Kaune duris miestui neseniai atvėrė nauja kultūrinė erdvė – „Volfas Engelman Galerija“. Ji – išties unikali, nes virš pramoninio bravoro virimo skyriaus patalpų buvo įrengta koncertams, edukaciniams ir degustaciniams renginiams skirta vieta.
Todėl šioje erdvėje industrinis stilius dera su moderniais bei eklektiškais interjero sprendimais, o Galerijos sienas puošia specialiai sendinti „Volfas Engelman“ kraftinių gėrimų linijos etikečių dizaino akcentai.
„Volfas Engelman Galerija“ kuriama istoriniame aludarystės kvartale Kaune. Šioje vietoje veikia bravoro gamykla, neseniai duris atvėrė firminė parduotuvė, atidaryta tarpukario laikus menančiame, vieno iš verslo įkūrėjų Grigorijaus Volfo statytame pastate.
Tačiau aludarių tikslas visada buvo brandžią įmonės istoriją kuo labiau priartinti prie miesto, jo gyventojų ir svečių kultūrinių poreikių. Todėl prieš penkerius metus įkurta pirmoji bravoro edukacinė erdvė – „Volfas Engelman Studija“.
Tik šiandien ji jau tapo per ankšta ir augančiam kultūriniam apetitui, ir jį turintiems svečiams sutalpinti. Dėl šios priežasties nuspręsta išnaudoti erdvę, atsiveriančią virš bravoro naujojo antrojo alaus virimo skyriaus.
Jos vizija – esamo pramoninio dizaino jungtis, kuri dera su prekės ženklo identitetu, pasakoja aludarių istoriją ir atskleidžia verslo filosofiją. Galerija pavadinta anksčiau šioje vietoje buvusi salė, kurią su administraciniu pastatu jungė stiklinis praėjimas. Dabar naujoji erdvė sujungs miestą, žmones ir juos supantį kultūrinį gyvenimą.
„Mūsų vizija – atgaivinti senąjį aludarystės kvartalą. Drauge norime būti aktyviu visuomenės ir bendruomenės nariu, tačiau savas bei mylimas gali tapti tik tuomet, kai esi atviras. Kai priimi į svečius kauniečius, į miestą atvykstančius – visus, išsiilgusius kultūros, meno, kokybiško laisvalaikio. Tokias tradicijas bravoras puoselėjo nuo pat įkūrimo. Simboliška, kad tai įvyko 170-ojo jubiliejaus proga.
Jį pasitikome turėdami dar daugiau erdvės koncertams, edukacijai, degustacijoms. Bravore pradeda plakti antroji širdis, naujas virimo skyrius, todėl ir mes plačiau atveriame širdį miestui. Nauja erdvė ne tik leis grožėtis įspūdingais Kauno senamiesčio vaizdais, bet ir bus suteikiama galimybė žmonėms kartu su virtuvės šefu gilintis į maisto bei gėrimų derinimo subtilybes“, – sako „Volfas Engelman“ generalinis direktorius Marius Horbačauskas.
Dėmesio centre – auksinis baras
„Volfas Engelman Galerijos“ interjerą kūrė architektė Rasa Kučinskienė. Ji pasakoja, kad ši erdvė turėjo tapti bravoro Studijos tąsa. Tik ploto čia gerokai daugiau, be to, reikėjo taikytis prie viduje esančių konstrukcijų: patalpą kertančių kaminų, kolonų, keisti ankstesnės ekspozicinės salės išdėstymą, t.y., ją išmontuoti, nugriauti pertvaras.
„Pasiūliau transformuoti buvusią erdvę ir kurti šiuolaikišką, novatorišką konceptą. Todėl dabar visapusiškai galima išnaudoti turimą didžiulį plotą. Galerijoje susipina industriniai, alaus virimo katilų kaminų elementai ir stilizuotos, modernios, aludarystę atliepiančios interjero detalės.
Pro Galerijos langus atsiveria puikus vaizdas į Čiurlionio tiltą ir Kauno miesto panoramą. Artimu metu iš šios erdvės bus galima nueiti ant stogo, kur veiks terasa ir iš šios vietos atsivers dar platesnis miesto vaizdas“, – dalijasi architektė.
Per langus, priduria R. Kučinskienė, sklis daug natūralios šviesos, nes erdvė atsukta į pietų ir vakarų puses. „Erdvė gali būti skaidoma į atskiras dalis. Todėl čia bus galima rengti verslo konferencijas, degustacijas, šventes, koncertus.
Erdvės interjeras kurtas kontrasto principu – tamsių tonų sienos, lubos ir ryškus baras, kuriam parinkta aukso spalva. Įvertinus erdvės dydį, suprojektavome 8 metrų ilgio barą, jo apdailai naudotas lietas akmuo, atkartojant deginto medžio lentų apdailą, pasirinktos auksinės spalvos lamelės. Pagrindinis baro akcentas – pakabinta metalinė konstrukcija su auksinių lamelių dekoru“, – pasakoja R. Kučinskienė.
Deginto medžio akcentai
Užsiminusi apie erdvės koloritą, architektė sako, kad interjere vyrauja tamsūs tonai, derinami su rudos ir auksinės spalvų atspalviais. Taip akcentuojamas bravoro vizualinis identitetas. Tokios spalvos naudojamos ir „Volfas Engelman“ firminiam stiliui.
Prekės ženklo filosofiją atspindi ir interjero apdaila. Jai naudota daug deginto medžio, nes tvarumas yra vienas esminių „Volfas Engelman“ veiklos prioritetų. Iš šios medžiagos pagaminti stalai, kurie kurti aukščiausios kokybės ir specialiai šiai Galerijai.
„Šio deginto medžio apdirbimo technologija – Yakisugi – pradėta naudoti Japonijoje, siekiant apsaugoti medinių dailylenčių paviršių, tokiu būdu padidinamas medienos ilgaamžiškumas ir atsparumas ugniai.
Technologija naudota japoniškų namų statyboje, kai dar nebuvo cheminių medžio apdirbimo priemonių. Tradiciškai tokia mediena buvo ruošiama rankiniu būdu, tačiau šiuolaikinėje gamyboje naudojamos deginimo ir šlifavimo staklės“, – pasakoja R. Kučinskienė.
R. Kučinskienė taip pat pabrėžia, kad interjere neatitolta ir nuo industrinio dizaino. Dėl šios priežasties erdvėje vyrauja betonas, stiklas ir metalas. Norint šias medžiagas sušvelninti, interjeras bus papildytas tikrais augalais, specialiu apšvietimu. Jis suprojektuotas taip, kad išryškintų norimas erdves ir prisitaikytų prie skirtingų Galerijos poreikių.
„O jie – patys įvairiausi. Galerijoje numatyta daugybė renginių, vyks ne tik degustacijos ar konferencijos, bet ir koncertai. Yra sudaryta galimybė pastatyti sceną patalpos viduryje arba šonuose, įrengtos reikiamos komunikacijos, suprojektuota ventiliacija, pasirūpinta akustika, įrengtas liftas, pritaikytas lankytojams. Šalia baro specialiai šiam objektui sukurta stiklo butelių siena.
Suprojektavome jos karkasą, kuris atlaiko visą svorį. Patys buteliai pasižymi unikaliu blizgesiu, dar labiau pabrėžiančiu stiklo rudumą. Ši siena – keturių metrų aukščio, o lubos – septynių metrų. Ant šios butelių sienos uždėtas bravoro logotipas, tad ji jau šiuo metu naudojama kaip foto sienelė“, – pabrėžia architektė.
Ji taip pat priduria, kad siekiant jaukumo jausmo Galerijoje, nuspręsta vieną sieną dekoruoti piešiniais, pasitelkiant menininko Žygimanto Amelyno pagalbą. Šiai mūro sienai specialiai sukurta seno tinko išvaizdos apdaila – su nelygumais, o kai kur – ir atidengiant plytų mūrą ar buvusius metalinius elementus.
Išskirtiniai piešiniai
„Volfas Engelman Galerija“ išsiskiria ne tik unikaliais interjero sprendimais, bet ir originaliu sienų dekoru. Pagrindiniais sienų apdailos motyvais tapo kraftinių gėrimų etikečių netipiniai, įdomūs, šiek tiek siurrealistiniai personažai. Beje, šių pakuočių dizainai tapo kelių tarptautinių konkursų laureatais.
„Sienoje pavaizduotas turtingos aludarystės istorijos koliažas. Aludariai patys išsaugojo labai daug medžiagos: nuo senų archyvų iki tarpukario reklamų. Panaudojome kraftinių gėrimų linijos etikečių dizaino akcentus, istorinius štampus, laikraščio motyvus, smagias aludarių filosofines frazes. Toks sendintas tinkas, primenantis popierių, atrodo labai autentiškai ir turi istorinio šarmo“, – kalba Ž. Amelynas.
Šiuo dekoru buvo padengta 60 kv. m ploto sienų. Jas apipavidalino keturių žmonių komanda – sukūrė organiškus ir sendintus interjero piešinius.
„Šie darbai yra kaip gyvos Senamiesčio sienos, kalbančios, turinčios savo istoriją. Jie – tarsi popieriaus lapas, atspindintis aludarių filosofiją, praeitį, tradicijas ir visą aludarystės meną. Tai modernizavę sukūrėme erdvę, kurioje istorija įkvėps kultūrinę dabartį“, – mano Ž. Amelynas.
Partnerio turinys