Antroji atstovybė Vilniuje
Naująjį „Volkswagen“ centrą nuspręsta statyti Savanorių pr. pradžioje, kur sparčiai vystosi automobilių verslas. Čia gausu įvairių automobilių salonų ir servisų.
Tai antra „Volkswagen“ atstovybė Vilniuje, nes pirmoji, veikianti 16 metų, jau buvo fiziškai perpildyta.
Investicijos į naujuosius „Volkswagen“ namus siekė 40 mln. litų, o abiejuose Vilniuje esančiuose salonuose jau sukurta daugiau kaip 100 darbo vietų.
„Volkswagen“ automobilių namų statybos darbus atliko ne vieną įdomų projektą įgyvendinusi statybų bendrovė „Irdaiva“. „Šis projektas buvo sudėtingas tuo, kad iš užsakovo gauti tik priešprojektiniai pasiūlymai, o turėjome pastatyti pastatą, kuris atitiktų aukštus koncerno „Volkswagen“ reikalavimus. Per metus projektas buvo įvykdytas ir pastatytas vienas didžiausių bei moderniausių automobilių centrų Baltijos šalyse“, – džiaugėsi UAB „Irdaiva“ generalinis direktorius Irmantas Kubilius.
Projekte buvo iškelta užduotis, kad pastato energinio naudingumo klasė būtų ne žemesnė nei C. Tačiau, įvykdžius projektą ir atlikus išsamius energinio naudingumo sertifikavimo skaičiavimus, pastatas priskirtas energinio naudingumo B klasei.
Paisė griežtų reikalavimų
Naujasis automobilių centras buvo statomas taip, kad atitiktų griežtus koncerno „Volkswagen AG“ reikalavimus, pradedant nuo to, kokios privalo būti interjero apdailos medžiagos, ir baigiant vidaus informacine sistema.
„Naujasis centras iki mažiausių detalių atitinka pasaulinio koncerno diktuojamas moderniosios architektūros tendencijas ir standartus. Jis yra lygiai toks, kokį galite pamatyti bet kur Europoje ar pasaulyje“, – pasakojo centro „Møller Auto Savanoriai“ generalinis direktorius Linas Vytautas Karlavičius.
„Volkswagen“ padiktuotos architektūros linijos privalėjo laikytis ir centrą projektavusios UAB „Architektūros kūrybinė grupė“ architektai. Jie sukūrė sklypo tarp dviejų gatvių nulemtą pastato formą, struktūrą ir fasadus.
Centro „Møller Auto Savanoriai“ atidarymo šventėje viešėjęs koncerno „Volkswagen AG“ Europos pardavimų vadovas dr. Wolfas Stefanas Spechtas apie pastato architektūrą sakė: „Nauja, architektūriškai švari, lengva ir minimalistinė „Volkswagen“ modulinė sistema suteikia begalę transformacijos galimybių, leidžia atskirus segmentus jungti į norimas zonas ir, esant poreikiui, lengvai transformuoti į naujas baldines sistemas. Naujos modulinės sistemos išlaiko bendrą „Volkswagen“ identitetą ir standartą visame pasaulyje, o kartu garantuoja, kad kiekvienas centras būtų individualus ir sukoncentruotas į regioninio kliento poreikius.“
Keturios salės
Bendras naujojo automobilių centro plotas yra 9,6 tūkst. m2. Didžiąją šio pastato dalį užima „Volkswagen“ automobiliais prekiaujanti bendrovė UAB „Møller Auto“.
Pastatą sudaro dvi dalys: beveik 7 tūkst. m2 automobilių salonas su servisu ir 1,2 tūkst. m2 ploto prekybos paskirties patalpos.
UAB „Møller Auto“ dalyje įrengtos keturios skirtingas funkcijas atliekančios salės. Tai: naujų automobilių ekspozicinė salė su atskira zona „R line“ automobilių linijai, išskirtinė komercinio transporto zona, atskirai įrengta erdvė elektromobiliams ir naudotų automobilių prekybos salė, kurioje siūlomi vadinamieji „Das WeltAuto“, – naudoti automobiliai su garantija.
Taip pat po vienu stogu įsikūrė moderniausias griežtus „Volkswagen AG“ standartus atitinkantis naujausių technologijų servisas ir atsarginių dalių skyrius bei kėbulų remonto centras.
Pirmajame 4,2 tūkst. m2 ploto pastato aukšte veiks ne tik lengvųjų ir komercinių automobilių ekspozicijos salės, bet ir administracija, servisas su remonto dirbtuvėmis ir sandėliu bei prekybos salė.
Apie 400 m2 ploto antresolėje įrengti mokymų ir pasitarimų kambariai, valgykla, dušai ir drabužinės.
Rūsyje, kurio plotas 4,6 tūkst. m2, yra požeminė 47 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, servisas ir naudotų automobilių ekspozicijos salė. Lauke įrengta 156 vietų automobilių stovėjimo aikštelė.
Profiliams tenka milžiniškos apkrovos
Pastato fasadas su integruotu apšvietimu buvo suprojektuotas laikantis koncerno „Volkswagen AG“ nurodymų. Įstiklintos pastato sienos yra iš fasadinės stiklo paketų ir aliuminio profilių struktūros. Stiklo paketai yra dviejų stiklų. Tarpas tarp jų užpildytas argono dujomis. Pagrindinio fasado elementams naudoti aliuminio kompozicinių plokščių lankstiniai.
Automobilių centro fasado stiklai pagal pirminį projektą turėjo būti itin dideli ir sunkūs. Vieno stiklo paketo svoris buvo apie 800–900 kilogramų. Tai kone 2,5 karto viršijo didelių gabaritų stiklų, kuriuos montuojant galima apsieiti be specialių sprendimų, svorį. Tad reikėjo ir ypatingų aliuminio profilių, galinčių išlaikyti tokio svorio stiklus. Pagaminti tokius profilius buvo nemažas iššūkis.
Nestandartinius, itin didelėms apkrovoms pritaikytus aliuminio profilius ėmėsi gaminti belgų įmonė „Reynaers“, kurios įgaliotasis atstovas Lietuvoje yra UAB „Reynaers Vilnius“.
Naujajame „Volkswagen“ centre buvo pritaikyta šilta sertifikuota „Reynaers“ aliuminio ir stiklo fasadinė sistema CW 50-HI, turinti ir pasyviojo namo sertifikatą.
„Tai buvo horizontalūs aliuminio profiliai. Jie pasirinkti tam, kad pavyktų sumažinti vidinius vertikalių profilių gabaritus. Tokio svorio stiklams būtų prireikę itin gilių profilių“, – paaiškino UAB „Reynaers Vilnius“ projektų vadovas Vilius Jeruševičius.
Pašnekovas prisiminė, kad Belgijos „Reynaers Aluminium“ centre netgi buvo atliktas vidinis bandymas, siekiant išsiaiškinti, ar jų tiekiama sistema bus pajėgi atlaikyti tokias milžiniškas apkrovas. Bandymai parodė, kad nestandartiniai horizontalūs „Reynaers“ aliuminio profiliai tokio dydžio apkrovas atlaikyti gali.
Projekto metu buvo pakeisti kai kurie pradiniai sumanymai, tad kiekvieno stiklo paketo svoris sumažėjo perpus –
iki 400–500 kg, bet vis tiek išliko palyginti didelis.
UAB „Reynaers Vilnius“ atstovų teigimu, net ir tuo atveju, jeigu stiklų svoris būtų likęs toks pat, jie būtų pajėgūs tiekti profilius, galinčius išlaikyti nepaprastai sunkius stiklus.
Neeilinis prekybos centras
Centro „Møller Auto Savanoriai“ namų fasadams, stogams ir patalpų pertvaroms įrengti buvo naudotos ypač sandarios daugiasluoksnės („sumuštinio“ tipo) plokštės. Jas tiekė UAB „Ruukki Lietuva“. Šios bendrovės gaminiai puikiai tinka pramoninės ir komercinės paskirties pastatams, logistikos centrams bei sandėliams. Šias daugiasluoksnes plokštes sudaro du nudažyti plieno lakštai, tarp kurių yra izoliacinis užpildas.
Iš „Ruukki“ daugiasluoksnių plokščių sumontuotos sienos yra sandarios ir išsiskiria aukšta šilumine varža, užtikrinamos mažesnės šildymo energijos sąnaudos ir anglies dvideginio emisija. Energiškai efektyvių daugiasluoksnių plokščių sandarumą užtikrina patobulintos jungtys bei dvigubai mažesnės leistinos paklaidos.
Daugiasluoksnes plokščių pertvaras ir sienines plokštes montavo įmonės „Irteka“ specialistai. Šios bendrovės specializacija – daugiasluoksnių plokščių montavimas, daugiausia statant pramoninės paskirties objektus.
UAB „Irteka“ direktorius Darius Miliauskas prisiminė, kad tai buvo įdomus projektas, kurio vidaus įrengimas skyrėsi nuo kitų jų įgyvendintų projektų. Anot pašnekovo, buvo juntama, kad dirbama ne paprastame prekybos centre.
Nors laiko darbams atlikti buvo gana nedaug, be to, statant šį objektą vienu metu dirbo nemažai skirtingų komandų, geras darbų valdymas ir bendrovės „Irteka“ darbuotojų profesionalumas leido išvengti didelių nesklandumų ir visi darbai atlikti laiku. Situaciją gerino ir nuolatinis bendravimas su medžiagas tiekusia bendrove „Ruukki Lietuva“ bei generaliniu rangovu UAB „Irdaiva“.
Dėmesys lakštų tvirtinimui
Sutapdintajam stogui dengti pasirinktas „Ruukki T153-40L-840“ laikantysis profiliuotas plieno paklotas. Toks paklotas, pasak UAB „Ruukki Lietuva“ inžinierių, viršutinėje santvarų juostoje sudaro standų diską, kuris perima dėl vėjo atsirandančias horizontalias apkrovas. Taip pat tai suvaržo santvarų viršutines juostas iš santvarų plokštumos.
Anot inžinierių, dengiant stogą labai svarbios tampa profiliuoto pakloto jungtys, perduodančios skersines jėgas denginio konstrukcijoms. Todėl didelis dėmesys skirtas profiliuotų lakštų mechaniniam tvirtinimui tarpusavyje ir prie denginio santvarų bei sijų.
Prireikė ministerijos leidimo
Kai kurių naujojo „Volkswagen“ centro patalpų aukštis nuo grindų iki pakabinamųjų lubų siekia 7 metrus. Kadangi automobilių salėse norėjosi didelių erdvių, kurių neskaidytų kolonos, buvo pasirinktos ir ilgesnės negu įprasta perdangų plokštės. Jas gamino ir tiekė AB „Ukmergės gelžbetonis“.
Centrui „Møller Auto Savanoriai“ buvo tiektos briaunotos TT profilio plokštės. Pasak AB „Ukmergės gelžbetonis“ pardavimo direktoriaus Sigito Baltruškevičiaus, šios plokštės pasirinktos siekiant suformuoti pastato viduje dideles erdves. Pavyzdžiui, ilgiausios kiaurymėtos perdangos plokštės siekia 15 metrų. O šiame objekte naudota ilgiausia plokštė buvo net 19,5 metro.
Tokios plokštės paprastai naudojamos statant didžiuosius prekybos centrus. Jos gali atlaikyti gerokai didesnę apkrovą nei kitos. Plokštės buvo gaminamos AB „Ukmergės gelžbetonis“ gamykloje Ukmergėje, naudojant specialias formas, ir vėliau atvežtos į objektą.
Dėl didelių gabaritų plokščių transportavimas buvo gana problemiškas. Vežant kiekvieną plokštę, reikėjo gauti Susisiekimo ministerijos leidimą gabenti negabaritiniams kroviniams.
Lubos – pakabinamosios
Naujųjų automobilių namų interjeras buvo įrengiamas laikantis griežtų koncerno reikalavimų. Pasak generalinio rangovo UAB „Irdaiva“ atstovų, visos interjerui naudotos medžiagos yra reglamentuotos koncerno „Volkswagen AG“, pagamintos tik nustatytų gamintojų ir tiekiamos tik nustatytų tiekėjų.
Centro pertvaros tarp administracinių, darbuotojų kabinetų, koridorių, tualetų, kavinės, maisto ruošimo ir visų kitų pagalbinių patalpų padarytos iš mūro arba surenkamųjų gipskartonio ir metalo karkaso profilių su normine mineralinės vatos izoliacija. Administracijos kabinetų ir pardavimo vadybininkų darbo vietos atitvertos grūdintu ir laminuotu stiklu, įrėmintu šveisto nerūdijančiojo plieno rėmais.
Ekspozicijos salėse UAB „Irdaiva“ sumontavo pakabinamąsias gipskartonio plokščių lubas, atitinkančias leistiną reverberacijos trukmę (T=1-1,4 s). Lubos buvo padarytos taip, kad čia būtų galima integruoti šviestuvus, garso ir vėdinimo sistemas.
Dažams keliami ypatingi reikalavimai
Ypatingi reikalavimai kelti ir dažams, kuriais turėjo būti išdažytas naujasis „Volkswagen“ centras. Kaip ir visos kitos apdailos medžiagos, dažai turėjo atitikti aukščiausius kokybės standartus. Vidaus pertvaros nudažytos matiniais dažais, įdomu tai, jog sienų spalva griežtai reglamentuota „Volkswagen AG“ ir turėjo būti itin tiksli.
Dažus vidaus darbams tiekė specializuota statybinių ir pramoninių dažų parduotuvė UAB „Himėja“. Įmonės direktoriaus pavaduotojas Povilas Kvajauskas patvirtino, kad darbams parinkti dažai atitiko visus nurodytus reikalavimus. Vidaus sienoms naudoti dažai „Vivacolor 7“ išsiskiria puikiu dengiamumu, juos naudojant išgaunama itin tiksli spalva, lubos dažytos gerai išsilyginančiais ir nepriekaištingą paviršių sukuriančiais dažais „Vivacolor 3“. Svarbu atkreipti dėmesį, kad šiems produktams suteiktas suomiškas standartas – M1 statybinių medžiagų emisijos klasė. Pastato pagrindinės ekspozicinės salės lubos buvo dažomos švedų koncerno „Alcro“ lubų dažais „Miltex 2RF“, išsiskiriančiais ypač geru dengiamumu. Jie labai gerai susilieja dideliuose vientisų lubų plotuose ir suteikia sklandų matinį paviršių, esant įvairiai šviesai.
Apibendrindamas projektą, P. Kvajauskas papildo, kad visi dažai parinkti ne tik siekiant atitikti reikalavimus, bet atsižvelgta ir į praktinius dalykus, eksploatacines savybes. Su dažais lengva dirbti, jie nepalieka dryžių, taip pat yra gerai plaunami, todėl, pasibaigus statybos darbams, prižiūrėti sienas ir išlaikyti jas gražias nėra sudėtinga.
Specialiai pagamintos plytelės
Naujų automobilių salėje buvo sudėtos užsakovo patvirtinto tiekėjo akmens masės plytelės. Biuruose, pardavėjų vietose ir išskirtinių automobilių platformose paklota HPL laminato danga su nuožulniais aliuminio arba matinio nerūdijančiojo plieno apvadais.
Naudotų automobilių ekspozicijos salėje parinktos liejamosios epoksidinės grindų dangos, o pardavėjų vietose ir lankytojų pasisėdėjimo platformoje – laminato dangos.
Centre „Møller Auto Savanoriai“ vyrauja ramūs pilkšvi atspalviai, todėl buvo parinktos Vokietijoje įsikūrusios gamyklos „Agrob Buchtal“, kurios specializacija – įvairių apdailinių keramikos plytelių ir plokščių gamyba, plytelės.
Automobilių salonui tiektos specialiai pagal „Volkswagen AG“ dizaino koncepciją pagamintos plytelės. Didžiausias dėmesys skirtas jų kokybei, todėl naudotos tik itin tikslių matmenų kalibruotos plytelės.
Salone svarbiausia buvo sukurti neįkyrią ir automobiliams eksponuoti tinkamą aplinką. O remonto patalpose naudotos 15 mm storio itin dideles apkrovas atlaikančios 20 x 10 cm dydžio plytelės.
„Santykinai nedidelis plytelių formatas leido užtikrinti, kad klojimo darbai bus atlikti kokybiškai, nes rizika, jog po plytele liks oro tarpų, kas pasitaiko klojant didelio formato plyteles, yra itin maža“, – paaiškino „Agrob Buchtal“ pardavimo atstovas Baltijos šalims Nedas Bobinas.
Neslidžios grindys
Siekiant užtikrinti žmonių saugumą, kad šie nepaslystų, ypatingas dėmesys skirtas kiekvienos patalpos grindų plytelių slidumo grupei. Pagal vokišką DIN 51130 standartą skiriamos net 14 slidumo grupių.
„Lietuvoje grindų slidumo grupių planavimas dar retenybė, o Vokietijoje viešosioms patalpoms tai privalu. Viena vertus, taip užtikrinamas žmonių saugumas, kita vertus, tik tada galioja pastato savininko civilinės atsakomybės draudimas nuo nelaimingų atsitikimų. Todėl „Volkswagen“ salone naudotų plytelių paviršius sausose patalpose ir automobilių plovykloje itin skiriasi“, – pasakojo N. Bobinas.
„Agrob Buchtal“ plytelės naudotos ir sienų apdailai. Pasirinktos netipinio formato 25 x 12,5 cm sieninės plytelės. Į jų glazūrą integruota unikali fotokatalitinėmis savybėmis išsiskirianti HT danga. Jos esmė – titano dioksidas. Tai ekologiška medžiaga, kurios yra netgi dantų pastoje.
„Titano dioksidas patentuotu būdu yra integruojamas į keramikos glazūrą ir išlieka ten iki pat plytelės eksploatacijos pabaigos. T. y. jos nereikia niekada nei atnaujinti, nei keisti. Šiai dangai būdingos trys savybės: ji valo orą, nes gaminamas aktyvusis deguonis neutralizuoja kenksmingus junginius, veikia antibakteriškai – per
30 min. sustabdomas bakterijų dauginimasis, išsiskiria savaiminio valymosi efektu.
Būtent pastaroji savybė paremta hidrofiliniu poveikiu – plytelės paviršius tarsi magnetas pritraukia vandenį taip arti savęs, kad vanduo papuola po nešvarumais ir juos nuplauna. Įdomu tai, kad su šia danga „Agrob Buchtal“ interjero ir fasadų plytelės jau gaminamos daugiau nei dešimt metų ir praktika parodė, kad tokiu būdu galima sutaupyti apie 40 % valymo išlaidų!“ – teigė N. Bobinas.
Kiekvienai mašinai skirtas apšvietimas
Išskirtinis ir „Volkswagen“ automobilių namų vidaus bei išorės apšvietimas, kurio sprendimais rūpinosi UAB „Šviesos technologijos“.
Visame pastate – tiek serviso dalyje, tiek ir ekspozicijų salėse – pasirinkti naujausios kartos šviesos diodų (LED) apšvietimo sprendimai. Tai moderniausi ir Lietuvoje visiškai unikalūs energiškai efektyviausi sprendiniai.
Apšvietimui naudoti įmonių grupės „Zumtobel“, vienos iš „Volkswagen“ ir „Møller“ grupių dedikuotų gamintojų, apšvietimo sprendimai. Įrengiant apšvietimą, vadovautasi gamintojo nustatytais reikalavimais, keliamais automobilių salono apšvietimui.
Pastatui apšviesti pasitelktas ypač aukštas spalvų atkūrimo koeficientas.
Ekspozicijų salėse naudoti akcentiniai šviestuvai, išryškinantys automobilius, ir bendrai apšvietai skirti šviestuvai. Kiekvienas automobilis turi specialiai jam parinktus šviestuvus. Todėl virš mašinų sukuriama ypač patraukli šviesa ir kiekvienas automobilis išskiriamas iš aplinkos. O bendra šviesa užtikrina malonią darbinę aplinką. Taip, pasitelkus šviesą, sukuriamas švarus, blizgantis interjeras.
Bendras visą ekspozicijos salę dengiantis apšvietimas – ne silpnesnis nei 500 lx, o akcentinis – net 2 000 lx intensyvumo.
Naudotų automobilių salėje pritaikyta unikali „Zumtobel“ magistralinė apšvietimo sistema su LED moduliais. Tai linijinis apšvietimas, kuriantis bendrą šviesą. Šviestuvai tvirtinami ant bėgelių ir gali būti montuojami bet kurioje linijos vietoje. Taip neprisirišama prie konkrečių fiksuotų vietų. Čia taip pat naudoti taškiniai šviestuvai automobiliams išryškinti ir akcentams sudėlioti.
Toršeriniai šviestuvai – taip pat su LED
Darbo vietoms apšviesti parinkti toršeriniai šviestuvai su LED šaltiniais, nors įprastai naudojamos liuminescencinės lempos.
Kiekviena darbo vieta turi atskirą, jai pritaikytą sprendimą su integruotais būvio davikliais. Taigi šviestuvas įsijungia, kai žmogus yra darbo vietoje.
Laukui apšviesti parinkti šviestuvai su autonominiu šviesos pritemdymu. Todėl šviesos srautas vidurnaktį pereina į nakties režimą ir pritemsta per pusę. Taip elektros suvartojimas sumažėja dvigubai. Paryčiais šviesos srautas vėl pasiekia maksimalų lygį ir apšvieta užtikrinama visoje automobilių stovėjimo aikštelėje.
„Visi apšvietimo sprendimai Lietuvoje yra absoliučiai unikalūs. Turbūt mūsų šalyje nėra nė vieno automobilių salono, kurio apšvietimui būtų naudoti tik LED sprendiniai. Manau, kokybės prasme mes neturime tokio aukšto lygio automobilių salono, kurį įrengiant buvo vadovaujamasi europiniais standartais, nesistengiant jų pritempti prie lietuviškųjų. O tai Lietuvoje labai reta“, – sakė UAB „Šviesos technologijos“ komercijos direktorius Edgaras Gerdzevičius.
Derinasi prie dienos šviesos
Vidaus ir lauko apšvietimą montavo ir elektrą įrengė UAB „STA Servisas“. Šios bendrovės direktorius Mindaugas Gudaitis pasakojo, kad darbas su šiuo objektu buvo ypatingas. Visų pirma dėl to, kad visame pastate naudotas tik LED apšvietimas.
„Mums tai pirmasis objektas, kur visas apšvietimas yra iš šviesos diodų. Dalis užsakovų vengia tokio tipo šviestuvų, manydami, kad bus prasta šviesos kokybė, kad tokie šviestuvai nebus ilgai naudojami. Tačiau čia buvo pritaikyti geros įmonės prietaisai“, – pasakojo M. Gudaitis.
Visas šviesos srautas yra valdomas automatizuotai ir prisiderina prie bendros apšvietos. Taigi vakarais apšvietos lygis padidėja, o dienomis – automatiškai sumažėja. Žinoma, jeigu reikia, srautas gali būti koreguojamas rankiniu būdu.
Be elektros instaliacijos darbų, UAB „STA Servisas“ rūpinosi ir dūmų šalinimo, gaisro gesinimo, vėdinimo ir šildymo automatika, kurios dalis valdoma kompiuteriu.
M. Gudaitis prisiminė, kad šiame objekte buvo daug technologijų, maitinamų elektra. Pavyzdžiui, centre įrengtos šildomos automobilių nuovažos (vadinamieji pandusai), kad žiemą nuo jo būtų nutirpintas ledas. Jų daliai šildyti naudojama elektra.
Nors įmonės „STA Servisas“ darbuotojams palyginti per neilgą laiką teko įvykdyti daug užduočių, su viskuo buvo susitvarkyta sėkmingai.
Specialiai tirpins ledą
Ledo ir sniego tirpinimo sistemoms ant automobilių nuovažų medžiagas tiekė Vokietijos koncerno TECE GmbH atstovybė Baltijos šalyse UAB „Tece Baltikum“. Šiluma įrengtoje ledo ir sniego tirpinimo sistemoje perduodama per šilumokaitį, kuriuo cirkuliuoja neužšąlantis glikolis. Taip užtikrinama, kad nuovažos net ir žiemą būtų sausos ir saugios. Visa tai valdoma automatiškai, atsižvelgiant į oro sąlygas. Todėl lauke sumontuoti drėgmės ir šalčio davikliai.
To paties koncerno gaminamos medžiagos buvo panaudotos ir įrengiant šildomąsias grindis. Pastate buvo sumontuota centralizuotai valdoma šildymo sistema, o grindinis šildymas derinamas su ventiliatoriniais konvektoriais (vadinamaisiais fankoilais). Taip pat tiek servise, tiek techninėse patalpose buvo sumontuota Tece vandens surinkimo sistema.
UAB „Tece Baltikum“ pasirūpino ir naujojo centro potinkinėmis sistemomis. „Volkswagen“ centre sumontuoti Tece potinkiniai unitazų su klavišais rėmai.
