Šią savaitę susisiekimo ministras Marius Skuodis patvirtino naująsias Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisykles. Nuo šiol visa bevariklio transporto inžinerinė infrastruktūra – dviračių, pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengiamos dviračių gatvės – turės būti projektuojama ir tiesiama vadovaujantis šiuo normatyviniu statybos techniniu dokumentu. Šios taisyklės gerokai pagerins dviračių infrastruktūros naudojimo kokybę – vartotojams ja bus patogiau ir saugiau naudotis.
Bevariklio transporto infrastruktūros projektavimo taisyklės buvo peržiūrėtos, atnaujintos, suaktualintos ir sugriežtintos po dvylikos metų pertraukos. Jos įsigalios gruodžio 2 d.
„Pasikeitė daug aplinkybių – įvyko esminis pokytis valstybės požiūryje į dviračių transporto plėtrą, siekiame vadovautis geriausiomis užsienio praktikomis. Tapo neišvengiama peržiūrėti morališkai pasenusias infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisykles. Nors dokumentas skirtas projektuotojams ir infrastruktūros vystytojams, tačiau pagrindiniais naudos gavėjais taps Lietuvos pėstieji ir dviratininkai“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis.
Pasak M. Skuodžio, naujoji kokybiška techninė bazė leis užtikrinti, kad nuo šiol bus projektuojama ir tiesiama tik aukščiausio kokybinio lygio bevariklio transporto infrastruktūra. Kitaip tariant, nuo šio teisinio dokumento priklausys, kokia dviračių ir pėsčiųjų eismui skirta infrastruktūra ateityje bus Lietuvoje.
Kelerius pastaruosius metus Susisiekimo ministerija itin daug dėmesio skyrė dviračių transporto plėtrai ir skatinimui, kuriam didžiausią įtaką turi tinkamos ir patogios eismo infrastruktūros sukūrimas. Inventorizavus teisinę bazę, pagal kurią iki šiol buvo projektuojama ir tiesiama dviračių infrastruktūra, nustatyta, kad ji – morališkai pasenusi, todėl jos tolimesnis naudojimas neleistų projektuoti ir tiesti aukščiausios kokybės eismo infrastruktūros.
Susisiekimo ministerijos teigimu, visais atvejais infrastruktūros įrengimas susijęs su infrastruktūros planavimu, projektavimu ir įrengimu (statyba), todėl visus šiuos procesus reglamentuojanti teisinė bazė turi būti tiksli, aiški, nedviprasmiška, detali ir visapusiška.
Naujosiose Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisyklėse numatyti pagrindiniai planavimo principai leis suplanuoti visos reikiamos teritorijos (miesto, rajono, regiono ar nacionalinio lygmens) bevariklio transporto infrastruktūros tinklą, pagrįsti tinklo sudedamųjų dalių poreikį ir hierarchiją, detalizuoti visus galimus techninius sprendimus ir kt.
Su Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisyklėmis susipažinti galima čia.