Kinijoje traukinių stotys tarpusavyje rungiasi savo masteliais. Dažnu atveju jos miestuose stovi kaip didingi rūmai, kuriuos supa svarbiausi susisiekimo taškai, impozantiški viadukai ir erdvios aikštės.
Kinijos architektūros studija MAD atskleidė, kaip atrodys rekonstruota geležinkelio stotis Dziasingo miesto centre. Šiame mieste, kuris įsikūręs prie Didžiojo Kinijos kanalo, plėtojamos kelios pagrindinės pramonės šakos, todėl jis neretai vadinamas „šilko namais“ arba „pieno ir medaus žeme”.
Projektas apima 35,4 ha plotą. Jo metu bus rekonstruota senoji traukinių stotis, atnaujintos pietuose ir šiaurėje esančios aikštės bei netoliese esantis parkas.
Senoji traukinių stotis buvo pastatyta 1907 m., tačiau 1937 m, ji sunaikinta per antrąjį Kinijos ir Japonijos karą.
Studija MAD senąją stotį atstatys remdamasi archyviniais šaltiniais, tačiau prie jos bus prijungta ir nauja požeminė stotis. Ji bus ypatingai šviesi, aplinkos jaukumą ir patogumą padės sukurti natūrali dienos šviesa. Į požeminės traukinių stoties erdves šviesa pateks per stoglangius ir stiklines sienas.
Senajame traukinių stoties pastate po rekonstrukcijos įsikurs geležinkelio istorijos muziejus. Geležinkelio pajėgumai bus pritaikyti prie naujosios stoties dizaino, todėl ji turės šešis, o ne penkis bėgius. Per metus ketinama aptarnauti apie 5,28 milijono žmonių.
Atstatytas stoties pastatas ir metalinis naujos stoties stogas paskęs medžių žalumoje. Žmonės iš laukimo salės į platformas judės požeminiu tuneliu, o virš jų galvos bus senasis atstatytas stoties pastatas. Taip sukuriama akimirka, kur susitinka sena ir nauja, praeitis ir ateitis.
Komercinės patalpos įsikurs ne tik į pietus nuo stoties, bet ir požeminėje jos dalyje. Čia taip pat stotis susijungs su miesto transportu. Tokiu būdu tikimasi, kad pagerinus centro susisiekimą su aplinkiniais rajonais čia lankysis daugiau gyventojų.
Šalia stoties esanti antžeminė komercinė teritorija bus apsupta sutvarkytų vejų, kur galės vykti įvairūs renginiai ar muzikos festivaliai.
Stotis pradėta statyti 2019 metais. Tikimasi, kad ji bus baigta iki 2021 m. liepos mėn.