skveras
Projekto vizual.

Planuojamas naujas skveras Vilniaus geležinkelio pramoninėje teritorijoje


Naujamiestyje, ties Švitrigailos g. 37 sklypu planuojama įrengti naują skverą. Pirmame susitikime, vykusiame šių metų vasarį, surinkti gyventojų poreikiai ir idėjos nugulė į projektinius pasiūlymus.

Skveras planuojamas Vilniaus miesto savivaldybės panaudos teise valdomame  sklype, prie pat geležinkelio pramoninės teritorijos, kurioje po truputį jau įsitvirtina transformacijos idėjos (projektas Connect 2). Prie planuojamo įrengti skvero yra istorinis traukinių remonto depas ir grįžratis. Nebenaudojamus geležinkelio objektus planuojama atverti miestiečiams ir įveiklinti. O šalia esančios teritorijos – sparčiai vystomos.

Lietuvos mišrių investicijų įmonė „Equite“ Švitrigailos g. 37 planuoja statyti administracinį pastatą. Jų dukterinė įmonė  „Brait RE1“ įsipareigojusi finansuoti šalia atsirasiančios viešosios erdvės  sutvarkymo darbus.

Skveras projektuojamas beveik 19 arų apleistoje teritorijoje, kuri dabar apaugusi savaimine augmenija, joje chaotiškai statomi automobiliai, šiukšlinama.

Teritorijoje auga 29 medžiai, daugiausia invaziniai – uosialapiai klevai, kelios mažalapės liepos, paprastieji skroblai, paprastosios vinkšnos. Iš jų, brandūs 8 medžiai, beveik visi – prastos būklės. Taip pat auga krūmų.

6 medžius (uosialapius klevus) ir vieną krūmą siūloma šalinti,  likusius apgenėti. Siekiant išsaugoti medžius, augančius ant šlaito, reljefas bus paliktas toks, koks yra, takai bus derinami prie reljefo ypatybių.

Skvere planuojama sodinti  naujų želdinių – raudonųjų klevų, lamarko medlievų, japoninių puošmedžių. Taip pat krūmų – beržalapių lanksvų, baltųjų sedulų, šviesiųjų hortenzijų ir žolinių augalų. Siūlomos augalų rūšys parinktos ne tik dėl savo fizinių savybių, bet ir siekiant pagerinti šios erdvės ekologinės aplinkos kokybę.

Projekte skvero šiaurinėje dalyje numatoma ramaus poilsio zona laidžiomis dangomis, su vieta prisėsti, sustoti. Šioje vietoje suplanuotas gausesnis apželdinimas. Pietinė dalis bus daugiau skirta paskirstyti pėsčiųjų ir transporto srautus, sukurti patogius takus ir jungtis tarp esamų ir naujai projektuojamų kvartalų. Taip pat ši zona numatoma kaip barjeras tarp vidinio kvartalo ir judrios Švitrigailos gatvės.

Viešojoje erdvėje projektuojamas vienas didesnis mažosios architektūros elementas – apvalus suolas tarp želdynų, kad būtų jauki vieta su šešėliu. Taip pat projektuojamos kelios šiukšliadėžės, apšvietimas.

Projektuojamas privažiavimo kelias iš Švitrigailos gatvės, pėsčiųjų takai.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Susiję straipsniai

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų