Pranešimo siuntėjo nuotr.

Lietuvos statybos rangovai rekonstruoja vieną svarbiausių tiltų Suomijoje ir Švedijoje


Lietuvos statybų rangovai atnaujina „Tornionjoen“ geležinkelio tiltą tarp Švedijos ir Suomijos. Tai – itin svarbus projektas vietos gyventojams, nes iki šiol susisiekimo tarp miestų traukiniais nebuvo. Numatoma projekto pabaiga – 2025 m., o ilgalaikėje perspektyvoje numatoma, kad iš Švedijos arba Suomijos būtų galima pasiekti Laplandijos regioną ir Helsinkį. Šio projekto vadovas pasakoja, kaip užtikrina sklandų darbą tarp dviejų šalių ir kokie inovatyvūs technologiniai sprendimai yra taikomi.

Sprendimai tilto saugumui ir ilgaamžiškumui užtikrinti

„Tornionjoen“ geležinkelio tiltas yra nusitiesęs tarp Haparandos (Švedija) ir Tornio (Suomija) miestų. 410 m ilgio tiltas skaičiuoja daugiau nei 100 metų, tačiau iki šiol nėra pritaikytas kelionėms traukiniais. Siekiant jį vėl atidaryti keliautojams, vykdomi tilto atnaujinimo darbai, kuriuos atlieka Lietuvos statybų rangovai UAB „Švykai“. Projekto metu vykdomi metalinių paviršių antikorozijos darbai, kad būtų sustabdyta metalo korozija nuo aplinkos poveikio.

„Darbai vyksta tiek Suomijos, tiek Švedijos pusėse. Tiltas Suomijos pusėje yra plaunamas gėlu 180 bar šiltu 60 °C vandeniu, o Švedijos pusėje – 500 bar šiltu 60 °C vandeniu. Profesionalus plovimas pašalina nuo paviršiaus visus teršalus ir druską. Taip pat yra šlifuojami aštrūs kampai ir visi metaliniai paviršiai Suomijoje yra perdažomi trisluoksne Tikkurilos, o Švedijoje 6 sluoksnių Introteknik dažymo sistema. Taip užtikrinamas atsparumas korozijai, UV spinduliams, trinčiai ar kitoms agresyvioms aplinkos sąlygoms. Taip pat, hermetizuojamos tam tikros vietos, kad neliktų tarpų tarp metalinių plokščių ar mazgų, per kuriuos patektų vanduo ar kiti teršalai bei sukeltų koroziją. Visi darbai atliekami laikantis Suomijos SILKO ir Švedijos SS-EN ISO standartais“, – pasakoja UAB „Švykai“ projektų vadovas Šarūnas Kvetkas.

Sėkmingai koordinuoja darbus tarp dviejų šalių

Kadangi geležinkelio tiltas jungia dvi šalis, darbai vyksta Švedijoje ir Suomijoje vienu metu. Š. Kvetkas dalinasi, jog tai nėra lengvas uždavinys, tačiau džiaugiasi tuo, kad reguliari komunikacija bei glaudus bendradarbiavimas tarp komandos narių ir užsakovų padeda sėkmingai išspręsti visus kylančius iššūkius.

„Turime ilgalaikį darbų grafiką tarp šalių, kurio tiek vieni, tiek kiti laikosi. Taip pat vyksta ir savaitinis, išimtinais atvejais ir kasdieninis, darbų grafiko ir darbų fronto pasiskirstymas, pasitikslinama, ar niekas nesikeičia. Kiekvieną savaitę vyksta darbų saugos koordinatorės patikrinimai: ar dirbame saugiai, ar kiti subrangovai nepersipina toje pačioje darbų zonoje. Saugumas mums visada – pirmoje vietoje! Be to, vyksta glaudus bendradarbiavimas su Suomijos transporto agentura VÄYLÄVIRASTO ir Švedijos transporto administracija TRAFIKVERKET.  Džiugu, kad iki šios dienos nesame gavę jokių nusiskundimų iš užsakovo“, – šypsosi Š. Kvetkas.

Jau kitąmet Švedijos ir Suomijos gyventojai į darbus galės keliauti traukiniais

Projektų vadovas pasakoja, kad numatyta tilto atnaujinimo darbus užbaigti šį rudenį, o jau 2025 m. bus atidarytas susiekimas tarp Švedijos ir Suomijos traukiniais. Tai ypač palengvins vietinių žmonių gyvenimą, nes galės į darbus ar į aplinkinius miestelius keliauti traukiniais. Ilgalaikėje perspektyvoje, 2035 m. planuojama, kad iš Švedijos arba Suomijos būtų galima pasiekti Laplandijos regione esančius miestelius ir net Helsinkį.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Susiję straipsniai

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų