Per 33-ejus veiklos metus NARBUTAS pirmą kartą vyksta į „Salone del Mobile.Milano“ ne kaip svečias, o kaip parodos dalyvis. Apie šį įmonės gyvenime neeilinį įvykį ir svarbiausią į parodą nešamą žinutę pasakoja Gabrielė Vaitonytė-Galdikienė, „Narbutas International“ Marketingo direktorė, ir Simonas Savickas, „NARBUTAS International“ darbo aplinkos dizaino skyriaus vadovas.
Kodėl NARBUTAS dalyvauja „Salone del Mobile.Milano“? Kuo ši paroda įmonei – tokia svarbi?
Gabrielė: Tarptautinėse parodose dalyvaujame nuo 2000-ųjų. Tais metais pirmą kartą savo prekės ženklą ir baldus pristatėme biuro baldų parodoje „Orgatec“, Vokietijoje. Nuo tada nuolat vykstame į tarptautines parodas ir plečiame savo eksporto šalis. Pavyzdžiui, šiemet šalia Milano dalyvaujame parodose Stokholme – „Stockholm Furniture Fair“, Paryžiuje – „Workspace Expo“, Roterdame – „Design District“, Čikagoje – „NeoCon“, Kelne – „Orgatec“.
Manau, dalyvavimas Milano parodoje žymi įmonės brandą. Dirbame jau 33-ejus metus, nuolat augame, mūsų produkcija prekiaujama daugiau nei 60 šalių, o mūsų ekspoziciniai salonai įsikūrę Londone, Paryžiuje, Diuseldorfe, Štutgarte, Niujorke, Čikagoje, Varšuvoje, Vilniuje. Šiuo metu 96,4 proc. mūsų gamykloje Ukmergėje pagaminamos produkcijos sudaro eksportas, 3,6 proc. parduodama Lietuvoje.
Mūsų tikslas Milane – prisistatyti didžiulei dizainerių, architektų bendruomenei, kuri susirenka į parodą iš viso pasaulio. Kuriame kokybišką, dizaino apdovanojimus pelnančią produkciją, valdome didžiulius gamybos, logistikos, aptarnavimo procesus, todėl norime ir galime būti ten, kur renkasi stipriausi gamintojai, didžiausi sektoriaus autoritetai ir kur formuojasi ateities tendencijos.
Simonas: Milano paroda yra didžiausias, svarbiausias sektoriaus, kuriame mes veikiame, renginys. Sakyčiau, savotiškas reiškinys dizaino pasaulyje. Paroda organizuojama nuo 1961-ųjų ir turi senas, gilias tradicijas, yra be galo įtakinga, sutraukianti minias specialistų. Architektams, dizaineriams lankytis šioje parodoje yra praktiškai privalu, buvimas joje leidžia jaustis „ant tos pačios bangos“ – neatsilikti nuo tendencijų, aktualijų.
Kalbant iš gamintojo pusės, dalyvauti „Salone del Mobile.Milano“ yra kiekvieno gamintojo svajonė. Įmonei pristatyti savo vardą, produkciją tokioje parodoje yra prestižas. Jau kurį laiką ieškojome būdų, kaip atidaryti šias duris. Smagu, kad tokioje parodoje jaučiamės stiprūs ir aktualūs.
Kaip NARBUTAS atrodys Milane?
Gabrielė: Į parodą einame nešini žinute Tai, kas svarbiausia mūsų klientui – architektui, dizaineriui, prekybos partneriui. Ši žinutė toliau skleidžiasi į tvarumo, dizaino, gamybos pagal individualius užsakymus svarbą. Visa tai ir komunikuos mūsų ypatingasis stendas, kurio surinkimas Milane šiuo metu jau yra prasidėjęs ir prie kurio darbuojasi ištisa dizainerių, inžinierių, kitų specialistų komanda.
Simonas: „Salone del Mobile.Milano“ pirmiausia yra dizaino paroda, tad mūsų tikslas Milane – prisistatyti būtent per dizaino prizmę. Kurdami gaminius, bendradarbiaujame su dizaineriais iš viso pasaulio ir pelnome prestižinius „iF“, „Red dot“, „German Design Award“ apdovanojimus. Parodoje kviesime susipažinti su mūsų dizaineriais ir jų sukurtomis NARBUTAS kolekcijomis.
Gabrielė: Beje, įdomu, jog mūsų dizaino moto – Nieko nereikalingo – tampa ir visos įmonės moto. Viduje nudirbame didžiulį nematomą darbą tam, kad klientui su mumis būtų lengva. Dizaine, versle, komunikacijoje norime būti paprasti, aiškūs, einantys tiesiai į tikslą, maksimaliai efektyvūs. Siekiame, kad šios savybės būtų NARBUTAS DNR. Taip suprantame ir taip kuriame vertę mūsų klientui.
Tvarumą kaip vieną svarbiausių parodos atspirties taškų įvardija ir patys parodos organizatoriai, ir NARBUTAS. Kaip NARBUTAS stende bus komunikuojamas tvarumas?
Gabrielė: Tvarumas yra viena strateginių įmonės krypčių. Mūsų ilgalaikis tikslas – iki 2028 m. tapti klimatui neutralia kompanija. Siekdami šio tikslo, nuolat įgyvendiname visą mūsų įmonę, jos veiklą apimančius pokyčius. Pavyzdžiui, gamyboje renkamės tvaresnes, perdirbtas ir toliau perdirbamas žaliavas, naudojame jas taupiai, o gamybines atliekas rūpinamės tinkamai utilizuoti. Sudarome sąlygas lengvai išrinkti, išrūšiuoti ir perdirbti jau susidėvėjusius mūsų gaminius. Naudojame tik iš atsinaujinančių šaltinių išgaunamą elektrą ir patys tokią gaminame, o beveik visą savo automobilių parką pakeitėme elektromobiliais. Siūlome klientams tvaresnę alternatyvą, pavyzdžiui, „Gabriel“ gamintojo „Cyber“ ar „Audėjo“ specialiai mums audžiamus „Austea“ baldinius audinius, kurių sudėtis – vien iš perdirbtų žaliavų gaminamas poliesteris. Organizuojame mokymus ir rūpinamės, kad tvarumo idėjos, gerosios praktikos per mūsų darbuotojus sklistų ir už įmonės ribų.
Simonas: Parodoje tvarumas bus komunikuojamas tiek per „Cyber“, „Austea“ gobelenus, tiek ir per produktus. Vešimės demonstraciniais tikslais sukurtą per pusę perpjautą akustinę koloną PARTHOS, iš kurios matyti, kaip gamybai nebetinkamos tekstilės atraižos panaudojamos užpildant kolonas akustiniais, stabilumo balansavimo tikslais.
Kad teikiame pirmenybę tvarioms žaliavoms, matyti ir iš mūsų stendo dekoravimo. Pvz., naudojame daug PET veltinio, kurio sudėtis – per 50 proc. perdirbtų žaliavų ir kuris toliau yra visiškai perdirbamas. Iš šios medžiagos sukūrėme mūsų stendui kontūrą suteikiančias sienas ir, kaip interjero detalę, masyvius šviestuvus. Ir tai yra mūsų žinia aplinkai net ir tuo atveju, jei minia jus tiesiog pagaus ir nuneš nežinoma kryptimi – kad mums svarbu tvarumas bus matoma ir iš toli, per mūsų naudojamas medžiagas.
Parodoje išskirtinį įvaizdį – šviesos ir šešėlių žaismą – sukuriame lankstydami, pjaustydami PET veltinį ir sykiu taip siųsdami dar vieną mums svarbią žinutę: rodome turimas gamybos pagal individualius užsakymus galimybes. Tokia gamyba yra viena labiausiai augančių mūsų paslaugų.
Gabrielė: Anaiptol ne kiekvienas baldų gamintojas gali pasiūlyti gamybą pagal individualius užsakymus, todėl pastaroji tampa vis svaresniu konkurenciniu NARBUTAS išskirtinumu. Apie 30 procentų mūsų gamybos sudaro būtent tokio tipo gamyba. Didėjanti šios paslaugos paklausa parodo, kad individualumas yra svarbu, kad net ir mūsų globalėjančiame pasaulyje išlaikome savitumą. Savo klientams siūlome dalinį produktų individualizavimą arba galime sukurti gaminį nuo eskizo.
NARBUTAS parodoje dalyvauja pirmą kartą, tačiau patys asmeniškai į „Salone del Mobile.Milano“ vykstate nebe pirmą kartą. Ką randate parodoje? Ko iš jos tikitės šiemet?
Gabrielė: Man tai – atradimai, įkvėpimas, idėjų užtaisas visiems metams į priekį. Tuo pat metu kaip ir paroda Milane vyksta dizaino savaitė ir kiti renginiai, įvairūs gamintojai atveria lankytojams savo salonų duris, tad pamatyti galima labai daug. Svarbu nepramiegoti ir pasirūpinti gera avalyne!
Simonas: Pritarčiau. Parodos metu visas miestas ošia nuo renginių ir yra tiesiog persismelkęs dizainu. Man, dizaineriui, tai yra šventė, – kaip namų jausmas. Ir būtent parodos metu duris atveria tokie salonai, į kuriuos daugiau niekada gyvenime nebepateksi. Tad atsiranda unikali galimybė.
Žinoma, ir pati „Salone del Mobile. Milano“ daro didžiulį įspūdį, – visa jos aplinka, vieta, Massimiliano Fukso architektūra. Milano paroda – tai ir kultūrinis reiškinys.
Kas jus įkvepia? Kas skatina kūrybingumą?
Gabrielė: Klientų poreikiai, darbe kylančios problemos man yra kūrybingumo katalizatoriai. Ir tai taip pat eina išvien su strateginiu NARBUTAS tikslu – būti geriausiu savo kliento partneriu.
Simonas: NARBUTAS ypač smarkiai auga ir smagu būti to augimo dalimi. Lygiai taip pat mane įkvepia kelionės su NARBUTAS ir dalyvavimas tarptautiniuose mūsų sektoriaus renginiuose, iš kurių įspūdingiausias – paroda „Salone del Mobile.Mobile“. Džiaugiuosi, galėdamas keliauti kartu su augančia NARBUTAS prekės ženklo geografija.