Taline planuojamas tiltas – INOVACIJŲ ir praktiškumo derinys


Ekskursijos po Talino senamiestį neįsivaizduojamos be į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktų objektų: Tompėjos pilies, Aleksandro Nevskio ortodoksų katedros ar XIII a. gotikinės Domo katedros. Šie objektai kasmet sulaukia daugybės turistų, tačiau Talinas nesustoja ir į lankytinų vietų sąrašą stengiasi įtraukti vis naujus objektus. Tikimasi, kad jau visai netrukus sąrašą papildys dar vienas unikalus objektas – modernus pėsčiųjų tiltas, statomas miesto uoste.

Tai ambicingo Senamiesčio uosto plėtros plano „Masterplan 2030“ tęsinys, tiksliau, naujausioji jo dalis – kilnojamasis pėsčiųjų tiltas „New Balance 100“. Planas, kuriuo siekiama sujungti uosto ir miesto plėtrą į funkcinę sistemą, buvo sukurtas bendradarbiaujant su „Zaha Hadid“ architektais.

Naujo tilto projekto konkursą laimėjo Olandijos ir Latvijos komanda SIA „Witteveen + Bos Latvia“. Jų sukurtas tilto „New Balance 100“ projektas gali virsti viena žymiausių Talino erdvių.

Projektavimo konkurso nugalėtojai buvo paskelbti dar 2017 m., tačiau tilto statybų procesas buvo atidėtas po to, kai netoliese įsikūrusi įmonė „Lootsi Holding“ pradėjo teisminį procesą, bandydama įrodyti, kad tiltas pavers ramią vietovę judria zona, kurioje nuolatiniai šviesos ir garsiniai signalai trikdys aplinkinius (signalai bus naudojami praleidžiant kanalu plaukiančius laivus).

Įmonė siūlė pakeisti projektą ir tiltą statyti gerokai mažesnį bei toliau nuo pagrindinės jų būstinės. Bendrovės „Lootsi Holding“ teisininkai užginčijo tilto statybos leidimą ir vilkino statybų procesą.

Vis dėlto Talino administracinis teismas atmetė „Lootsi Holding“ apeliacinį skundą ir nusprendė, kad tilto statyba nepažeidė pareiškėjo teisių, tad planuojama, kad naujasis objektas bus baigtas dar 2021 metais. Bendra projekto vertė turėtų siekti 5 mln. eurų, statybos finansuojamos iš Europos Sąjungos lėšų.

Modernų dvivėrį tiltą projektuotojai apibūdina kaip „kultūros veiksmą, meno kūrinį ir novatorišką inžinerinę struktūrą“. Dizainas buvo pasirinktas derinant jo estetinę formą ir balansavimo sistemą. Dėl šios priežasties tiltas tampa įdomus ir atviras, ir uždaras.

Užvertas tiltas „New Balance 100“ sujungs du uosto terminalus (A ir D), o atvertas sklandžiai praleis per kanalą plaukiančius laivus.

Įdomus architektūrinis sprendimas yra tai, kad kilnojami svarmenys yra integruoti į dizainą ir išliks atviri visuomenei visą laiką. Architektų teigimu, tiltas užsidaro ir atsidaro itin sklandžiai, o atviros sistemos prikausto dėmesį ir leidžia netrukdomai stebėti visą procesą.

Talino uosto atstovas Peeteris Nõgu teigia, kad tilto tikslas – sudaryti sąlygas pėstiesiems patogiau judėti tarp dviejų terminalų ir netoliese esančių rajonų.

„Kitas tikslas – sukurti patrauklų architektūrinį objektą uosto teritorijoje tilto pavidalu, kad jo pridėtinė vertė suteiktų žmonėms priežastį ateiti ir pasivaikščioti Senamiesčio uosto rajone“, – išplatintame pranešime sakė jis.

Tilto rangos darbai patikėti įmonei „KMG Inseneriehituse“. Vienas įmonės valdybos narių Indrekas Pappelis teigė, kad projektas yra itin sudėtingas dėl inžinerinių sprendimų unikalumo.

Nors tilto statybos vis dar sulaukia prieštaringų vertinimų, tačiau neabejojama, kad tai bus vienas moderniausių tokio tipo statinių Baltijos šalyse.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų