2 lentelė. Pagrindiniai vietinės reikšmės kelių techniniai parametrai
Eil.
Nr. |
Pagrindiniai techniniai parametrai | Kelio kategorija | |||
IV | IIV | IIIV | IVV | ||
1. | Kelio juostos minimalus plotis, m | 15 | 12 | 10 | 8 |
2. | Projektinis greitis, km/h | 50/40 | 40/30 | 30/20 | 20 |
3. | Kelio danga | ||||
3.1. | tos pačios krypties eismo juostų skaičius, vnt. | 2 | 1 | 1 | 1 |
3.2. | eismo juostos plotis, m | 3,00 | 4,50 | 3,50 (4,50) | 2,50
(2,75) |
3.3. | važiuojamosios dalies plotis, m | 6,00 | 4,50 | 3,50 (4,50) | 2,50
(2,75) |
4. | Kelkraščio plotis, m | 2×1,0 | 2×1,0 | 2×1,0 | 2×1,0 |
5. | Kelio plotis (be paplatinimų), m | 8,0 | 6,50 | 5,50 (6,50) | 4,50
(4,75) |
6. | Išilginiai nuolydžiai | ||||
6.1. | didžiausias išilginis nuolydis, % 1) | 8,0 | 8,0 | 9,0 | 12 |
6.2. | mažiausias išilginis nuolydis, % | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 |
7. | Skersiniai nuolydžiai | ||||
7.1. | didžiausias skersinis nuolydis, % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
7.2. | mažiausias skersinis nuolydis, % | 2,5 | 3,0 | 3,0 | 3,0 |
8. | Mažiausi vertikaliųjų kreivių spinduliai, m | ||||
8.1. | išgaubtų, m | 750 | 600 | 300 | 300 |
8.2. | įgaubtų, m | 500 | 300 | 200 | 100 |
9. | Mažiausi horizontaliųjų kreivių spinduliai, m | 120 | 60 | 30 | 20 |
Pastaba: skliausteliuose nurodytas skaičius nurodo parametrus, kai įrenginėjama viena eismo juosta;
1)esant sudėtingam reljefui, maksimalūs išilginiai vietinės reikšmės kelių nuolydžiai atskirose atkarpose gali būti didesni 2 % negu nurodyta 2 lentelėje (kai bendrosios eismo sąlygos yra pakankamos saugiam eismui), didesni nuolydžiai turi būti projektuojami tik pritarus projekto derintojams kaip išimtinis atvejis.“.
33. Gatvių techniniai parametrai bus nustatomi vadovaujantis 10 lentele.
10 lentelė. Pagrindiniai gatvių techniniai parametrai
Eil. Nr. | Gatvės kategorija | Minimalus atstumas tarp gatvės RL1) | Projektinis
greitis, km/h |
Bendras eismo juostų skaičius | Eismo juostų plotis, m | Maksimalus išilginis nuolydis, % | Minimali horizontali kreivė, m | |
Min | Max | |||||||
1. | A | 70 | 80 | 4 | 6 2) | 3,75 | 4 | 400 |
2. | B | 30 | 60 | 2 | 6 2) | 3,25 | 6 | 200 |
3. | C | 20 | 50 | 2 | 4 | 3,00 | 7 | 120 |
4. | D | 12 | 30 | 2 | 2 | 2,75 | 10 | 30 |
5. | DS | 5 | 20 | 1 | 2 | 2,505) | 12 | 10 |
6. | DS* | 4,5 | 20 | 1 | 1 | 3,50 | 12 | 10 |
7. | E | 7 | 30 | 23)+24) | 23)+44) | 0,753)/1,254) | 4 | 10 |
8. | F | 5 | 20 | 13)+14) | 13)+14) | 0,753)/1,254) | 5 | 10 |
1) 1. Gatvės juosta tarp raudonųjų linijų yra skirta įrengti važiuojamąją dalį ir kitus gatvės elementus (šaligatvius, pėsčiųjų ir dviratininkų takus), inžinerinius tinklus, transporto priemonių aptarnavimo pastatus, stovėjimo vietas, taršos slopinimo įrangą, želdinius. 10 lentelėje nurodytas gatvės juostos plotis gali būti sumažintas dviem atvejais:
1.1. kai netiesiami takai, tinklai ir nereikalinga taršos slopinimo įranga (tarša neviršija leistinų normų);
1.2. kai naudojami racionalesni inžinerinių tinklų įrengimo būdai, efektyvesnė taršos slopinimo įranga ir būdai.
2) Prireikus juostų skaičius gali būti padidintas.
3) Reikalavimai taikomi pėsčiųjų eismui.
4) Reikalavimai taikomi dviračių eismui.
DS Taikoma esamose urbanizuotose, kompaktiškai vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais užstatytose teritorijose ir senamiesčiuose. Senamiesčiuose teikti prioritetą pėstiesiems, paliekant minimalius pločius motorizuotam eismui.
5) Eismo juostos plotis gali būti didinamas esant poreikiui.
DS* Taikoma susiformavusiose mėgėjų sodo teritorijose.“
„123. Nuo požeminių, požeminių-antžeminių garažų, atvirų mašinų aikštelių ir techninio aptarnavimo stočių, taip pat įvažiavimų į juos iki gyvenamųjų namų ir visuomeninių pastatų langų, mokyklų, vaikų lopšelių-darželių ir medicinos įstaigų stacionarų teritorijų ribų turi būti atstumai ne mažesni už nurodytus 321 lentelėje:
321 lentelė. Atstumai nuo požeminių, požeminių-antžeminių garažų, atvirų mašinų aikštelių ir techninio aptarnavimo stočių
Objektų, iki kurių nustatomi atstumai, pavadinimas | Atstumas (metrais) | |||||||
nuo garažų ir atvirų mašinų aikštelių, kai mašinų skaičius | nuo techninio aptarnavimo stočių, kai postų skaičius | |||||||
10 ir mažiau | 11–50 | 51–100 | 101–300 | daugiau kaip 300 | 10 ir mažiau | 11–30 | daugiau kaip 30 | |
Gyvenamieji namai | 10 | 15 | 25 | 35 | 50 | 11 | 25 | 50 |
Visuomeniniai pastatai | 10 | 10 | 15 | 25 | 25 | 15 | 20 | 20 |
Vaikų įstaigos | 15 | 25 | 25 | 50 | x | 50 | x | x |
Medicinos įstaigų stacionarai | 25 | 50 | x | x | x | 50 | x | x |
x – nustatoma suderinus su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru;
Pastaba. Elektromobiliams 123 punkto nuostatos netaikomos“.
Pakeistasis STR nustato mažiausius privalomus atstumus, kurie turi būti nuo požeminių ar požeminių-antžeminių garažų, atvirų mašinų aikštelių, techninio aptarnavimo stočių ir įvažiavimų į juos iki gyvenamųjų namų ir visuomeninių pastatų langų, mokyklų, vaikų lopšelių-darželių ir medicinos įstaigų stacionarų teritorijų ribų. Ši nuostata netaikoma elektromobiliams.
Šių atstumų reglamentavimą Aplinkos ministerija planuoja peržiūrėti, bendradarbiaudama su Sveikatos apsaugos ministerija ir Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru, iki š. m. kovo 1 d. Jeigu bus poreikis, numatoma parengti šio STR pataisų projektą ir teikti jį derinti suinteresuotiems subjektams ir visuomenei.
Asociatyvi nuotr.