Hagoje atkurs prarastus kanalus


Architektai MVRDV kartu su vietos bendruomene ir organizacijomis parengė pasiūlymą kaip atkurti Hagos miesto kanalus, Nyderlanduose. Kanalai užpilti buvo dar XX amžiuje. Tikimasi, kad jų rekonstrukcija padės atgaivinti istorinį miesto centrą ir pagerinti miestą tvarios infrastruktūros plėtrą, ekonomiškai naudingais objektais. 

Haga yra didžiausias miestas Nyderlanduose. Tai ekonominis ir kultūrinis centras. Kaip ir daugelio kitų Nyderlandų miestų, miesto senamiestyje kanalai nuo XVII amžiaus iki 1910 metų buvo naudoti prekybai, jais plukdomos prekės. 1970 metais dalis kaiminystės buvo perkelta tolėliau nuo miesto centro, vietoje to – nutiestas greitkelis.

2018 metais kaimynystės iniciatyva pareikalavo uždaryti dvi raudonųjų žibintų rajono gatves. Reikalavimai buvo įgyvendinti. Paskatinti šios sėkmės, gyventojai išsikėlė kitą tikslą: atnaujinti prarastus kanalus ir sustiprinti teritoriją tiek ekologiškai, tiek ekonomiškai. Projektas pradėtas rengti po architektų studijos „BAU architektai“ atliktų istorinių kanalų tyrimo.

Tai yra jau trečiasis projektas, kuriame MVRDV komanda dalyvauja neatlygintinai. Komandos nariai sako, kad kanalai gali būti naudojami ir sporto šakoms, ir turizmui. Todėl Hagos centras dėl šių kanalų atnaujinimo taptų patrauklesniu ir efektyvesniu.

Nuo banglenčių iki gastronomijos

MVRDV partneris Janas Knikkeris dalyvauja kuriant kanalų atnaujinimo viziją. Pasak jo, senuosius kanalus atkurti yra būtina, norint pagerinti teritorijos tvarumą. Architektai numato pagrindinių kanalų atstatymą ir sudarė mažųjų kanalų planus. Pastarieji yra tapę aklavietėmis dėl naujai pastatytų statinių. Pagal projektą, kiekvienas kanalas turi veikti kaip traukos centras, įskaitant „banglenčių” kanalą, „žvejybos” kanalą, „plaukimo” kanalą, „sporto” kanalą…Kanalai taip pat sudaro gastronomijos maršrutą.

„Visame pasaulyje tokios apylinkės kaip senasis Hagos centras sudaro turizmo pagrindą ir suteikia miestui tapatybę, tačiau Hagoje ši senovinė ir nepaprastai žavinga vietovė kažkodėl buvo pamiršta. Ši sritis suteikia unikalią galimybę miesto regeneracijai, kuri pagerins vietos ekonomiką“, – spaudai sakė Winy Maas, MVRDV įkūrėjas.

Architektai rekomenduoja pasinaudoti projektu„Spinoza power 2.0”. Tai dar vienas didelis šiuo metu vykdomas bendruomenių projektas Nyderlanduose. Jo metu kaimynystės renovuoja istorinę infrastruktūrą.

Vandens kanalai yra svarbus Nyderlandų savitumo ženklas. Juk šią šalį simbolizuoja prie vandens kanalų besiglaudžiantys, lygia eile sustatyti namai. Šalies sostinėje, Amsterdame suskaičiuojama daugiau nei šimtas kanalų, šimtas dirbtinių salų ir apie 1200 tiltų.

Perkelti infrastruktūrą

Architektai spaudai pasakojo, kad ypatingą dėmesį skiria tokioms problemoms, kaip tramvajaus linijos ir kita infrastruktūra, įrengta tose vietose, kuriose anksčiau buvo kanalai.

Haga, kaip ir daugelis kitų Olandijos miestų, jau turi tam tikros patirties sugrąžinti kanalus. Jau ne pirmą kartą atskiras kanalų atkarpas verčia vandens ir gastronomijos deriniu, taip pat ir automobilių stovėjimo aikštelėmis.

Tačiau per didelės šio projekto išlaidos, kurias sudarė sudėtingos požeminės automobilių stovėjimo aikštelės vizija, paskatino MVRDV ir vietos bendruomenę išlaikyti savo planus paprastus ir realius.

Vietos gyventojai ir vietos verslai parengė „Atviro kanalo“ viziją, ją palaikė „Oude Centrum“ ir „Rond het Plein“ kaimynystės bendruomenės, verslas bei du pagrindiniai šio regiono nekilnojamojo turto savininkai. Projektas jau pristatytas į rotušę ir laukia miesto mero patvirtinimo.

„Open Canal Vision“ yra trečiasis projektas, kuriame MVRDV dalyvavo nesiekdama pelno kartu su vietos bendruomenėmis. Taip pat buvo vykdomas kanalų atnaujinomo projektas Naujajame Delyje, „Hoogkwartier“ – biuras Roterdame. Tai „judumo iššūkis“ – eksperimentas, kurio metu devyniasdešimt gyventojų ir kvartalo darbuotojų priima iššūkį du mėnesius naudotis bendru transportu, pavyzdžiui, bendrais automobiliais, dviračiais ir viešuoju transportu. Trisdešimt iš šių dalyvių savo noru paliko savo automobilį garaže, esančiame už kaimynystės ribų, o laisvos stovėjimo vietos laikinai pavirto žaliosiomis zonomis. Eksperimento tikslas yra parodyti, ką naujos mobilumo formos, įskaitant važinėjimą dviračiu, viešąjį transportą ir dalijimąsi automobiliais, gali reikšti kaimynystės viešajai erdvei.

Idėja kilo dėl to, kad „Hoogkwartier“ gyventojams reikėjo daugiau viešosios erdvės ir žalumos kaimynystėje. „Hoogkwartier“ gatvėje yra 768 automobilių stovėjimo vietos, užimančios daugiau vietos nei kaimynystės žaluma, automobiliams stovint 95% laiko. Eksperimento rezultatai bus paskelbti kitų metų pradžioje.

MVRDV architektų nuotr.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų