Lyg laivas – parduotuvė uždengta lenktomis stiklo burėmis

2020 m. vasario 24 d.

Architektų „Jun Aoki & Associates“ ir Niujorko architektūros studijos įkūrėjo Peter Marino suprojektuotos „Louis Vuitton“ parduotuvės Osakoje fasadas kurtas pagal senų japonų prekybinių laivų burių idėją. Nors jūrininkystės tema architektūroje nėra nauja, šį kartą pastato „burės“ turi ir praktinį aspektą.

Parduotuvė įrengta judrioje prekybos gatvėje. Fasado burės turi pabrėžti miesto, kaip uosto svarbą. Jie dieną filtruoja šviesą į vidų ir taip užtikrina gerą patalpų mikroklimatą, o naktį sukuria į žibintą panašų efektą.

„Fasado grynumą sustiprina metalo motyvų naudojimas pirmo aukšto lygyje“, – teigė „Jun Aoki & Associates“ atstovas.

Medinės grindys simbolizuoja laivo denį, kartu su mediena apklotomis kolonomis ir metalinėmis lubomis – šis komplektas „primena grandiozinės jachtos, pradedančios jaudinantį nuotykį, dvasią“.

Keturių aukštų parduotuvėje yra drabužių ir aksesuarų, taip pat istorinių objektų iš „Louis Vuitton“ archyvo ir šiuolaikinio meno iš „Objets Nomades“ kolekcijos.

Viršutiniame aukšte yra „Le Café V“ įkurdinta pirmoji „Louis Vuitton“ kavinė, sukurta bendradarbiaujant su šefu Yosuke Suga. Ši kavinė turi nedidelę terasą, iš dalies apsaugotą fasado burėmis.

Kavinės viduje yra slaptas įėjimas į išskirtinį restoraną „Sugalabo V“, kuris taip pat yra parduotuvės viduje. Naujosios parduotuvės antžeminiai langai yra padengti Kenta Cobayashi spalvotų juostelių paveikslu, skirtu kontrastuoti minimalias, lengvas burių formas, dengiančias aukščiau esantį pastatą.

Visuose interjeruose buvo naudojami japoniški medžio dirbiniai ir „origami Vashi“ popierius (tvirtesnis ir lankstesnis popierius nei mums įprastas. Japonijos imperatoriai per amžius jį pirkdavo iš Mino miesto, garsėjančio puikiausios kokybės popieriumi. Osaka uostamiestis buvo laikomas pagrindiniais šio popieriaus pirklių vartais į Japoniją).

Parduotuvės lygius jungia mediniai laiptai, kurių pirmame aukšte yra moteriški aksesuarai. Viršuje aukštuose yra drabužių kolekcijos vyrams ir moterims.

Keliuose naujausiuose prabangių mados namų projektuose buvo nuorodų į bures, įskaitant Frenko Gehry suprojektuotą parduotuvę Seule. Tačiau F. Gehry darbas visus stebino moderniomis, gan griežtomis linijomis, sudarančiomis darnų chaosą. Šį sykį fasado burės mus nukelia į romantiškus pirklių ir piratų laikus, o elegantiškai ir gracingai krentančios šviesos šešėliai apgaubia parduotuvę.

Architektų nuotr. 

https://structum.lt/wp-content/uploads/2020/04/PAROC_ULTRA_2020_Structum_340x430.jpg

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!