Ivano Duponto, Virgile’io Simono Bertrando nuotr.
Sveikas maistas restorane, nemokamos sporto, konferencijų salės ar spartus, neribotas belaidis internetas – visa tai pradėjo siūlyti viešbučiai, norintys prisitaikyti prie šiuolaikinio žmogaus gyvenimo įpročių. Įspūdinguose objektuose, kurių koncepcijas kūrė garsūs architektai, atraskite tai, kas vadinama prabanga, taip pat didžiausių naujovių strategiją, įžvalgą ir tendencijas, žinoma, ir svetingumą bei novatorišką erdvę poilsiui ar kūrybingam darbui. Kokie gi tie viešbučiai, simbolizuojantys šiuolaikiškumą ir skirti Y kartai?
Siekiant neprarasti savo rinkos dalies
Jeigu tam tikrą gyvenimo laikotarpį leidžiate viešbutyje ar oro uoste, be abejo, pastebite, kad naujasis šių dienų verslo keliautojas jaunesnis, aktyvesnis, gal net su sportiniu krepšiu ir būtinai pilnas pažangiausių technologijų. Ankstesnė karta dėvėjo trijų dalių kostiumus ir troško kopti korporacinėmis įmonės kopėčiomis sėkmės link. Jauni profesionalai, kuriuos matome šiandien, yra daug skaitantys ir naudodamiesi technologijomis savarankiškai dirba bet kuriame pasaulio krašte, kad kuo mažiau skirtųsi laikas tarp darbo ir laisvalaikio valandų. Naujosios keliautojų kartos Y bei Z, ateinančios į viešbučių rinką, diktuoja savo sąlygas. Tad pastarieji, leisdami ne vieną milijoną, kreipia dėmesį, kad atnaujintų ir (arba) iš naujo formuotų savo būsimas, esamas apgyvendinimo sąlygas, įveda naujų prekių ženklų, tobulina interjerą, specialiai taikydamiesi prie netradicinio šiuolaikinio keliautojo.
Viešbučių erdvė turi padėti atlikti dvi pagrindines funkcijas, į ką ir orientuojasi dabarties svečių aptarnavimo įmonės: asmeninis dėmesys svečiui ir skaitmeniniai įrankiai, jų vartojimo patogumas. „Šiuolaikinių verslo keliautojų poreikiai ir pageidavimai keičiasi, o viešbučių prekių ženklai, kurie nežino savo klientų, greitai praranda rinkos dalį“, – teigia „Starwood Hotels“ vyresnysis prekių ženklų vystymo specialistas Brianas McGuinnessas. Ar tai būtų malonus iššūkis, ar išgyvenimo instinktas, viešbučiai pasiduoda šiai provokacijai, skatinančiai neišvengiamą pažangą. Todėl nuolat statomi vis modernesni statiniai, kurių inovatyvumas puikiai atsispindi interjero bei eksterjero elementuose, primenančiuose, kad inovacijos, komfortas ir prabanga yra beatodairiškai susiję.
Dekonstruktyvizmo ikona
Kinijos svajonių mieste Makao, garsėjančiame pramogomis, birželį duris atvėrė unikalus viešbutis „Morpheus“, kurį sukūrė garsiausias pasaulyje architektų biuras „Zaha Hadid Architects“. Nenustojanti eksperimentiniais projektais stebinti komanda ir šį kartą praplėtė architektūros urbanistinio planavimo ir dizaino ribas. Objekto statyba kainavo daugiau nei 1 mlrd. dolerių. Lengvai iš narvo tipo struktūros atpažįstamas pastatas buvo sukurtas dar pačios Zahos Hadid. Pradėtas 2012 m. ant jau esamų pamatų, prie kurių architektams teko prisitaikyti.
Analogų pasaulyje „Morpheus“ kol kas neturi – užburiantis pastato fasadas laisvos egzoskeleto formos, architektus įkvėpė tradiciniai kinų nefrito raižiniai. Įstabus viešbutis atidarytas šių metų birželį. Šiuolaikinio dizaino paminklas svečius gali priglausti 772 skirtingo dydžio kambariuose (mažiausias – 55 m2), pilnuose inžinerinių inovacijų, palepinti juos įspūdingų formų ir spalvų viešose erdvėse. Interjero autorius – Peteris Remediosas. Čia įsikūrę kazino, prekybos centrai, konferencijų salės, panoraminiai restoranai, ant stogo įrengtas baseinas. Pastatas turi 40 aukštų, 12 panoraminių liftų, atrijaus erdvę ir kelis „dangaus“ tiltus skirtinguose aukštuose. Pro langus horizonte atsiveria tapybiškas urbanistinis paveikslas.
Prabangi svetingumo industrija
Unikalus viešbučių ir laisvalaikio kompleksas dabar yra vienas populiariausių Dubajuje. Jis įsikūręs greta paplūdimio bei privačios prieplaukos Džumeiros įlankoje, jūrų arkliuko formos saloje, sujungtoje 300 m tiltu su pajūriu. Jame esantis „Bulgari Resort Dubai“ – šiuolaikinio dizaino paminklas, svečius galintis priglausti 101 kambaryje. Statinį ir jo interjerą kūrė italų architektų įmonė „Antonio Citterio Patricia Viel“. Taigi nėra ko stebėtis, kad įkvėpimu tapo prabangios Viduržemio pajūrio vilos ir viešbučiai. Interjere vyrauja natūralus akmuo, toks kaip marmuras, šviesusis kalkakmenis, primenantis auksinį paplūdimių smėlį, ir kontrastą sudarantis tamsusis lavos akmuo. Visos šios medžiagos viešbučio interjerui suteikia itališką charakterį, kaip, beje, ir ploni ąžuolo paviršiai, primenantys laivo denį. Komplekse įrengti ir liukso numeriai bei 20 „Bulgari“ vilų su baseinais, iš kurių atsiveria jūros vaizdai. Įvairus patogumų pasirinkimas: gurmanų restoranai, madingi barai, išskirtinis paplūdimio klubas su privačia paplūdimio zona, SPA centras su vidaus baseinais, treniruoklių salės ir grožio salonai su kirpyklomis, unikalios mozaikos dizaino lauko baseinas. „Bulgari Resort Dubai“ yra net 1 700 m2. Apgyvendinimo įstaiga pripažinta esanti vienoje geriausiai vertinamų vietovių Dubajuje ir jau pelniusi ne vieną prestižinį apdovanojimą.
Aukščio rekordininkas: nuo auksinių durų iki baseino tarp debesų
Viešbučio „Gevora“ svečiai gali dairytis iš 356 m aukščio – viešbutis Dubajuje pateko į Guinnesso rekordų knygą kaip aukščiausias, t. y. jis visu metru aukštesnis nei greta stovintis buvęs rekordininkas „JW Marriott Marquis“. Objektas pastatytas „Al Attar“ grupės per ketverius metus. 75 aukštų statinys įsikūręs centrinėje Dubajaus gatvėje, šeicho Zaido kelio rajone, netoli tarptautinio finansų centro ir skirtas patenkinti ir poilsiautojų, ir apsistojusiųjų verslo reikalais poreikius. Prabangiame viešbutyje 528 skirtingos klasės ir komforto numeriai, iš jų 232 elegantiški deliuksai. Apsistoję viešbučio „Gevora“ klientai turi galimybę apsilankyti baseinuose, SPA salonuose, kūno rengybos centruose, paskanauti vietos ar Viduržemio virtuvės patiekalų penkiuose restoranuose, susitikimus skirti verslo centre, posėdžių salėse. Vienas restoranas įrengtas ant stogo, jį gaubia auksinė karūna – kvapą gniaužianti miesto panorama garantuota visiems jo lankytojams. Art deco stiliumi įrengtas viešbučio interjeras atspindi visą Rytų prabangą – jame gausu auksu dengtų detalių, jas lydi balto marmuro grindų spindesys. Vienas „Gevoros“ šeimininkų tikslų – pasiūlyti viešnagę naujausias technologijas prisijaukinusiame viešbutyje. Pažangios vizijos skatinimas ir itin modernūs sprendiniai užtikrina tvirtus finansinius bet kurio viešbučio rezultatus.