Sukūrė elektromobilių maršruto planavimo sistemą Vilniaus mieste


Informacinių technologijų bakalauro II kurso studentai Ernestas Konopliovas ir Linas Sabaliauskas pasakoja, kad pagrindinė užduotis buvo sukurti tokią maršruto planavimo sistemą, kuria galėtų efektyviai naudotis ir elektromobilių savininkai.

„Įsivaizduokite situaciją, kai su elektromobiliu jums reikia nuvažiuoti iš Pilaitės iki Karoliniškių. Navigacinis įrankis dažniausiai neves per Spaudos rūmus, nes ten susidaro didelės spūstys. Įprasta navigacija nesudaro alternatyvių maršrutų elektromobiliams, kuriems Lietuvoje leidžiama važiuoti viešojo transporto juostomis. Mūsų užduotis ir buvo pritaikyti sistemą taip, kad navigacija kurtų optimalų maršrutą ir į tai atsižvelgtų“, – paaiškino E. Konopliovas.

VU MIF studentai sako, kad kurdami sistemą vadovavosi esminiais navigacijos veikimo principais: „Visame mieste yra simuliuojamas eismas ir apkrova, o viešojo transporto juostoms ta apkrova nėra pritaikoma, todėl daroma išvada, kad greičiausiai ten nebus automobilių ir bus galima greitai pravažiuoti maksimaliu leistinu greičiu“, – teigia L. Sabaliauskas.

Elektromobiliu pasiekiamas atstumas gali skirtis atsižvelgiant į tokius aspektus kaip keleivių skaičius, greitis, lauko temperatūra ar net maršruto nuolydis, kuris daro įtaką automobilio rekuperacijai. Kurdami naują maršruto planavimo sistemą VU studentai atsižvelgė ir į šiuos parametrus.

„Mes rinkome duomenis iš NASA – aiškinomės Vilniaus miesto kalnuotumą, kad žinotume, kaip nutiestas visas kelias. Elektromobiliams yra naudingiau važiuoti nuokalnėmis – važiuojant nuo kalno generuojama energija. Dėl to algoritmas rekomenduoja kelius su nuokalnėmis. Ši sistema sukuria greičiausius ir efektyviausius maršrutus elektromobilių savininkams Vilniaus mieste“, – pasakoja studentai.

L. Sabaliauskas ir E, Konopliovas siekė, kad išliktų visi „Google Maps“ privalumai: keliai, kuriuos galima pravažiuoti didžiausiu leistinu greičiu, geriausias pralaidumas, kad maršrutai nevestų į kiemus, kad būtų važiuojama pagrindiniais keliais. VU studentų sukurta sistema veikia duomenų bazės principu, ją galima integruoti į kitas programas.

„Tai sistema, kuri yra skirta integruoti. Verta paminėti, kad duomenų bazės ir programos sąsaja šiuo metu veikia 512 MB operatyviosios atminties turinčioje virtualioje mašinoje, o atsakymo į maršruto užklausą laikas yra vos 2 sekundės – didžioji sistemos dalis yra duomenų bazėje, kuri nereikalauja didelių resursų“, – savo projektą pristato VU studentai.

@VU nuotr. 


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų