Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) ieško, kas suprojektuos apie 30 km ilgio magistralinio kelio Vilnius–Utena ruožo rekonstrukciją. Ruože nuo Molėtų iki Utenos (nuo 64,3 iki 93,7 km) planuojama tvarkyti kelio dangą, įrengti eismo saugos priemones, pertvarkyti sankryžas.
LAKD teigimu, parengus projektą rangos darbai galėtų prasidėti 2023 metų antroje pusėje.
„Pagal Susisiekimo ministerijos ir direkcijos pristatytą Utenos plento rekonstrukcijos grafiką šiemet pradedamas visų ruožų projektavimas, o kitąmet – realūs atskirų etapų rekonstrukcijos darbai“, – pranešime sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Šiuo metu baigiami rengti projektiniai pasiūlymai kitam šio kelio ruožui (21,5 iki 39,2 km) – Nemenčinėlė-Mileikiai-Gruodžiai. Vėliau bus skelbiamas viso ruožo nuo 21,5 km iki Molėtų techninio darbo projekto konkursas, o rangos darbai galėtų būti pradėti 2023 metų pabaigoje.
M. Skuodžio teigimu, kelias Vilnius–Utena turi būti sutvarkytas iki 2025 metų pabaigos.
Vilniaus–Utenos kelias yra vienas problemiškiausių Lietuvoje, bene vienintelis su cementbetonio danga, kuri šiuo metu jau yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai.
Kelias Vilnius–Utena pradėtas tiesti apie 1978 metus, visiškai baigtas 1985 metais. Pirmieji jo rekonstrukcijos darbai vyko 2008–2009 metais. Po ilgos pertraukos, 2019–2020 metais Vilniaus rajone už beveik 40 mln. eurų buvo rekonstruotas ruožas iki 21,5 km, paplatinant nuo dviejų iki keturių eismo juostų bei įrengiant dviejų lygių sankryžas.
M. Skuodis yra sakęs, jog viso a 74 kilometrų ilgio kelio remontas galėtų kainuoti iki 200 mln. eurų.
Šaltinis: BNS