Jurbarko rajono savivaldybė siekia darnaus turizmo vystymosi, keleivinio ir pramoninio uostų atnaujinimo, išplėsti mažųjų laivelių prieplaukas, įrengti Nemuno upės prieigas, susiejant jas su turistų lankomais objektais.
Viena iš šių metų „Išmaniajam miestui 9“ pateiktų savivaldybės teritorijų apima zoną tarp kelio Kaunas–Klaipėda ir Kalnėnų karjero pietinės dalies paplūdimių.
Architektas Rolandas Matulevičius šioje zonoje įžvelgia potencialą, kuris gali būti išnaudotas siekiant Jurbarkui tapti kurortiniu miestu, įvairių transporto kelių jungtimi tarp Vilniaus ir Klaipėdos, Kauno–Klaipėdos Nemunu, visa Lietuva ir pasaulio oro transportu.
Parengti didžiulės, 1269 000 m2 teritorijos suplanavimo ir architektūrinius pasiūlymus – išties nemenkas iššūkis. Jos padėtis miesto atžvilgiu yra prestižinė, tačiau neišnaudojusi savo prigimtinės paskirties, įveiklinama stichiškai.
Jurbarko pateiktoje teritorijoje yra daug galimybių suprojektuoti kompleksinį funkcinį vizualą, privažiavimus, galbūt uostelį įlankoje bemotorėms vandens transporto priemonėms, suformuoti vietas mašinoms statyti, numatyti įveiklinimą lynų atrakcionais, sujungiant vandeniu pietinį ir šiaurinį paplūdimius, numatyti mažosios architektūros formas, želdinius, pritaikyti universalų dizainą.
Projekte „Išmanusis miestas 9“ dalyvaujantis architektas įsitikinęs, kad šiandien Lietuvos miestų planavime yra vis dar per mažai drąsesnių idėjų, daugeliu atvejų – bendradarbiavimas tarp bendruomenės ir teritorijos savininko yra menkas.
„Miestai turėtų imtis detalesnės teritorijos / sklypo analizės, vizualinių ryšių paieškos, komunikacijos miesto viduje tarp teritorijos / sklypo savininko ir bendruomenės, kurti palankias sąlygas investicijai, infrastruktūrai vystyti, – sako R. Matulevičius.
„Noriu pateikti viziją, kaip galėtų atrodyti zona, įgyvendinus pasirinktą idėją ir ją įgyvendinant praktiškai, pasitelkiant visas įmanomas technines, finansines priemones iš savivaldybės, investuotojų, struktūrinių fondų.“