Laimono Ciūnio nuotr.

Naujasis išvykimo terminalas Vilniuje: svarbus aviacijos žingsnis į ateitį


Dar viename įspūdingame STRUCTUM metų projekte liko įdiegti bei patikrinti modernias sistemas, ir naujojo Išvykimo terminalo erdvės pakvips gardžia kava, atsivers parduotuvių, oro skrydžių bendrovių biurų durys. Jau kitų metų vasarį į pasaulį skrisime iš naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo.

Laimono Ciūnio nuotr.

„Oro uostų vaidmuo kritiškai svarbus sėkmingai Lietuvos plėtrai ir jos pagreičiui užtikrinti“, – pabrėžė Lietuvos oro uostų (LTOU) vadovas Simonas Bartkus per žiniasklaidai surengtą konferenciją naujojo Išvykimo terminalo statybos darbų pabaigos proga oficialiai pristatydamas ir atnaujintą Lietuvos oro uostų veiklos strategiją iki 2028 metų.

Per ketverius artimiausius metus atnaujinus skaitmeninius LTOU kanalus, keleiviai galės dar lengviau planuoti keliones, susipažinti su oro uosto aplinka prieš atvykdami ir realiuoju laiku stebėti oro uostų užimtumą. Bus patogesnis susisiekimas viešuoju transportu. Automobilių aikštelėse tilps 23 proc. daugiau automobilių (beveik 5000). Bagažo pridavimo savitarnos sistema užtikrins greitesnę ir sklandesnę kelionės pradžią. Naudojant naujausios technologijos bagažo skenerius efektyvesnė ir greitesnė taps aviacinio saugumo patikra. Interaktyvios nuorodos ir navigacijos priemonės padės lengviau orientuotis oro uostų patalpose. Nauji energinio efektyvumo sprendiniai ne tik sumažins CO2 emisiją, bet ir užtikrins keleiviams didesnį komfortą oro uosto patalpose, dėl to mažės ir kelionės metu patiriamas stresas.

Didelis žingsnis ambicingų tikslų link jau žengtas – šį rugsėjį baigti naujojo 14,4 tūkst. kv. m Vilniaus oro uosto Išvykimo terminalo statybos darbai. Šiuo metu jame diegiamos technologijos ir nuodugniai testuojamos visos sistemos. Keleiviams terminalą planuojama atverti 2025 m. vasarį.

Pirmajame terminalo aukšte įrengta keleivių registracijos erdvė su bagažo savitarnos zona, čia bus kavinių, kitų komercinių zonų ir oro bendrovių biurai. Antrajame aukšte sukurta nauja saugumo patikros zona ir išvykimo bei atvykimo vartai Šengeno šalių keleiviams. Su senuoju keleivių terminalu naujasis terminalas sujungtas erdvia komfortiška galerija. Įrengtos ir dvi naujos galerijos keleiviams laipinti tiesiai į lėktuvus. A++ energinės klasės pastatui bus suteiktas „BREEAM Very Good“ lygio sertifikatas.

Šį rugpjūtį baigta pertvarkyti ir transporto prieigas priešais Vilniaus oro uostą: atnaujinti inžineriniai tinklai, iš esmės pakeista visa danga, įrengtos stoginės keleiviams ir transportui. Eismo schema keleiviams tapo kur kas patogesnė bei paprastesnė.

Prie šių darbų prisidėjo ir lauko bei vidaus inžinerinių sistemų projektavimo ir statybos įmonė UAB „Alduva“. Jos komanda, suburta iš patyrusių aukštos kvalifikacijos specialistų, visada užtikrinančių geriausią darbų atlikimo kokybę, įrengė lauko šiluminę trasą.

Idėjos tikslas – žadinti keliautojo jausmą

Naująjį Išvykimo terminalą projektavo UAB „Vilniaus architektūros studija“, jau 32 metus dalyvaujanti planuojant ir projektuojant įvairius sudėtingus investicinius projektus ir  ne kartą pelniusi architektūros konkursų apdovanojimų.

„Naujasis Išvykimo terminalas suprojektuotas pagal užsakovo pateiktą užduotį įvertinus terminalo keleivių ir darbuotojų funkcinius ryšius, technologinius montuojamos naujos įrangos poreikius. Technologinių įrengimų užduotys keitėsi, tad teko prisitaikyti prie sukurtos pradinės koncepcijos. Vis dėlto mums pavyko išlaikyti apie 90 proc. savo sprendimų“, – pasakoja vienas iš terminalo komandos narių – projekto vadovas Artūras Asauskas.

