Paaiškėjo uždaro architektūrinio konkurso sostinės Žvėryno rajono Lenktoji g. 34 nugalėtojai. Skelbiama, jog geriausią projektą naujam verslo centrui Kęstučio ir Lenktosios gatvių sankryžoje pateikė architektų studija „Aketuri architektai“.
Antrą vietą konkurse užėmė studija „Arches“ (ŽK4444), trečią – studija „Plazma“ (MM4218), ketvirtą – „Kančo studija“ (AZ2022).
Anot konkurso nugalėtojų, urbanistinę projekto koncepciją įkvėpė smulki, tačiau gatvių perimetrą formuojanti Žvėryno struktūra.
„Projektuojamo sklypo dydis bei programa diktavo sąlyginai stambų užstatymą, todėl pasirinkta jį formuoti tarsi iš keturių atskirų tūrių, masteliu artimų gretimam užstatymui. Tūriais formuojamas Kęstučio ir Lenktosios gatvių perimetras, skaidant išklotines kontekstui artimais dydžiais, o tarpai tarp tūrių tampa įtraukiančiais įėjimais į pastatą.
Ieškant pastato formos, buvo siekiama sukurti modernų ir šiuolaikišką, tačiau kontekstualų tūrį, tapsiantį jungtimi tarp Žvėryno pietinės dalies medinių vilų užstatymo ir šiaurinės dalies naujų, stambesnių, šiek tiek eklektiškų struktūrų.
Grakštumo bei elegantiškumo projektuojamam pastatui suteikia šlaitinės plokštumos, orientuotos skirtingomis kryptimis. Taip kiekvienas tūris įgauna unikalią formą, atliepia kontekstą, atveria erdvę išsaugomų medžių lajoms, o kartu formuoja dinamišką kompoziciją, kintančią žvelgiant skirtingais rakursais.
Šlaitiniuose stoguose „atlošiami“ tūriai – stoglangiai suvirpina išklotinę ir atskiria gatvės perimetrą formuojančius tūrius. Pagrindinių fasadų pirmas aukštas kuriamas iš ritmingo ir solidaus angų ritmo. Šių tūrių frontonų sandūros pabrėžia pagrindinius įėjimus į pastatą bei veda prie ramaus ir santūraus jungiančiojo tūrio, išsiskiriančio savo lengvumu ir skaidrumu“, – teigiama „Aketuri architektai“ projekto aprašyme.
Siekiant pastato tvarumo, ant pagrindinių tūrių plokščių stogų siūloma montuoti saulės kolektorius, o pastato šildymui naudoti geoterminius gręžinius. Stoguose planuojama rinkti lietaus vandenį, jį panaudojant skvero augalų laistymui bei kanalizacijos nuplovimui.
Požeminėje automobilių saugykloje planuojamas mažesnis nei maksimalus galimas stovėjimo vietų skaičius, taip skatinant pastato vartotojus naudotis alternatyviomis transporto priemonėmis. Požeminiame aukšte planuojamos erdvios dviračių saugyklos bei dušai taip pat elektromobilių krovimo stotelės.
Pastate projektuojamos 36 automobilių stovėjimo vietos: 34 vietų požeminėje saugykloje ir 2 laikino sustojimo vietos. Iš 34 stovėjimo vietų požeminėje saugykloje bent 6 vietos numatomos elektromobiliams, 2 vietos žmonėms su negalia, 1 vieta žmonių su negalia mikroautobusui.
Prekybos ir paslaugų paskirties patalpos planuojamos pirmame aukšte, o administracinės – likusiuose antžeminiuose aukštuose.
Projektu stengiamasi išsaugoti kiek įmanoma daugiau esamų medžių, taip pat siūloma sodinti naujus, darant kiek įmanoma mažesnę įtaką ekologinei situacijai.
Daugiau apie nugalėjųsį projektą informacijos galite rasti aiškinamajame rašte.
II vieta
„Arches“ (ŽK4444)
III vieta
„PLAZMA“ (MM4218)
IV vieta
„Kančo studija“ (AZ2022)
Konkursą organizavo nekilnojamojo turto vystytojų įmonė „Kenova NT“.
Komisiją sudarė: Vilniaus m. sav. miesto plėtros departamento vadovas, architektas Mindaugas Pakalnis, UAB „DO Architects“ įkūrėja, architektė Gilma Teodora Gylytė, Teisės firmos „Sorainen“ partnerė Aušra Mudėnaitė, UAB „Senojo miesto architektai“ architektė Diana Sabaliauskienė, UAB „Kenova NT“ atstovas Norbertas Faktorovičius. Recenzentė: architektė Julė Bajorūnaitė.