, su kuriomis bendradarbiaudami ieškojome sprendimų, užtikrinančių mūsų geležinkelių sistemos nepriklausomybę ir tokiu būdu paneigėme įsigalėjusį mitą, kad plačiosios vėžės geležinkeliai gali veikti tik su nedraugiškų šalių technologijomis, kurioms neva nėra alternatyvų“, – sakė LTG grupės Verslo atsparumo vadovas Gediminas Šečkus.

Į 2000 elementų patenka geležinkelio riedmenų (lokomotyvų ir vagonų), geležinkelio signalizacijos ir ryšių, geležinkelių infrastruktūros, geležinkelio energijos posistemiai, tai yra detalės ir elementai nuo riedmenų kėbulo, sukabinimo mazgų, energijos slopinimo įrenginių, aširačių, iki traukinių radijo ryšio, signalizacijos įrenginių valdymo įrangos, pervažos šviesoforų ar bėgių tvirtinimo elementų.

Analizės metu prioritetas buvo teikiamas elementams, kurių atsargų turima mažiausiai arba kurių technologinis pakeičiamumas galėtų būti sudėtingiausias. Alternatyvų vertinimo metu buvo svarstomas analogiškų elementų įsigijimas, technologijos pakeitimas ir (ar) elementų gamyba.

„Mes radome 100 proc. alternatyvų tiek riedmenų dalims, tiek signalizacijos sistemų įrangai. Tai yra ilgalaikis procesas, bet jau dabar galime pasidžiaugti, kad mūsų sistema yra nepriklausoma nuo rusijos tiekimo bei atitinka ES reikalavimus ir skatina tolimesnę integraciją į Vakarų Europos geležinkelių sistemą“, – pabrėžia G. Šečkus.

Alternatyvos buvo rastos tiek pačioje Lietuvoje, tiek Austrijoje, Čekijoje, Lenkijoje, taip pat kitose Vakarų Europos valstybėse bei Ukrainoje ir Sakartvele.

Priklausomybės mažinimas nuo rusiškų detalių ir alternatyvų paieška patenka į LTG grupės vykdomos „FREE Rail“ programos apimtį. Jos tikslas yra ne tik mažinti priklausomybę nuo nedraugiškų šalių tiekimo, bet ir užtikrinti Lietuvos geležinkelių infrastruktūros atsparumą, nepriklausomumą ir integraciją į Vakarų Europos sistemą.

Iki 2030 metų planuojama sukurti ir įdiegti Baltijos regionui pritaikytą geležinkelių veiklos modelį, paremtą ES standartais, gerąja praktika ir suderintą su plačiosios vėžės specifika.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų