Naujosios perkėlos terminalas. Projekto vizual.

Iš Klaipėdos į Kuršių Neriją keltis bus patogiau ir maloniau – paskelbė rangovo konkursą keleivių stoties rekonstrukcijai


Skelbiamas viešasis tarptautinis pirkimas dėl transporto paskirties pastato – keleivių stoties, rekonstrukcijos darbų su darbo projekto parengimu.

„Smiltynės perkėla“ žengia dar vieną didelį žingsnį link Naujosios perkėlos keleivių stoties rekonstrukcijos – Paskelbtas atviras tarptautinis viešasis konkursas ir pradėta ieškoti rangovo, kuriam bus patikėta parengti darbo projektą bei statybos darbus.

Dabartinis Naujosios perkėlos pastatas statytas dar 1982-iais – jis baigia skaičiuoti jau ketvirtą dešimtmetį. Todėl natūralu, kad statinys ne tik pasenęs morališkai, bet jau ir nebeatitinka šiandienos poreikių.

Transporto paskirties pastatą – keleivių stotį suprojektavo Studijos „Altitudės“ architektai Gerda Antanaitytė, Andrius Laurinaitis ir Aurimas Baužys.

„Altitudės“ architektai, kurdami pastato viziją, esminiu motyvu pasirinko judėjimą. Taip buvo sukurtas dinamiškas objektas, kuris papildo nuolat judantį uosto gyvenimą. Numatoma, kad naujasis terminalas bus keturių aukštų ir dviejų korpusų, kuriuos sujungtų tiltas, tarnaujantis, kaip laivų išlydėjimo terasa.

Moderniame terminale bus įkurtos keltų remonto dirbtuvės, AB „Smiltynės perkėla“ administracija, keleivių laukimo salės, bilietų kasos, kavinė su terasa į Kuršių nerijos kraštovaizdį bei biurai.

„Žvelgiant į miesto panoramą nuo Kuršių nerijos pusės matomas margas krantinės siluetas, kuriamas industrinių uosto teritorijos pastatų. Esminis motyvas, kuriuo remtasi kuriant pastato charakterį – judėjimas. Siekta sukurti ne statišką, o dinamišką objektą, papildantį nepertraukiamą uosto gyvenimą ir į jį įsileidžiantį miestiečius. Pastatas – tiltas, horizontali atsvara išraiškingai išklotinėje matomai vertikaliai dominantei – „Pilsoto“ dangoraižiui.

Naujas AB „Smiltynės perkėla“ pastatas – pakilęs virš žemės paviršiaus, atveriantis vaizdus į Kuršių neriją laukiantiems kelionės keltu. Pastato tūris formuojamas iš dviejų korpusų, sujungtų tilteliu, po kuriuo transportas patenka į keltus.

Industrinis pastato charakteris akcentuojamas eksponuojamomis laikančiosiomis konstrukcijomis. Visuomenei skirti lauko laiptai su terasa – itin svarbi pastato identiteto dalis. Laiptais kylant aukštyn palaipsniui atsiveria naujos kraštovaizdžio perspektyvos, jaučiamos kintančios oro sąlygos, o pasiekus viršutinę terasą lankytojas apdovanojamas įspūdingais vaizdais ir atokvėpio vieta“, – teigiama architektų studijos „Altitudės“ projekto pristatyme.

Ketinama sutvarkyti ne tik infrastruktūrą, bet ir atnaujinti krantines, įrengti pontoniniai tiltelius, praplatinti keltų apareles, kad eismas į laivus vyktų dviem juostomis.

Pasak „Smiltynės perkėlos“ vadovo Mindaugo Čiako, techninį projektą su leidimu statybai gavome, rangovo parinkimo konkursas startavo. Tad naujas pastatas, ko gero, gali būti atidarytas po dviejų metų.

Suplanuoto pastato paskirtis – administracija, keleivių stotis, keltų aptarnavimas. Tai 3 aukštų ir dviejų korpusų 2.441 m² ploto statinys.

Pastate įsikurtų ne tik laivų remonto dirbtuvės, įmonės administracija, bet ir modernios klientų laukimo salės, bilietų kasos, kavinė su terasa į Kuršių nerijos kraštovaizdį bei biurai.


Dalintis:

2 komentarai. Leave new

  • tiltas galimai nestatomas del to, kad iš Kaliningrado ruseliai akimirksniu Klaipedos nepasiektu..

    Atsakyti
  • Susirūpinęs
    2023-04-07 15:58

    Dabar įsivaizduokime situaciją. Kur nors per 600 metrų pločio Nemuną nestatome tilto, bet perkame n keltų po 10 mln., įdarbinam 100 žmonių, dirbtuvės, mašinos, tonos dyzelio ir tepalų, kompiuteriai, atlyginimai, popieriai, drabužiai ir tt.. Ir vyšnia ant torto keturių aukštų prieplauka .. su tiltu. Bet gal aš sapnuoju šitą obsesiją?

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

Susiję straipsniai

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų