Bendruomenės kultūros centro „Creative Circus“ restoranas, Nuotr.: Hiroyuki Oki.
Bendruomenės kultūros centro „Creative Circus“ restoranas, Nuotr.: Hiroyuki Oki.
Bendruomenės kultūros centro „Creative Circus“ restoranas, Nuotr.: Hiroyuki Oki.
Bendruomenės kultūros centro „Creative Circus“ restoranas, Nuotr.: Hiroyuki Oki.
  1. Structum.lt
  2. Interjeras
  3. Tvarus interjeras Bangalore: atliekos lobiui sukurti 

Tvarus interjeras Bangalore: atliekos lobiui sukurti 


Indijoje, Bangalore, vietos architektų studija „Multitude of Sins“ (MOS) sukūrė eklektišką restorano interjerą beveik tik su regeneruotomis medžiagomis, tarp jų – išmestų dviračių skambučiais ir kasečių dėžutėmis. Studija siekė sukurti interjerą su minimaliu anglies dvideginio CO2 pėdsaku.  

Architektų studijos „Multitude of Sins“ įkūrėja Smita Thomas žiniasklaidai teigė, kad „tvarumas yra sunki tema, ir tai rodo, kad ji turi būti sprendžiama kūrybiškai. Pasauliui reikia šiek tiek daugiau kvailysčių!“

Vieno žmogaus šiukšlės yra lobis kitam žmogui.

Pramoninė zona – kultūrai ir bendruomenei

Bangaloras yra pietinėje Indijoje – tai Karnatakos valstijos sostinė, turinti 4,93 mln. gyventojų, trečiasis pagal dydį šalies miestas. Tai didelis mašinų gamybos centras, čia išvystyta maisto, tekstilės pramonė, amatai, yra universitetas ir kosminių tyrimų centras.

Bangaloro bendruomenės kultūros centras „Creative Circus“ (liet. Kūrybos aikštė) 2019 metais pradėtas kurti kaip eksperimentas sename sandėlyje pramoninėje Yeshwanthpura vietovėje šiaurės vakarinėje Bangaloro dalyje.

Anksčiau pastatas naudotas kaip plieno gamykla, darbininkų būstas ir plytelių sandėlis, dabar jis paverstas vadinamąja miesto gyvenimo laboratorija (angl. Urban Living Lab).

Jame yra bendruomenės meno erdvė, restoranas, muziejus, sodas su erdve kultūrai, meno galerija, menininkų dirbtuvės ir kita. Bendruomenė čia organizuoja renginius, kultūrinius pasirodymus, seminarus ir bendrą darbą.

Visas kultūros centras įrengtas regeneruotomis medžiagomis. Beveik kiekviename kampelyje galite pamatyti įrodymų, kaip kūrybiškumas gali įlieti gyvybės dalykams, pasmerktiems sąvartynui.

Vienas pagrindinių dekoravimo elementų – įspūdingas milžiniškas pilkas metalinis jūrų arkliukas, pakabintas ant lubų. Jis pagamintas iš išmestų kintamosios srovės kanalų, motociklo duslintuvo ir kitų metalo laužo atlietų. Tai krūva atsitiktinių, atrodytų, nenaudingų dalykų, surinktų į nuostabų meno kūrinį.

Nereikalingų daiktų koliažas

Architektų studijos „Multitude of Sins“ įrengta Bangaloro kultūros centro „Creative Circus“ kavinė oficialiai vadinama „Big Top“, bet plačiai žinoma kaip „Circus Canteen“. Interjero kūrimas buvo paremtas kuratorine koncepcija: kuriamas nereikalingų daiktų koliažas, kolekcijos atrankos ir organizavimo būdu.

Mažiau nei 10 proc. interjerui sukurti naudotų medžiagų yra naujos. Likę interjero elementai ir medžiagos buvo surinkti per nereikalingų daiktų aukojimo akciją, vykusią visame mieste.

Surinktos medžiagos buvo kruopščiai suskirstytos į atskiras kategorijas – nuo buitinės technikos iki žaislinių automobilių – ir panaudotos kuriant eklektišką interjerą, kuris yra tikra „mišrainė“ – su nesuderinto stiliaus baldais, sienomis, grindimis ir kt.

Įėjimo arka – iš metalo laužo 

Studijos „Multitude of Sins“ architektų teigimu, interjero koliažas sukurtas iš tarpusavyje stilistiškai nesuderintų objektų.

Lankytojai įeina į restoraną per drąsaus stiliaus raudonas duris, papuoštas senų nereikalingų dviračių skambučiais ir garsinio signalo rageliais. Iki šių durų veda metalinė arka, kurios detalės pagamintos iš metalo laužo, nudažyto mėlynai.

Arkos apšviečiamos alternatyviais sietynais, padarytais iš išardytų dviračių grandinių, kabančių nuo lubų, ir senų transporto priemonių priekinių žibintų.

Dekorui – ne tik kasečių dėžutės

Kavinės viduje įrengta dviejų lygių kavinės lankytojų zona. Pirmojo aukšto erdvėje keturviečiai staliukai, viršutinėje galerijoje – dviviečiai staliukai ir sėdimos vietos.

Stalų, krėslų, sofų ir kėdžių stilius įvairus ir įspūdingas – tai įvairiausių įrenginių rinkinys. Kiekvieno interjero elemento – nuo ​​individualaus apšvietimo ir grindų dangos iki baldų ir meno instaliacijų – kūrimas priklausė nuo gautų nereikalingų daiktų ir medžiagų.

Išsaugoti nereikalingi daiktai panaudoti gaminant įvairių formų ir konstrukcijų stalus ir sofas bei įvairių stilių spalvingus kavos staliukus, kurie dekoruoti kompaktiniais diskais ir senų viryklių rankenėlėmis. Kitos interjero detalės sukurtos iš senų vonios ventiliatorių ir aliejaus statinių, perpjautų per pusę.

Virtuvės serviravimo liuką įrėmina spalvinga pasenusių kasečių dėžučių kolekcija, o sienų apdailai panaudota viskas, ką galima rasti tiek senuose namuose, tiek atliekų sąvartyne – nuo senų praustuvių, radijo aparatų ir baldų fasadų iki baldų ir mikrobangų krosnelių durelių bei telefonų aparatų korpusų bei ventiliacinių grotelių.

Kavinės grindys sukurtos kaip dėlionės stiliaus mozaika, panaudojant nebereikalingus keramikos parduotuvių ekspozicijų plytelių pavyzdžius ir įvairių rūšių dangos atraižas.

Kaip sakė architektė S. Thomas, „Multitude of Sins“ projektą „Circus Canteen“ paskatino noras sukurti kultūros centro kavinės interjerą su minimaliu anglies dvideginio CO2 pėdsaku, atsiliepiant į augantį daugelio dizainerių susirūpinimą dėl švaistymo dizaino srityje.

 

„Multitude of Sins“ (MOS) yra moderni kūrybinė studija, orientuota į kūrybinį stilistinį dizainą ir vizualinį tikslą įrengiant gyvenamąsias, komercinės ir viešosios paskirties erdves.

Studijos MOS įkūrėja Smita Thomas kuria interjerą modernizuojamiems individualiems namams, vasarnamių atnaujinimo, dizaino studijų, barų, meno instaliacijų, taip pat gaminių dizainą. MOS stilius individualizuotas ir ryškus.

„Turime nenumaldomą kūrybinės laisvės potraukį, smalsumą, norą tyrinėti ir drąsos derinti tai, kas atrodo nesuderinama. Mūsų požiūris nepaiso tendencijos laikytis nuoseklaus projektų stiliaus, mes vertiname kiekvieną projektą kaip galimybę bendrauti su nauja asmenybe, išbandyti naują medžiagą, naują paletę arba bendradarbiauti su nauju ekspertu.

Šis jausmas yra studijos gyvybinė jėga“, – sako S. Thomas, kuri mėgsta neįprastas ir nesusijusias temas – vintažą, burleską, distopiją, fantastiką.

Pasak jos, architektui būtina bendradarbiauti su klientu, kad galėtų perprasti projekto niuansus, suprasti, kam kuriama, kokiame kontekste idėja bus įgyvendinta ir kokie namų gyventojų pomėgiai, kad erdvė atspindėtų šeimininkų gyvenimo būdą ir stilių, nesvarbu, ar tai tradicinė, šiuolaikiška, ar įnoringa idėja.

Nuotr.: Hiroyuki Oki.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

Susiję straipsniai

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų