Architektūros studija „Cobe“ ir inžinerinė įmonė „Arup“ suprojektavo „Orienktaj“ ir „Nordhavn“ metro stotis kaip dalį uosto plėtros projekto Kopenhagoje. Šių stočių projektai bus įgyvendinti šiaurinėje Kopenhagos dalyje. Ši plėtra turi miestui sukurti 40 000 namų ir biuro patalpų, kurie talpintų apie 40 000 žmonių. „Mega“ projektą ruošiu architektų studija „Cobe“.
„Orientkaj stotis buvo suprojektuota kaip padidinta metro stotis. Metro atvykstančius keleivius pasitiks kerintis vandens vaizdas. Mes tikimės, kad stotis taps vietos gyventojų ir miesto svečių susitikimo centru. Ši vieta suteiks energijos visam rajonui“, – sakė „Cobe“ įkūrėjas Danas Stubbergaardas.
Metro stotis yra laikoma ant centrinės betoninės kolonos ir dviejų trikampių betoninių atramų, kurios tęsiasi aplink stoties platformas, kad apjuostų pastatą. Stotis pastatyta iš modulinių konstrukcijų.
„Orientkaj stotis sustiprina uosto pramoninę architektūrą. Stoties kontūrai yra didelis, drąsus ir paprastas siluetas, paryškinantis kranus, konteinerius ir sandėlius, kuriuos matote dokuose. Metro stoties statybai buvo naudojamos medžiagos, kurias galima lengvai rasti ir nuolat matyti uoste, t.y. betonas, aliuminis“, – sakė A. Stubbergaardas.
Architektas pasakojo, kad buvo panaudotos plisuotos dangos, kurios atspindi nepaprastą pajūrio šviesos ir paties vandens kokybę.
Į platformos pastatą galima patekti betoniniais laiptais, einančiais tarp takelių. Stiklinės sienos ir durys buvo suprojektuotos taip, kad keleiviai galėtų apžvelgti aplinkinius dokus. Stoties stogas sudarytas iš daugybės stoglangių.
„Stoties stoglangiai taip pat atspindi trikampius pramoninių pastatų stogus. Per juos, stotį užlieja horizontali šviesa – tai gana unikalu metro stotyje”, – pridūrė architektų komanda.
Antroji stotis yra po žeme ir turi tam tikras savybes su padidinta stotimi ir platesniu tinklu, prie kurio ji jungiasi.
Kiekviena iš šių dviejų stočių buvo suprojektuota, reaguojant į jos unikalų vietos kontekstą. Siekiama sukurti struktūrą, kuri lengvai aptarnautų keliautojus ir kurią lengvai aptarnautų administracija. Taip pat vietą, kuri įsilietų į apylinkes, – sakė pagrindinis „Arup“ architektas Kristianas Vintheris.
„Kiekvienos stoties dizainas yra unikalus, tačiau jos abi suprojektuotos remiantis tais pačiais šiai pastatų tipologijai taikomais principais. Jos yra suprojektuotos iš keleivio, o ne traukinio, perspektyvos. Jos taip pat reaguoja į miesto aplinkybes”, – sakė architektai.
Nors antžeminė stotis yra daugiausia pilka ir balta, metro stotyje plačiai naudojama raudona spalva, atsižvelgiant į platesnę metro spalvų schemą.
„Antžeminė „Orientkajaus“ stotis yra balta stotis, reaguojanti į šalia augančią „Nordhavn“kaimynystę, vadinamą baltuoju miestu“, – tęsė jie.
Projektuojant abu pastatus pirmiausia buvo siekiama atkreipti dėmesį į aplinką, tačiau kartu buvo ir žaismingų elementų.
„Pervežimo koridorius „Nordhavn“ stotyje yra plakiruotas plisuotomis keraminėmis plokštėmis, kurios keičia spalvą ir atskleidžia skirtingus atspalvius keleiviams judant. Taip pat aliuminio apvalkalas atspindi ir sustiprina unikalų, horizontalų uosto šviesų ir atspindžių žaismą“, – sakė K. Vintheris.
Stotys yra Kopenhagos „Nordhavn“ teritorijos pertvarkymo dalis. Tikimasi, kad metro linija bus išplėsta ir sudarys kilpą aplink miestą. Numatomos dar penkios stotys, kurių prototipu taps „Orientkaj“.
„Kopenhagos metro administracija „Metroselskabet“ paprašė mūsų suprojektuoti „Orientkaj“ stotį kaip metro linijos prototipą: stoties kontūro logika išliktų tokia pati ir kituose plėtros etapuose, o tokius elementus kaip laiptai ir liftai būtų galima sukonfigūruoti individualiai“, – pridūrė architektai.
Kopenhagoje įsikūrusi architektūros studija „Cobe“ pastatė daugybę pastatų mieste, įskaitant Raudonojo Kryžiaus savanorių namus, Tingbjergo biblioteką ir kultūros namus bei daugiabučių kvartalą buvusiame grūdų rajone, netoli „Orienktaj“ stoties.
@Rasmus Hjortshøj – COAST nuotr.