Keturios sostinės mokyklos pasikeis neatpažįstamai – jose bus projektuojami amfiteatrai, atviri atriumai, lauko terasos bei planuojamos naujų priestatų statybos. Metų pradžioje pasirašytos projektavimo paslaugų sutartys dėl Kunigaikščio Gedimino progimnazijos filialų, Šeškinės bei Vyturio pradinių mokyklų rekonstrukcijų.
Miesto savivaldybė ne tik projektuoja naujas, bet ir telkia dėmesį į jau mieste esančias ir rekonstrukcijos reikalaujančias mokyklas. Siekdama užtikrinti vienodą ugdymo įstaigų kokybę, Vilniaus vystymo kompanija birželio mėnesį paskelbė architektūrinius projekto konkursus Kunigaikščio Gedimino progimnazijos (Miglos g. 1A ir Blindžių g. 3), Šeškinės (Šeškinės g. 15) bei Vyturio (Taikos g. 189) pradinėms mokykloms.
„Pagal šiuolaikinius mokymosi standartus suformuotos erdvės suteikia galimybę mokiniams ten jaustis patogiai ir saugiai, o mokytojams – sėkmingai pritaikyti inovatyvius ugdymo metodus. Naujinamos sostinės ugdymo įstaigos palengvins ir pagerins sostinės gyventojų kasdienybę“, – sako Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Sutartys pasirašytos su architektūrinius projekto konkursus laimėjusiomis komandomis. Miglos g. 1A atveju vertinimo komisija daugiausiai balų skyrė MB „501 architects“ idėjos „Miglota“ autoriams – Ernestai Bagužaitei, Ievai Butkutei, Martynui Norvilai ir Gyčiui Aglinskui. Su jais pasirašyta projektavimo paslaugų sutartis. Antrosios vietos nugalėtojai – MB „Studija nytt“ su idėja „Vaikystė“, trečiosios – UAB „Atamis“, kurios sumanymas pavadintas „Miglute“. Ketvirtąją vietą su projektu „Scientia“ laimėjo UAB „Aplan“.
Paskelbus galutinę idėjų eilę Blindžių g. 3 architektūriniame projekto konkurse, projektavimo paslaugų sutartis pasirašyta su tiekėju UAB „Atamis“. Jos autoriai Ieva Puidokaitė, Valdas Šablevičius, Mindaugas Stirbys ir Almantas Bingelis pasiūlė projektą „Žaliai“. Antrosios vietos laimėtoju paskelbta UAB „Aketuri Architektai“ su idėja „Kryptis“, o trečiosios – UAB „Aplan“, pateikusi sumanymą „Žinių oazė“.
Šeškinės pradinės mokyklos architektūriniame projekto konkurse pirmosios vietos laimėtoju tapo UAB „Baltic engineers“, pasiūliusi idėją „Pradinė visata“. Jos autoriai – architektai Gabrielė Šarkauskienė ir Antanas Šarkauskas. Antrosios vietos laimėtoja – su projektu „Blyksnis“ kandidatavusi UAB „Subjektas“. Trečioji vieta su „Lego“ idėja atiteko UAB „Atamis“.
Vyturio pradinės mokyklos architektūrinį projekto konkursą laimėjo UAB „IN ace“ su idėja „Keturi“. Jos autoriai – gausi architektų komanda, kurią sudaro Andrius Dirsė, Jokūbas Augutis, Dominykas Lavrinovičius, Jolanta Stefanovič, Kęstutis Mackevičius ir Milda Garpuškinaitė. Antrosios vietos laimėtoju paskelbta MB „Dukart jot“ su projektu „Vyturio atgimimas“.
„Norisi pasidžiaugti, kad sulaukėme didelio architektų susidomėjimo – viso 13 pasiūlymų. Profesionalai vis dažniau nori įdėti indėlį ne tik į miesto architektūrą, bet ir jaunosios kartos ugdymo erdves. Mokyklų projektavimas ir įgyvendinimas – priemonė išpildyti kur kas didesnę misiją, t. y. žadinti vaikų entuziazmą, siekį mokytis ir augti “, – sako Vilniaus vystymo kompanijos generalinė direktorė Laura Joffė.
Anot jos, kuriant naują pastatų architektūrinę kokybę labai svarbus ir bendruomenių įsitraukimas. Kūrybinių dirbtuvių metu gyventojai buvo kviečiami teikti savo idėjas rekonstruojamų mokyklų projektams. Architektūrinius konkursus laimėję architektai dar šį mėnesį savo idėjas bendruomenėms pristatys gyvų susitikimų metu.
Projektavimo paslaugų vertė Kunigaikščio Gedimino progimnazijos filialo Miglos g. 1A siekia 400,0 tūkst. eurų (be PVM), filialo Blindžių g. 3 – 389,5 tūkst. eurų (be PVM), Šeškinės pradinės mokyklos – 315,0 tūkst. eurų (be PVM), o Vyturio – 372,6 tūkst. eurų (be PVM).
Architektūrinių projektų konkursų idėjos Kunigaikščio Gedimino progimnazijai, Šeškinės bei Vyturio pradinėms mokykloms
Kunigaikščio Gedimino progimnazijos (Miglos g. 1A) pastato architektūra kuriama atsižvelgiant į miško kontekstą ir natūralų apšvietimą. Siekiama sukurti centrinę erdvę – mokyklos ašį, jungiančią lauko erdves, skirtas neformaliajam ugdymui. Skaidri aula tarsi susijungia su greta esančiomis lauko erdvėmis į vientisą socialią mokyklos erdvę. Tarytum jungtis tarp skirtingų lygių, auloje projektuojamas amfiteatras pratęsiamas ir integruojamas į formuojamą reljefą pastato išorėje. Rytiniame kieme, aplink saugomus medžius, projektuojamos terasos.