Jo teigimu, svarbiausias užsakovo reikalavimas buvo lėšas naudoti taupiai. Dėl to akcentuoti tik pagrindinis įėjimas ir viešojo transporto perono fasadas. Jiems panaudotos brangesnės apdailos medžiagos: įstiklintos aliuminio konstrukcijos, keraminės ir aliuminio kompozito plokštės. Šoniniuose fasaduose sumontuoti tipiniai vertikalūs langai, pro juos krintanti šviesa apšviečia pagrindinį holą ir darbo patalpas. Architektams norėjosi, kad viduje būtų kuo daugiau šviesos, todėl visame pastate įrengti švieslangiai.

Terminalo lauko aplinka labiau funkcinė, pritaikyta automobiliams statyti, keleiviams patogiai privežti prie senojo ir naujojo terminalų. Čia taip pat įrengtos keleivių laukiamosios ir poilsio zonos, rūkomieji. Nepažeidžiant tarptautinių oro uostų projektavimo rekomendacijų, laisvesnės zonos apželdinamos, išsaugoti ir jau esami vertingesni medžiai.

„Interjero sprendiniams įgyvendinti pasirinkome įvairių atspalvių ir tekstūrų apdailines plokštes. Vengėme nereikalingų detalių, naudojome daugiau stiklinių, šviesai laidžių paviršių. Tokiu būdu visos erdvės gerai apšviestos, jaukios ir nestabdo žvilgsnio į tolį. Vidaus erdvėse panaudota daug medžio apdailos, skirta dėmesio ir apželdinimo elementams, jų yra net balduose“, – pasakoja architektas A. Asauskas.

Visus gyvus augalus naujojo Išvykimo terminalo erdvėms tiekė, žaliąsias erdves su įspūdingais Ficus alii medžiais pagal aukštus kokybės reikalavimus suformavo, kad keliautojai galėtų atsipalaiduoti laukdami skrydžio jaukioje aplinkoje tarp augalų, architektūros, kraštovaizdžio ir interjero dizaino įmonė BIOSYNCORA. Jos komanda džiaugiasi galėjusi prisidėti savo įgūdžiais ir žiniomis prie šio nacionalinės reikšmės objekto.

Ryškus ir Diled“ bei DiStyle Projektų“ komandų indėlis į naująjį Vilniaus oro uosto Išvykimo terminalą – jos įgyvendino inovatyvius apšvietimo ir baldų sprendimus, užtikrinančius komfortą ir modernią kelionių patirtį. Didžiuojamės rezultatu, kuris atspindi mūsų dėmesį kokybei bei inovacijoms“, – pabrėžia komandų atstovai.

Terminalo pastate įdiegtos visos naujausios mikroklimato, apšvietimo ir valdymo technologijos. Ant viso pastato stogo įrengtos saulės elektrinė ir žaibosaugos sistema. Viduje įdiegtos naujausios bagažo patikros, rūšiavimo ir apsaugos, keleivių registracijos ir bagažo pridavimo savitarnos sistemos. Žaismės suteikia šiuolaikiniai įvairiausių dydžių informaciniai stendai, ekranai, fotosiena.

OBJEKTAS: Vilniaus oro uosto Išvykimo terminalas

UŽSAKOVAS: Lietuvos oro uostai (LTOU)

GENERALINIS RANGOVAS: „EIKOS statyba

ARCHITEKTAI: UAB „Vilniaus architektūros studija, architektai Artūras Asauskas, Vidas Jankauskas, Lijana Jančytė, Aušrinė Bredulytė, Ernesta Skukauskienė, Giedrė Kličienė ir kt.

Distyle Projektai, Diled, ALDUVA, ALIUMINIO FASADAI, KINGSBUD, Betono centras, PP BALTIC, BIOSYNCORA, GEBERIT, Reynaers Aluminium, Betono mozaika, Schneider Electric, alubuild, NORDEC, ELTEROS projektai, LAIVORITA, UAB TAEM Group, Promat.

 


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

Paskutinės naujienos

Pastatas, kurio laukta 100 metų

Skelbiame paskutinį STRUCTUM metų projektą! Sostinės Antakalnio rajone, Vasaros gatvėje, kur nuo praėjusio šimtmečio trečiojo dešimtmečio veikia psichiatrijos ligoninė, iškilo…

Has photos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų