Gelžbetonis mūsų keliams ir tiltams


UAB „Swetrak“ įsteigta 1998 m. kaip Estijos bendrovės AS „Swetrak“ ir Lietuvos UAB koncerno „Alga“ bendra įmonė. UAB „Swetrak“ gamybinę veiklą pradėjo 2000-aisiais rusiškos vėžės gelžbetoninių pabėgių gamyba ir gamina įtemptai armuotus gelžbetoninius pabėgius 1 520 mm vėžės pločio geležinkeliams, o nuo 2005 m. – įtemptojo gelžbetonio iešminius pabėgius. Marijampolėje įsikūrusioje gamykloje veikia šešios gelžbetoninių pabėgių gamybos linijos – po 160 pabėgių kiekviena linija, iš kurių dvi linijos skirtos europinei vėžei. UAB „Swetrak“ – viena iš 36 įmonių pasaulyje, dirbančių pagal Švedijos bendrovės „Abetong AB“ ilgojo stendo technologiją. „Prasidėjus „Rail Baltica“ statybai, 2013 m. mes pradėjome gaminti ir europinės vėžės gelžbetoninius pabėgius, – sakė gamyklos direktorius. – Tam reikėjo skirti papildomų investicijų, įsigyti naujos įrangos, kai kurią turimą atnaujinti. Ši vasara buvo ypač sunki, nes turėjome pagaminti labai daug pabėgių, gaminome iki 1 300 per dieną. Pagal ankstesnius terminus darbai turėjo būti baigti 2015-ųjų pabaigoje, tačiau vasarą paaiškėjo, kad visi „Rail Baltica“ keliai turi būti pastatyti šiemet iki lapkričio mėnesio. Tad per praėjusius ir šiuos metus iki dabar visus pabėgius tai „Rail Baltica“ atkarpai, kuri šiuo metu statoma, t. y. nuo Lenkijos sienos per Šeštokus, Marijampolę iki Kauno, mes jau sukomplektavome. Dabar laukiame, kada vėžė bus tiesiama toliau.“

 

Dvigubai greičiau

Gelžbetoniniai pabėgiai gaminami su bėgių tvirtinimo sistema „Vossloh W14“ (Vokietija) bėgiams R65 (60E1). Gelžbetoninio pabėgio gamybai naudojamas C50/60 gniuždomojo stiprio klasės betonas, kurio šalčio atsparumo markė yra F200.

Gaminys armuojamas 12 vnt. iš anksto įtemptomis plieninėmis vijomis. Gamybos ciklas – viena para: kirpimas, lyginimas, formų išardymas, gaminių pjaustymas, paruošimas ir kiti darbai trunka vieną parą, nes betonui sukietėti reikalingas tam tikras laikas, kad būtų galima atlaisvinti įtempius ir pabėgį išimti. Pasak G. Brazausko, europinei vėžei skirtus pabėgius laiku pagaminti pavyko, nes juos gamykla sugebėjo gaminti du kartus per dieną.

„Tai mums pavyko padaryti turimomis techninėmis priemonėmis (pirmiausia reikėjo sugalvoti, kaip padidinti pabėgio pjovimo greitį, kuris lemia visą gamybos tempą, ir kaip suderinti įrenginį, kad jis pjautų ne rusiško standarto, t. y. 2 700 mm pabėgį, o europinei vėžei tinkamo ilgio – 2 600 mm), na, ir AB „Akmenės cementas“ mums tuo laiku specialiai gamino mūsų technologijai pritaikytą cementą, – sėkmės subtilybėmis pasidalijo įmonės vadovas. – Be to, naudojome specialius priedus betono kietėjimui pagreitinti.“

Atviri naujovėms

2011 m. UAB „Swetrak“ pradėjo gaminti naują produktą – įtemptojo gelžbetonio tiltinį pabėgį balastiniams tiltams, o neseniai ir pabėgius su specialia austriška medžiaga triukšmui slopinti. Ši medžiaga yra naujiena ir Europoje. „Prie pabėgio pado priklijuojama panaši į veltinį triukšmą ir vibraciją slopinanti medžiaga, tada triukšmas, traukiniams važiuojant 120–160 km/val. greičiu, nuo geležinkelio pagrindo plinta mažiau ir aplink esantys pastatai ne taip stipriai vibruoja, – aiškino G. Brazauskas. – Tad tikrai galiu didžiuotis, kad mūsų įmonė yra viena geriausių, dirbančių pagal tokias technologijas. Nuolat bendradarbiaujame su užsienio šalimis: Italija, Portugalija, Ukraina, važinėjame po seminarus, tobulinamės. Didžiuojuosi ir savo kolektyvu Marijampolėje, nes su juo tikrai malonu dirbti.“  


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų