Vilniaus miesto infrastruktūra nuolat tobulėja, siekiant užtikrinti patogesnį susisiekimą bei geresnes sąlygas gyventojams ir lankytojams. Vienas iš naujausių projektų – kompleksinė rekonstrukcija teritorijoje, kurioje jau veikia komercinės ir pramoginės paskirties objektai. Planuojami infrastruktūros atnaujinimai apims inžinerinių tinklų optimizavimą, naujas automobilių stovėjimo aikšteles bei susisiekimo sprendimus, kurie užtikrins sklandesnius transporto srautus.
Inžinerinės infrastruktūros sprendimai
Rekonstruojamo žemės sklypo inžinerinė infrastruktūra yra išvystyta, todėl esminių naujų tinklų tiesimo darbų neplanuojama. Vis dėlto, esant poreikiui, techninio projekto rengimo etape bus sprendžiamas esamų požeminių tinklų iškėlimas, naujų sistemų projektavimas ir prijungimas prie centralizuotų miesto inžinerinių tinklų. Projektas laikysis visų LR specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo reikalavimų, o servitutai bus nustatomi pagal išduotas technines sąlygas ir sudarytas sutartis.
Transporto srautų analizė ir susisiekimo sprendimai
Teritorijoje jau veikia išvystyta susisiekimo infrastruktūra, tačiau vakarinio piko bei savaitgaliais transporto apkrova didėja, susidaro nedidelės spūstys. Pėsčiųjų srautai taip pat yra intensyvūs, ypač dėl šalia esančių viešojo transporto stotelių. Rekonstrukcijos metu bus įgyvendinti sprendimai, kurie padės efektyviai paskirstyti srautus ir pagerinti susisiekimo kokybę.
Planuojami sprendiniai:
- Rekonstruojamos automobilių stovėjimo aikštelės, kurios bus pritaikytos įvairiems transporto poreikiams.
- Vidinių pravažiavimo gatvių atkarpų atnaujinimas užtikrins sklandesnį eismą.
- Rekonstruojamos Ozo ir J. Ralio gatvių atkarpos prisidės prie bendro transporto judėjimo gerinimo.
- Įrengiama reprezentacinė viešoji erdvė su želdiniais ir mažąja architektūra, kuri taps nauju traukos centru.
Teritorijoje numatomos keturios automobilių stovėjimo aikštelės, kuriose bus suprojektuotos atitinkamai ~198, ~106, ~39 ir ~102 vietos. Be to, bus optimizuotas arenos lankytojų transporto valdymas – šiuo metu jai skirta 556 automobilių stovėjimo vietos, tačiau planuojama numatyti galimus susitarimus tarp arenos ir gretimų objektų valdytojų dėl aikštelių dalijimosi renginių metu.
Modernios žiedinės sankryžos ir dviračių takai
Projektas apima ir svarbias eismo reguliavimo priemones. Ozo g. atkarpoje, šalia „Avia Solutions Group“ arenos, bus įrengta nauja mažoji žiedinė sankryža, kuri pagerins transporto srautų pasiskirstymą. Taip pat numatomas pėsčiųjų ir dviračių šviesoforas, kuris užtikrins saugų perėjimą. Greta prekybos centro ir vandens parko bus įrengta nauja viešojo transporto stotelė bei galinis viešojo transporto punktas.
Kitoje Ozo g. atkarpoje, šalia degalinės, taip pat projektuojama žiedinė sankryža, kuri sujungs judančius transporto srautus iš įvairių gatvių atkarpų bei vidinių pravažiavimų. Be to, esamoje Ozo ir Ralio gatvių sankryžoje planuojama dar viena žiedinė sankryža, kuri pagerins įvažiavimą bei išvažiavimą iš prekybos centro požeminės automobilių stovėjimo aikštelės.
Dviračių takų infrastruktūra bus kuriama atsižvelgiant į esamus projektus, užtikrinant patogų susisiekimą dviratininkams. Naujai įrengtos ir rekonstruojamos viešosios erdvės prisidės prie darnaus miesto judumo gerinimo.
Šis rekonstrukcijos projektas ne tik gerins transporto srautus ir eismo saugumą, bet ir suteiks daugiau patogumo tiek miesto gyventojams, tiek lankytojams. Viešosios erdvės su želdiniais, modernios transporto valdymo priemonės ir optimizuotos automobilių stovėjimo aikštelės užtikrins, kad teritorija taptų dar patrauklesnė ir funkcionalesnė. Tai dar vienas žingsnis į priekį kuriant modernią ir patogią Vilniaus miesto infrastruktūrą.
Statytojas: UAB Ozantis
Projektuotojas: UAB Unitectus
Architektas: Tauras Paulauskas
Tekstas parengtas pagal Vilniaus miesto savivaldybės informaciją