UAB „Tece Baltikum“ pardavimo vadovas Mantas Ruplėnas atkreipė dėmesį į tai, kad tiek pastato užsakovas, tiek generalinis rangovas UAB „Irdaiva“ kėlė labai aukštus reikalavimus medžiagų kokybei.
„Pagrindinis UAB „Irdaiva“ reikalavimas buvo, kad visos naudojamos medžiagos turėtų Lietuvoje galiojančius Europos Sąjungos sertifikatus ir gamintojo garantiją bei 0,5 mln. eurų dydžio draudimą“, – teigė pašnekovas. Jis džiaugėsi, kad jų įmonei pavyko tai užtikrinti.
Ilgalaikės vamzdžių sistemos
Naujuose „Volkswagen“ namuose Vilniuje sumontuotas kokybiškas plastikinių vamzdžių sistemas tiekė UAB „Wavin Baltic“.
Įrengiant šildymo ir geriamojo vandens sistemas, naudoti „Wavin“ daugiasluoksniai metalo polimeriniai vamzdžiai „Wavin Tigris K1“. Buitinėms nuotekoms išleisti pastatų viduje pasitelkta mažatriukšmė storasienė sistema „Wavin Optima PVC“, o įrengiant požeminių nuotekų sistemas pritaikyti ilgalaikiai „Wavin“ PVC vamzdžiai.
Inovatyvi hidroizoliacija
Ypatingas dėmesys skirtas ir automobilių remonto zonai. Kadangi po šiomis patalpomis yra automobilių aikštelė, o žiemą su automobiliais pateks didelis kiekis sniego, pasirinktas itin kokybiškas hidroizoliacinis sprendimas, pirmąkart pritaikytas naujai statomame objekte Lietuvoje.
Kad serviso patalpose nesirinktų vanduo, UAB „Mosas“ pasiūlė naudoti kompozicinį hidroizoliacinį Swelltite paklotą. Jis susideda iš CETCO natrio bentonito molio sluoksnio, iš vienos pusės padengto apsaugine organine plėvele, o iš kitos – HDPE membrana su poliuretano danga. Tokia gaminio sandara suteikia tris svarbias savybes: bentonitinis molis yra savaime užsigydanti ir nesenstanti medžiaga, HDPE plėvelė suteikia hidroizoliacijai momentalų vandens barjerą, organinė ir nuo vandens ištirpstanti plėvelė apsaugo molį nuo pernelyg ankstyvo brinkimo. Šios savybės leidžia dirbti net esant –30 °C temperatūrai arba drėgniems paviršiams, o įrengus ja galima vaikščioti nesibaiminant dėl pažeidimų.
CETCO natrio bentonito molis vandens veikiamas brinksta. Visiškai išbrinkusio sauso molio tūris padidėja net iki 16 kartų! Uždaroje erdvėje, pavyzdžiui, prispaustas betono plokšte ar gruntu, brinkstantis molio sluoksnis tankėja ir suformuoja tvirtą, vandeniui nelaidų gelio konsistencijos barjerą, kartu užsandarina visus galimus smulkius įtrūkimus. Dėl unikalios brinkimo savybės paklote statybų metu atsiradę mechaniniai pažeidimai pasidaro sandarūs. Tad nelieka baimių, kad klojant grindis hidroizoliacinę medžiagą gali pradurti vinis ar armatūra.
Pasak UAB „Mosas“ projektų vadovo Vytauto Tamošaičio, šios sistemos pranašumas tas, kad jai montuoti nenaudojama jokių klijų. Sistema montuojama vieną paklotą perdengiant ant kito ir užklijuojant lipniąja juosta. Kadangi nenaudojama nei vandens, nei klijų, montuojant tokią sistemą nereikia stebėti temperatūrinių procesų.
Nuo skersvėjų saugo oro užuolaidos
Naujieji „Volkswagen“ namai turėtų sutraukti didžiulius lankytojų srautus. Kad dažnai ir plačiai varstomos lauko durys žiemą nepablogintų patalpų mikroklimato ir nepadidintų šilumos nuostolių bei skersvėjų įėjimo holuose, virš įėjimo durų nuspręsta sumontuoti oro užuolaidas – savotiškas nematomas duris. Toks sprendimas galimus šilumos nuostolius per duris leidžia sumažinti 75–85 %.
Oro judėjimo ir valdymo asociacija AMCA (angl. Air Movement and Control Association) įrodė, kad oro užuolaidos yra pati geriausia įėjimų į pastatus apsauga. Ji tris kartus efektyviau saugo patalpas nuo šalto lauko oro patekimo į pastato vidų ir sutaupo gerokai daugiau energijos nei nuo seno statomi tambūrai ar vestibiuliai, kurie yra ne tik brangus sprendimas, bet ir užima didelę dalį pastato.
„Møller Auto Savanoriai“ buvo sumontuotos oro užuolaidos „Frico“. Jas tiekė pagrindinė šio prekių ženklo atstovė Lietuvoje UAB „Systemair“. Dėl unikalios technologijos „Thermozone“ oro užuolaidos „Frico“, palaikydamos idealią oro srauto ir išpučiamo oro greičio pusiausvyrą, padeda sumažinti šilumos nuostolius, praėjimuose sukurdamos nematomą oro barjerą, o tylus veikimas bei nedidelės energijos sąnaudos padeda pagerinti patalpų mikroklimatą. Būtent šias savybes „Frico“ akcentuoja savo produkcijoje ir skiriasi nuo kitų gamintojų siūlomų produktų.
Pagrindiniuose „Volkswagen“ centro įėjimuose sumontuotos stilingos iš nerūdijančiojo plieno pagamintos užuolaidos „ACCS Corinte“, kurių dizainas – išskirtinis, o išvaizda patraukia dėmesį. Mažesniuose lauko įėjimuose pasirinktos PA oro užuolaidos, jų dydį pritaikius pagal įėjimų matmenis.
Įrangai valdyti naujajame centre sumontuotas automatikos komplektas „SireAC Competent“. Jame esantis durų kontaktas leidžia ypač efektyviai valdyti oro užuolaidas. Durims atsidarius, oro užuolaida veikia maksimaliu greičiu, o užsidarius – persijungia į mažesnį ir veikia, kol pasiekiama nustatyta komfortinė temperatūra. Įdiegtas automatikos paketas leidžia pasirinkti gamintojo suprogramuotas funkcijas, tokias kaip: vasaros ar žiemos režimas, savaitinis kalendorius ar pan., taip pat jas galima sukonfigūruoti pagal kiekvieno kliento poreikius.
Naujuose „Volkswagen“ namuose didelėse erdvėse su aukštomis lubomis – serviso patalpose ir dirbtuvėse – sumontuoti SWS tipo „Frico“ oriniai recirkuliaciniai šildytuvai, skirti pramoninėms didelio tūrio patalpoms šildyti. Jie yra išskirtinai tylūs, kompaktiški ir patvarūs. Kartu tai galingi šildytuvai, galintys apšildyti dideles erdves. Juos paprasta montuoti ir prižiūrėti.
Dūmų šalinimas
Dūmų šalinimą iš serviso patalpų ir požeminės automobilių stovėjimo aikštelės ir viršslėgio sudarymą laiptinėse garantuoja AXC ašiniai ventiliatoriai. Dūmų šalinimo ventiliatoriai gaisro metu šalina dūmus iš degančių patalpų, o viršslėgio ventiliatoriai gaisro metu tiekia orą į pastato laiptines, sudarydami perteklinį slėgį, kad būtų užkirstas kelias dūmų plitimui iš koridorių ir patalpų į laiptines. Veikdama kartu ši sistema padeda užtikrinti saugią evakuaciją iš degančio pastato.
„Volkswagen“ centre ašiniai ventiliatoriai buvo sumontuoti visų pirma tam, kad dūmų šalinimo sistemai reikėjo didelių oro kiekių. Tokius išpūsti gali būtent pasirinkti ventiliatoriai. Be to, dėl pastato konfigūracijos ir reikalavimo neužstatyti įranga pastato stogo nuspręsta ašinius dūmų šalinimo ir viršslėgio ventiliatorius sumontuoti sienose.
Dūmų šalinimo ir viršslėgio ventiliatoriai parinkti su AC (kintamosios srovės) varikliais. Tai padaryta ekonominiais sumetimais, nes šie įrenginiai veiks tik kilus gaisrui. Oro užuolaidoms ir oriniams šildytuvams naudojami varikliai savo rinkos segmente yra vieni efektyviausių ir tyliausių, o jų patikimumas – labai aukštas.