Jau daug metų lyderiaujanti rinkoje platforma „Spotify“ reikšmingai pakeitė mūsų muzikos klausymosi įpročius. Nesenai jie pakeitė ir savo kasdienybę – įsikūrė naujame, žaismingo dizaino biure, kurį suprojektavo tarptautinis dizainerių kolektyvas RIOS.
„Spotify“ biuro vizija buvo daugiafunkcė darbo erdvė, įkvėpta Los Andželo muzikos kultūros ir originali darbo aplinka su įvairiais bendradarbiavimo būdais.
Projektą sudaro trys pastatai ir 11 tūkst. kv. m. universalios erdvės, suteikiančios daugybę galimybių rengti šventes, renginius, gyvos muzikos pasirodymus.
Atsižvelgdami į nuolatinį „Spotify“ įsitraukimą į mokslinių tyrimų ir plėtros iniciatyvas, RIOS komanda nusprendė sukurti lanksčias erdves, kurios būtų nesunkiai pritaikomos nuolat besikeičiančiai muzikos pramonei. Tam interjere panaudoti moduliniai elementai.
Tačiau tiek dizaineriams, tiek „Spotify“ komandai svarbiausiu aspektu buvo tai, kad dizaino konceptas yra įkvėptas muzikos kaip kultūrinės terpės. Naujosios patalpos demonstruoja kaip dizainas gali tapti miesto ir jo žmonių dalimi, kur vartotojai yra ne tik imlūs, bet ir bendruomeniški, aktyviai dalyvaujantys kasdienės aplinkos kūrime.
„Mūsų naujoji būstinė tikrai yra erdvė, įkvėpta muzikos“, – sako „Spotify“ turinio ir reklamos verslo vadovas Dawn Ostroff. – „Ji įkūnija mūsų, kaip įmonės, verslo kryptį, mūsų įsipareigojimą garsui ir mūsų viziją sukurti įtraukią kūrėjų bendruomenę.“
Los Andželos „Spotify“ būstinė leidžia priimti žinomus atlikėjus, kurie gali norėti privatumo nuo žiūrovų ir žiniasklaidos. Privatumo ir atsipalaidavimo jausmą projekto autoriai kuria per dizaino elementus, tokius kaip privatūs įėjimai, asmeninė barista ir nuošalūs, žalia spalva dekoruoti kambariai.
Atlikėjai į pagrindinį „Spotify“ L.A. pastatą patenka per privatų įėjimą, apsuptą juoda tvora, su foniniais šviestuvais, keičiančiais spalvas ir iš „Spotify“ transliuojama muzika.
Viduje laukia daug spalvingų perklausų kambarių, įskaitant tą, kur „Spotify“ komanda gali susitikti su atlikėjais ir aptarti naujausias jų dainas gulėdami ant aksominių sofų, pastatytų prie apvalių langų.
Kartu su „Spotify“ RIOS derina skirtingas medžiagas ir formas tam, kad suburtų ir sustiprintų komandos kūrybiškumą. Dizainas atsižvelgia tiek į svečių, tiek į kasdienę darbuotojų patirtį, abiem atvejais pabrėžiant žmonių įsitraukimą ir bendradarbiavimą.
„Mes labai daug galvojome apie kūrybą ir kūrybiškumą, apie tai, kaip žmonės sąveikauja su erdvėmis ir dėl ko jaučiasi įkvėpti“, – sakė „Spotify“ gamybos ir studijos vadovas Chrisas D’Angelo.
„RIOS komanda sėkmingai sujungė 3 mūsų pastatus su unikaliu kelionės jausmu – kelione per nuolat besikeičiančias erdves, tekstūras, šviesas, medžiagas ir tūrius. Architektūra tarsi atgyja ir neįmanoma nesijausti kūrybos centre“, – papildo Sonya Simmonds, „Spotify“ darbo vietų inovacijų ir dizaino vadovė.
Trečiasis pastatas yra orientuotas į gyvus renginius ir muziką. Jame galima patekti į uždarą sceną, kurios apatiniame aukšte telpa iki 600 žmonių, o viršutiniame aukšte – VIP erdvė. Čia yra muzikos įrašų studijos ir daugybė senovinių muzikos instrumentų, įskaitant 1935 m. Rickenbacker gitarą.
Los Andžele įsikūrusi studija RIOS laužo tradicinio dizaino stereotipus, derindama skirtingas disciplinas ir taip sustiprindama dizaino poveikį aplinkai. Jie siekia tobulinti kultūros, architektūros, kraštovaizdžio ir žmonių ryšio supratimą.
„Kaip tarptautinis dizainerių kolektyvas, mes projektuojame naudodami tarpdisciplininę ir jutiminę patirtį. Mūsų požiūriu, įžūlumas ir darna yra patys svarbiausi dizaino aspektai ir leidžia RIOS iš tikrųjų suprasti savo klientus ir jų kultūrinį kontekstą, kad būtų pateikti drąsūs sprendimai, paverčiantys pirminę problemą nuostabia dizaino galimybe“, – sako Andy Lantz, RIOS partneris ir generalinis direktorius.